printlogo


کد خبر: 186906تاریخ: 1396/10/17 00:00
آوای شهر

عضو سابق شورای شهر تهران:
دولت بدهی‌های شهرداری را پرداخت کند
عضو سابق شورای شهر تهران با اشاره به شرایط بحرانی تهران درباره آلودگی هوا، گفت: اعتبارات برای کاهش آلودگی هوا کافی نیست و این درحالی است که دولت تعهدی برای کاهش آلودگی هوا ندارد. محمد حقانی درباره وضعیت آلودگی هوای شهر تهران و وظایف مدیریت شهری و دولت، به تسنیم اظهار داشت: آلودگی هوای شهر تهران موضوع جدیدی نیست که طی بازه زمانی 3 الی 4 ماه به وجود آمده باشد، این درحالی است که در سال‌های گذشته مدیران مربوط برنامه‌ای برای کاهش آلودگی هوای شهر نداشته‌اند. وی با اشاره به پرداخت نشدن بدهی‌های دولت به شهرداری تهران، افزود: به‌رغم همه شرایط و سختی‌های دولت در بحث اعتبارات، انتظار می‌رود دولت به تعهدات خود بویژه پرداخت بدهی‌ها عمل کند. وی افزود: با ورود اتوبوس‌ها و واگن‌های جدید به ناوگان عمومی، بخش قابل توجهی از آلودگی هوای شهر تهران کاهش پیدا خواهد کرد که البته این موضوع نیاز به مساعدت دولت دارد. حقانی بیان کرد: دولت و مدیریت شهری تمرکز خود را بر موضوعات زیست‌محیطی قرار دهند و حتی اگر اعتبارات وزارت بهداشت کاهش و به حمل‌و نقل تهران داده شود، قطعا شرایط تهران به مراتب بهتر خواهد شد و آلودگی کاهش پیدا می‌کند. عضو سابق شورای شهر تهران با اشاره به شرایط بحرانی تهران درباره آلودگی هوا، گفت: اعتبارات برای کاهش آلودگی هوا کافی نیست، این در حالی است که دولت تعهدی برای کاهش آلودگی هوا ندارد.

مصرف روزانه 12 میلیون لیتر بنزین در پایتخت
 رئیس محیط‌زیست شهر تهران با بیان اینکه روزانه ۱۲میلیون لیتر بنزین در پایتخت مصرف می‌شود، گفت: در چنین زمانی حتی اگر خودرو و سوخت باکیفیت داشته باشیم، باز هم دچار آلودگی هوا هستیم. محمدحسین بازگیر در برنامه رادیو گفت‌وگو درباره  آلودگی هوا گفت: در اردیبهشت سال ۵۸ سند توسعه جمهوری اسلامی ایران توسط نخست‌وزیر وقت منتشر شد. ۲۴۰ نفر از اساتید دانشگاهی و متخصصان بخش‌های مطالعاتی را انجام دادند. این مطالعات تحت عنوان سیاست‌های توسعه و تکامل جمهوری اسلامی ایران منتشر شده است. حرف‌هایی که امروز درباره آلودگی و اثرات آن بر مرگ‌ومیر مردم می‌زنیم در همین سند مشاهده می‌کنیم و برنامه‌ها نیز مشابه همین برنامه‌های امروز است، بنابراین آلودگی هوا یک پدیده جدید و ناشناخته نیست. رئیس محیط‌زیست شهر تهران با بیان اینکه در خودروهای استاندارد با سوخت استاندارد نیز باز هم درصدی آلودگی ایجاد می‌شود، اظهارکرد: حقیقت آن است که سبک زندگی امروز ایرانیان در افزایش آلودگی هوا اثرگذار است. میزان مصرف سوخت‌ در تهران با حداقل ۱۰ استان دیگر برابری می‌کند همچنین تهرانی‌ها به اندازه کشور ۴۰ میلیون نفری لهستان بنزین مصرف می‌کنند.

کاهش دمای هوا در کشور
سازمان هواشناسی اعلام کرده در بسیاری از نقاط کشور بارندگی ادامه خواهد داشت و دمای هوا نیز در استان‌های ساحلی خزر، دامنه جنوبی البرز، استان اردبیل و نیمه شرقی و نواحی مرکزی کشور کاهش می‌یابد. مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی کشور به مهر گفت: با ادامه فعالیت سامانه بارشی در کشور بارش باران و برف همراه با وزش باد را در استان‌های کردستان، کرمانشاه، لرستان، همدان، زنجان، ایلام، مرکزی، تهران، قم، قزوین، البرز، جنوب آذربایجان‌غربی و پاره‌ای از مناطق استان‌های خوزستان، چهارمحال‌وبختیاری، غرب اصفهان، شمال سمنان و استان‌های گیلان، مازندران و غرب گلستان شاهد خواهیم بود. احد وظیفه افزود: یکشنبه(امروز) نیز بارش باران و برف همراه با وزش باد در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، شمال استان‌های خراسان‌شمالی و رضوی، ارتفاعات سمنان، ارتفاعات تهران، شرق لرستان، چهارمحال‌وبختیاری، فارس، غرب یزد، برخی نقاط استان‌های اصفهان و کهگیلویه‌وبویراحمد رخ خواهد داد.


Page Generated in 0/0056 sec