printlogo


کد خبر: 186873تاریخ: 1396/10/16 00:00
تظاهرات سراسری ایرانیان در حمایت از جمهوری اسلامی و اعتراض به سوءاستفاده اغتشاشگران از مطالبات اقتصادی مردم ادامه دارد
پرچم بالاست

گروه سیاسی: مردم ایران همچنان به خیابان‌ها می‌آیند تا حمایت خود را از انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی اعلام کنند. حالا 3 روز متوالی است که مردم در گوشه و کنار ایران به خیابان می‌آیند تا هم حمایت خود را از نظام اسلامی نشان دهند و هم اعلام کنند مخالف سوءاستفاده‌های سیاسی برای به انحراف کشاندن مطالبات اقتصادی جامعه هستند.
به گزارش «وطن امروز»، راهپیمایی‌های سراسری مردم در حمایت از نظام جمهوری اسلامی و مخالفت با اغتشاشات سیاسی، از روز چهارشنبه 13 دی‌ماه در بسیاری از استان‌های کشور شروع شد. بر اساس گزارش‌های منتشر شده، راهپیمایی مردم در روز چهارشنبه در بیش از 100 شهر کشور برگزار شد. اما این راهپیمایی‌ها به همان روز چهارشنبه محدود نشد و مردم ایران در استان‌های مختلف، در روزهای پنجشنبه و جمعه نیز به خیابان‌ها آمدند تا برای 3 روز پیاپی، ایران شاهد تظاهرات مردمانش در حمایت از نظام جمهوری اسلامی باشد.
مردم مشهد مقدس، یعنی همان شهری که نخستین بار تظاهرات مردم در اعتراض به دولت حسن روحانی از آنجا شروع شد، روز پنجشنبه هفته گذشته دوباره به خیابان‌ها آمدند تا هم از راهپیمایی خود در روز پنجشنبه هفته قبل (7 دی‌ماه) که محور اصلی آن مطالبات اقتصادی و معیشتی بود دفاع کنند و هم اینکه یک بار دیگر ضمن حمایت از نظام جمهوری اسلامی، مخالفت خود با هر گونه سوءاستفاده جریان‌های سیاسی از این تجمعات اقتصادی را اعلام کنند. در حالی که پنجشنبه 7 دی‌ماه، راهپیمایی مردم مشهد نسبت به وضعیت نابسامان معیشتی برگزار شده بود اما برخی جریان ها تلاش کردند این راهپیمایی‌های مسالمت‌آمیز را که نوک پیکان آن متوجه دولت بود، به سمت شعارهای سیاسی و ساختارشکنانه منحرف کنند. طی این مدت هم چهره‌های سیاسی جریان اصلاح‌طلب و هم رسانه‌های حامی دولت کوشیدند مطالبات اقتصادی مردم را که بستر اعتراضات اخیر بوده، سانسور و تحریف کنند. در این میان سران جبهه اصلاحات که نقش اساسی در روی کار آمدن دولت حسن روحانی داشتند نیز اعتراضات به دولت را اعتراض به خود دانستند و از همین رو بدون تفکیک اعتراضات، همه مردم معترض را اغتشاشگر و آشوب‌طلب دانستند.
بر اساس این گزارش، در حالی که حامیان دولت تلاش داشتند به بهانه برخی اغتشاشات، مطالبات اقتصادی مردم و اعتراض جامعه نسبت به ناکارآمدی دولت حسن روحانی را سانسور کنند اما مردم در روزهای اخیر با هوشمندی در راهپیمایی‌های خود ضمن اعلام برائت از اغتشاشگران، مطالبات اقتصادی خود را بار دیگر فریاد زدند. مردم مشهد و دیگر شهرستان‌های استان خراسان رضوی روز پنجشنبه با برگزاری راهپیمایی، ضمن حمایت از نظام و اعلام برائت از آشوب‌طلبان، بار دیگران مطالبات اقتصادی خود را فریاد زدند. 
راهپیمایی پرخروش و گسترده مردم انقلابی مشهد مانند سایر شهرهای ایران که در روزهای گذشته در انزجار از فتنه‌گران انجام شد، از میدان شهدای این شهر آغاز شد و تا حرم مطهر ادامه یافت.
در این راهپیمایی مردم بصیر مشهد با داشتن تابلونوشته‌هایی همچون «اینجا کوفه نیست، خوارج علم شوند»، «سلمان نمرده است، اباذر همیشه هست» و سر دادن شعارهایی مانند «هم غزه هم لبنان هم انقلاب هم ایران» با آرمان‌های نظام و انقلاب تجدید پیمان و با رهبر معظم انقلاب بیعتی دوباره کردند و مهر باطلی بر فتنه‌گران زدند.
مردم مشهد همچنین با در دست داشتن دست‌نوشته‌هایی مانند «حساب معترض از
ضد انقلاب جداست» و «اصلاح اقتصادی، نه تسلیم سیاسی» بار دیگر مطالبات اقتصادی خود در راهپیمایی 7 دی را تکرار کردند.
در سایر شهرهای استان خراسان رضوی و همچنین در شهرهای استان خراسان شمالی نیز روز پنجشنبه راهپیمایی‌هایی در حمایت از نظام اسلامی و اعلام برائت از اغتشاشگران برگزار شد.
داغی که آذری‌ها بر دل منافقین نهادند
در تبریز، همان شهری که داغ اغتشاش در آن به دل سیاسیون داخلی و دشمن خارجی ماند نیز دیروز جمعه پس از برگزاری نماز جمعه، مردم به خیابان‌ها آمدند و نشان دادند تبریز انقلابی بود، انقلابی هست و انقلابی خواهد ماند. مردم تبریز بعد از اقامه نماز جمعه با حضور خودجوش و گسترده در خیابان‌های شهر، آشوبگری و تخریب اموال عمومی توسط اغتشاشگران را محکوم کردند که این راهپیمایی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همراه بود. مردم تبریز با سر دادن شعار «ما همه با هم هستیم، پشت ولایت هستیم»، «هم ایران هم قرآن، جانم فدای اسلام»، «مرگ بر آمریکا» و «خونی که در رگ ماست، هدیه به رهبر ماست» همراهی خود با نظام اسلامی را فریاد زدند. اقشار مختلف مردم بویژه جوانان با در دست داشتن عکس‌ها و پلاکاردهایی ضمن پشتیبانی و حفاظت از ارزش‌های اسلامی و انقلابی، انزجار و خشم خود را نسبت به اغتشاشگران اعلام کردند. خیل عظیم مردم تبریز ضمن محکومیت اقدام برخی افراد در آتش زدن اماکن عمومی و تخریب در برخی شهرها، حمایت همه‌جانبه خود از نظام اسلامی و ولایت فقیه را اعلام کردند. به غیر از تبریز در شهرستان‌های استان آذربایجان شرقی نیز مردم با برگزاری راهپیمایی‌های پرشور، حمایت خود از جمهوری اسلامی را فریاد زدند. اما یک روز قبل از راهپیمایی مردم تبریز و شهرستان‌های استان آذربایجان شرقی، آذری‌های اردبیل نیز به خیابان‌ها آمدند و در مقابل فتنه‌گری علیه جمهوری اسلامی شعار دادند. صبح روز پنجشنبه مردم ولایتمدار و بصیر اردبیل در تجمعی بزرگ اقدامات کور چند روز اخیر فتنه‌گران و آشوبگران خیابانی را محکوم کردند. در این تجمع که از میدان شریعتی اردبیل آغاز شد مردم با شعارهای «هم غزه هم لبنان، جانم فدای ایران»، «ما همه باهم هستیم، پیرو رهبر هستیم»، «مرگ بر نفوذی فتنه‌گر»، «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» تا مقابل مصلای اردبیل راهپیمایی کردند.
در پایان این تظاهرات قطعنامه‌ای در محکومیت حرکت‌های اخیر قرائت شد که در آن آمده است: «حوادث چند روز اخیر در برخی نقاط کشور که با سوءاستفاده از اعتراضات و مطالبات بحق مردم شکل گرفت توسط عده‌ای ناآگاه و فرصت‌طلب به انحراف کشیده شد و با ایجاد تفرقه، قصد ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی و تخریب بیت‌المال و اموال عمومی را دارند که قطعا حساب اینها از مردم معترض و مطالبه‌گر جدا است...».
در آذربایجان غربی، هم در ارومیه و هم در شهرستان‌های دیگر استان نیز روز پنجشنبه علیه فتنه‌گران راهپیمایی‌های پرشوری برگزار شد؛ راهپیمایی‌هایی که در آن مردم علیه تلاش برخی جریان‌های سیاسی برای به انحراف کشاندن مطالبات اقتصادی مردم شعار دادند.
کریمان با انقلابند
دیروز جمعه مردم در استان کرمان، دیار کریمان نیز به خیابان‌ها آمدند و یک بار دیگر با نظام اسلامی بیعت کردند. مردم کرمان با شرکت گسترده در راهپیمایی علیه آشوبگران، انزجار خود از دشمنان نظام و حمایت خود از انقلاب و ولایت را به نمایش گذاشتند و بار دیگر با آرمان‌های امام راحل و مقام معظم رهبری تجدید بیعت کردند. مردم کرمان با حضور خودجوش و انقلابی خود در این راهپیمایی اعلام کردند همیشه پای نظام و انقلاب ایستاده‌اند و گوش به‌فرمان ولایت بوده و هستند و آشوبگری‌هایی که توسط دشمنان هدایت شده و قصد ضربه زدن به امنیت کشور را دارد محکوم به شکست است. به گزارش فارس، مردم شهر کرمان پس از اقامه نماز جمعه از محل مصلای امام علی(ع) به سمت میدان بسیج حرکت کرده و با سردادن شعارهای «ای رهبر آزاده، آماده‌ایم آماده»، «آشوبگر بی‌غیرت، ننگت باد ننگت باد»، «مرگ بر فتنه‌گر»، «مرگ بر صهیونیسم»، «مرگ بر آمریکا» و... خشم و انزجار خود علیه استکبار را فریاد زدند. همچنین مردم  سیرجان دیروز بعد از نماز جمعه در حمایت از نظام اسلامی و محکومیت آشوبگران از حسینیه امام خمینی(ره) تا میدان انقلاب راهپیمایی کرده و با شعارهای «مرگ بر فتنه‌گر»، «مرگ بر آمریکا» و «منافق ننگت باد» اتفاقات اخیر را که منجر به ناامنی و تخریب اموال عمومی شد محکوم کردند. مردم بصیر، آگاه و ولایتمدار شهرستان انار نیز همگام و همراه با مردم سایر شهرهای استان کرمان بعد از اقامه نماز وحدت‌بخش جمعه به‌منظور محکوم کردن توطئه‌های اخیر دشمنان به خیابان آمدند و با سردادن شعارهای کوبنده نفرت و انزجار خود را از دشمنان داخلی و خارجی ابراز و همچنین پشتیبانی قاطع خود را از ولایت و مقام معظم رهبری و نظام مقدس جمهوری اسلامی اعلام کردند. در شیراز نیز مردم انقلابی با حضور گسترده خود در خیابان ها، خشم و انزجار خود از آشوبگران را ابراز کردند.
تهران منتظر روز بزرگ
در تهران نیز مردم دیروز پس از اقامه نماز جمعه با شرکت در راهپیمایی گسترده، اغتشاشات اخیر در کشور را محکوم کردند. راهپیمایی ابراز نفرت از توطئه‌ها و ترفندهای دشمنان انقلاب و عوامل فریب‌خورده داخلی برای ایجاد آشوب و فتنه در کشور، بعد از اقامه نماز جمعه در تهران و شهرستان‌های تابعه استان تهران برگزار شد. مردم تهران دیروز  پس از اقامه نماز جمعه در مصلای امام خمینی(ره)، با برگزاری راهپیمایی باشکوه، توطئه‌های اخیر دشمنان انقلاب برای سوءاستفاده از تجمع‌های مسالمت‌آمیز و صنفی مردم با هدف ایجاد آشوب در کشور و ضربه زدن به پیکره نظام مقدس جمهوری اسلامی را محکوم کردند. اگرچه بر اساس اطلاعیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، راهپیمایی دیروز جمعه تنها قرار بود در شهرستان‌های استان تهران برگزار شود اما مردم در شهر تهران نیز پس از نمازجمعه به صورت خودجوش به خیابان شهید بهشتی آمدند و علیه اغتشاشات شعار دادند.  راهپیمایی مردم تهران در حالی برگزار شد که قرار است راهپیمایی بزرگ تهرانی‌ها علیه اغتشاشات اخیر در میانه هفته جاری برگزار شود.
 


Page Generated in 0/0050 sec