printlogo


کد خبر: 186918تاریخ: 1396/10/17 00:00
اخبار

بازیگران مطرح عربی  در «به وقت شام»
در «به وقت شام» در کنار بابک حمیدیان و هادی حجازی‌فر که به عنوان بازیگران ایرانی و در نقش اصلی در فیلم حاتمی‌کیا همکاری کردند، برخی بازیگران مطرح کشورهای لبنان، سوریه و عراق نیز در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند. به گزارش تسنیم، بازیگران خارجی اصلی «به وقت شام» عبارتند از: پیر داغر، خالد السید، جوزیف سلامه، رامی عطاالله، لیث المفتی، علی سکر، سامر خلیلی و محمد شعبان. «به وقت شام» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا و تهیه‌کنندگی محمد خزاعی، جدیدترین محصول سازمان هنری - رسانه‌ای اوج است که در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر رونمایی خواهد شد

علی ملاقلی‌پور:
چرا به «زنگبار» پروانه ساخت ندادند؟
علی ملاقلی‌پور، کارگردان سینما بیان کرد فیلمنامه «زنگبار» او با موضوع مشکلات اقتصادی مردم موافقت شورای پروانه ساخت را کسب نکرده است. به گزارش مهر، علی ملاقلی‌پور درباره جدیدترین فعالیت‌‌های خود گفت: بعد از گذشت 3 سال و نیم از ساخت «قندون جهیزیه» هر فیلمنامه‌ای که نوشتم با مشکل تهیه‌کننده، سرمایه‌گذار و... روبه‌رو شد و حتی چندی پیش فیلمنامه «زنگبار» را به شورای پروانه ساخت ارائه دادم که این اثر هم موافقت شورا را اخذ نکرد. موضوع فیلمنامه «زنگبار»- نوشته مشترک من و محمدامین نوروزی- درباره عدالت اجتماعی، فشارهای اقتصادی، بیکاری مردم حاشیه‌نشین و ضعیف جامعه و رفاه‌طلبی برخی مدیران است که با لحنی کمدی نوشته بودیم. بعد از شنیدن خبر موافقت نشدن با این فیلمنامه، قصد اعتراض داشتم اما با شنیدن سخنان رئیس دولت مبنی بر اینکه دولت اهل تعامل و گفت‌وگو است سعی کردم صبر کنم و امیدوارم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شورای صدور پروانه ساخت فیلمنامه‌ای را که 3 ماه، روز و شب روی آن وقت گذاشته‌‌‌‌‌ایم براحتی حذف نکنند و در این شرایط ناامیدکننده حداقل اهل تدبیر باشند و صدای منتقد حذف نشود. این فیلمنامه پیش‌تر قرار بود با حضور منصور لشکری‌قوچانی تهیه و تولید شود اما با کناره‌‌‌گیری و انصراف وی آن را با تهیه‌کننده دیگری پیگیری می‌کنم و امیدوارم «زنگبار» در پله اول متوقف نشود.


حسن‌ختام شعر انقلاب در شیراز
برگزیدگان هفتمین جشنواره بین‌المللی شعر انقلاب حوزه هنری، ششم بهمن‌ماه در شهر شیراز معرفی می‌شوند.  به گزارش مهر، این رویداد حوزه شعر و ادبیات که به همت موسسه فرهنگی و هنری سپهر سوره هنر برگزار می‌شود، در حال حاضر در مرحله داوری آثار قرار دارد و ششم بهمن‌ماه سال جاری برگزیدگان خود را معرفی خواهد کرد.  این جشنواره امسال کار خود را در 3 بخش شعر نو، شعر کهن و پژوهش دنبال می‌کند. ۷۲۰ اثر به دبیرخانه این رویداد ارسال شده و نسبت به دوره ششم با رشد حدود ۵۰ درصدی رو به رو بوده است.


همه حاج قاسم، همه همتیم
   اگه هیچی از ما نمونه بجز
همین پرچم سبز و سرخ و سفید
به پاش با همه اعتقاد می‌مونیم
مث اون همه شیرمرد شهید
مگه میشه ایرانی با نژاد
بگه پرچمم! توی آتیش بسوز
نه باور نکن کار ایرانی نیست
خدا شاهده غرق بهتم هنوز
مگه می‌شه اسمت مسلمون باشه
دل پاک آیینه رو بشکنی
دلت سنگ شه، عشقو نفرین کنی
یه روزی بشی آدم آهنی
اونا برده می‌خوان و عنتر می‌خوان
کدوم لوطی دوس داره عنتر بشه
می‌خوان لاله باغ اجدادی مون
زیر پای ابلیس پرپر بشه
چه ترس از شغالا و کفتارها
که ما شیر و ببریم و یوز و پلنگ
شما ‌ای شغالان غوغای غرب
بترسید از خشم ما روز جنگ!
تو میدون همه رستم و آرشیم
همه حاج قاسم، همه همتیم
همه مرد ایمان و عشق و نبرد
سراپا همه جوشش و غیرتیم
علیرضا قزوه
 


Page Generated in 0/0056 sec