printlogo


کد خبر: 186917تاریخ: 1396/10/17 00:00
اخبار

رضا یزدانی خواننده تیتراژ «فاز» شد
تیتراژ پایانی مستند مسابقه فاز (فرزند ایران‌زمین) با صدای رضا یزدانی، آقای خاص موسیقی ایران از شبکه دو سیما پخش شد. به گزارش «وطن‌امروز»، این روزها مستند مسابقه «فاز» (فرزند ایران‌زمین) در شبکه 2 سیما در حال پخش است و توانسته در همین روزهای ابتدایی نگاه ویژه و متفاوتی را در عرصه برنامه‌سازی برای نوجوانان ایجاد کند. این برنامه که محصول اوج کودک و نوجوان است، روزهای سه‌شنبه تا پنجشنبه هر هفته ساعت 19 و جمعه‌ها ساعت 19:30 از شبکه 2 سیما پخش می‌شود و در 8 مرحله یا فاز طراحی ‌شده است. تازه‌ترین خبر درباره این پروژه مربوط به پیوستن رضا یزدانی به این مسابقه است که تیتراژ پایانی آن با صدای او روی آنتن شبکه 2 رفت. «فاز» را می‌توانید در شبکه‌های اجتماعی (تلگرام، سروش، توئیتر، اینستاگرام) با نشانی faazz_show@ دنبال کنید یا به سایت این برنامه به نشانی
www.fazshow.ir مراجعه کنید.


انتشار سومین شماره ماهنامه فرهنگی «نزدیک»
سومین شماره از ماهنامه فرهنگی- هنری «نزدیک» روی پیشخوان کیوسک‌های مطبوعاتی قرار گرفت. به گزارش «وطن‌امروز»، «نزدیک» جدیدترین ماهنامه فرهنگی- هنری است که به حوزه‌های مختلف هنری از جمله سینما، تئاتر، موسیقی و ادبیات می‌پردازد. پرونده ویژه شماره سوم این ماهنامه به بررسی شبکه‌های اجتماعی و تاثیر آنها بر روند ستاره‌سازی اختصاص یافته و به معرفی و تحلیل ستاره‌هایی که برای اولین‌بار به وسیله شبکه‌های اجتماعی چهره شدند، پرداخته است. پرونده بخش سینمای این شماره به بهانه تشکیل شورای فیلم معناگرا در سازمان سینمایی به این موضوع پرداخته است و همچنین گفت‌وگویی با «قاسم جعفری» سازنده‌ سریال‌های پرمخاطب «خط قرمز» و «مسافری از هند» پس از سال‌ها سکوت و دوری از تلویزیون انجام داده است. در بخش ادبیات این شماره نیز به لزوم داشتن روایت‌های داستانی و مردم‌نگارانه از داعش و جنگ در سوریه و عراق پرداخته شده است و علی‌اصغر عزتی‌پاک و مهدی کفاش از نویسندگان مجموعه داستان «عطر عربی» به بررسی این موضوع پرداخته‌اند. ماهنامه فرهنگی- هنری «نزدیک» با مدیرمسؤولی محسن دریالعل و سردبیری امیر ابیلی روی پیشخوان کیوسک‌های مطبوعاتی قرار گرفته است.


«باغ مادر بزرگ» خواندنی شد
جدیدترین اثر مهناز فتاحی با عنوان «باغ مادر بزرگ» از سوی انتشارات سوره‌مهر منتشر شد. به گزارش فارس، مهناز فتاحی درباره این کتاب اظهار داشت: «خانزاد مرادی محمدی» نام کامل این شیرزن است، کتاب جزؤ اولین‌هایی است که به ماجرای بمباران شیمیایی حلبچه می‌پردازد. در ادامه هم به مساله پناهنده شدن کردهای عراق به ایران اشاره می‌کند، حتی آنها که در عراق می‌زیستند و از صدام دل خوشی نداشتند در نهایت به ایران پناه آوردند. به گفته نویسنده رمان «فرنگیس»، داستان این اثر حکایت باغ مادر بزرگم است که هر چه در آن محصول و نهال بود با خدا شریک عنوان می‌کرد و محصولات باغ هم همیشه خیرات می‌شد. وی با بیان اینکه مرادی محمدی، زنی بود مومن که اهالی روستا همه او را می‌شناختند، تصریح کرد: او آواره‌ها را پناه می‌داد، حتی زمانی که بمباران پیش آمد مردمی را که نمی‌شناخت به بهترین شکل پذیرایی می‌کرد. وی با بیان اینکه این کتاب  284 صفحه دارد، خاطرنشان کرد: مادربزرگم بسیار دوست داشت کتابش منتشر شود اما متاسفانه 2 سال پیش درگذشت و نتوانست چاپ کتاب را ببیند. او بسیاری از اموری که انجام داد را به ما نمی‌گفت چون معتقد بود با بازگو کردن آنها اجرش از بین می‌رود اما من برای نوشتن کتاب تحقیقات وسیعی کردم و با 7 پسر و 2 دخترش به گفت‌وگو پرداختم، حتی با مردم روستا هم صحبت ‌کردم؛ پس از نگارش متوجه شدم شخصیت او را خوب نشناخته بودم. وی در پایان گفت: روایت برخی خاطرات از بچه‌های حلبچه برای نخستین‌بار در این کتاب صورت گرفته است.
 


Page Generated in 0/0050 sec