printlogo


کد خبر: 186897تاریخ: 1396/10/17 00:00
اخبار

اغتشاش تمام شد؛ دلار ارزان شد
درحالی بازار ارز و سکه بعد از اغتشاش‌های اخیر روزهای ناآرامی را در هفته گذشته سپری کرد که از پنجشنبه تاکنون سیر نزولی قیمت‌ها در بازار آغاز شده و به‌نظر می‌رسد کماکان این روند ادامه داشته باشد. ‌ اغتشاش‌های اخیر در کشور علاوه بر آنکه موجب انحراف مسیر اعتراض به حق مردم به گرانی شد، ناآرامی‌هایی را در بازارهای مهم اقتصادی از جمله ارز و سکه به همراه داشت که در پی آن رکوردهای بالایی برای دلار و سکه ثبت شد. ناآرامی‌ها کار را در روزهای گذشته به جایی رساند که خیابان فردوسی بار دیگر شاهد تشکیل صف‌های طولانی برای خرید دلار و البته رکورد بالای 4420 تومان برای این ارز بود! ولی مردم و دلال‌ها با سودای گرانی بیشتر ارز، حاضر به ایستادن در صف‌های طولانی بودند تا دلار با نرخ دولتی 4353 تومان از صرافی‌های مجاز بخرند. این روال همینطور ادامه یافت تا اینکه از روز پنجشنبه مسیر بازار ارز کاملاً برعکس شد؛ آخرین روز هفته گذشته نقطه آغاز سیر نزولی دلار و سکه در بازار بود، چرا که دیروز نیز فعالان هر دو بازار ارز و سکه از ادامه کاهش قیمت در این بخش خبر داده‌اند. صرافی‌ها می‌گویند: عوامل متعددی در کاهش قیمت دلار نقش داشته ولی مهم‌ترین علت حضور پررنگ بانک مرکزی است! صرافی‌ها معتقدند توزیع ارز بیشتر از سوی بانک مرکزی باعث سقوط قیمت دلار در بازار شده است. البته صرافی‌ها از آغاز ورود دلارهای دپو شده به بازار از سوی مردم و دلال‌ها نیز خبرداده و می‌گویند: با ارزان شدن قیمت دلار، کسانی که هفته گذشته با قیمت بالا دلار خریداری کرده‌اند، از ترس ریزش بیشتر قیمت‌ها،‌ دلارهای‌شان را از خانه خارج کرده و وارد بازار می‌کنند. یکی از صراف‌ها در این باره به تسنیم می‌گوید: هر سال این روال در بازار ارز حاکم است؛ هر زمان گران می‌شود همه خریدار دلار می‌شوند ولی به محض اینکه دلار سیر نزولی پیش می‌گیرد همه خریداران یکباره فروشنده می‌شوند.
ادامه روند نزولی قیمت سکه و دلار
در بازار دیروز - شنبه - قیمت سکه و دلار نسبت به اواخر هفته گذشته با کاهش همراه شد و به طور کلی بازار از ثبات نسبی برخوردار بود. در میان انواع سکه، سکه تمام طرح جدید یک میلیون و ۴۶۵ هزار تومان، نیم‌سکه ۷۳۰ هزار تومان، ربع سکه ۴۲۵ هزار تومان و سکه گرمی ۲۸۱ هزار تومان فروخته شد. در بازار ارز، دلار آمریکا که در روزهای اخیر شیب صعودی پیدا کرده بود دیروز روند آن معکوس شد و ۴۳۲۰ تومان، یورو ۵۳۲۰ تومان، پوند انگلستان ۵۹۲۴ تومان، لیر ترکیه ۱۱۸۵ تومان، یوان چین ۶۹۶ تومان و درهم امارات ۱۱۹۵ تومان قیمت داشت. همچنین دلار مبادله‌ای ۳۶۰۸ تومان ازسوی بانک مرکزی قیمت‌گذاری شده است. بازار طلا نیز با افت قیمت همراه شده است. هر گرم طلای ۱۸ عیار ۱۳۵ هزار و ۷۹۵ هزار تومان و مثقال طلا ۵۸۸ هزار تومان فروخته شد. اونس طلا نیز برای معاملات در بازار جهانی ۱۳۱۹ دلار داد و ستد می‌شود.


اینستاگرام کاملا رفع فیلتر شد
شبکه بارگذاری عکس و فیلم اینستاگرام که یک هفته برای کاربران ایرانی خود فیلتر بود، عصر دیروز رفع فیلتر شد. اینستاگرام و تلگرام در پی تجمعات اخیر مسدود شده بودند که حالا با فروکش کردن این تجمعات بار دیگر اینستاگرام هم با اینترنت موبایل و هم با اینترنت خانگی به کاربران خود سرویس می‌دهد. وی‌چت از دیگر برنامه‌هایی بود که در روزهای اخیر توسط کمیته فیلترینگ رفع فیلتر شده بود.
 


Page Generated in 0/0052 sec