printlogo


کد خبر: 186930تاریخ: 1396/10/17 00:00
چهارگوشه

سرکوب شدید تظاهرات بحرینی‌ها
نیروهای امنیتی رژیم آل‌خلیفه جمعه‌شب تظاهرات مردم خشمگین در منطقه الدراز را بشدت سرکوب کردند. بنابر این گزارش، مردم با در دست داشتن تصاویری از حضرت آیت‌الله عیسی قاسم رهبر شیعیان این کشور و شهید شیخ نمر باقر النمر (عالم شیعه اهل حجاز) و زندانیان سیاسی و محکومان به اعدام ضد نظام دیکتاتوری آل خلیفه شعارهایی سر داده و خواستار سرنگونی آن شدند. در پی برگزاری این تظاهرات، خودروهای امنیتی و پلیس با هجوم به تظاهرات‌کنندگان، منطقه را نیز غرق در گازهای اشک‌آور کردند. بحرین از سال 2011 صحنه اعتراضات گسترده و مسالمت‌آمیز مردمی علیه دیکتاتوری رژیم آل‌خلیفه بوده که با سرکوب شدید و دستگیری و اعدام صدها شهروند این کشور همراه بوده است. همچنین ساکنان منطقه الدراز بحرین از بازداشت بانویی بحرینی توسط نیروهای امنیتی طی سرکوب تظاهرات مردم در عصر جمعه خبر دادند.

تظاهرات علیه تروریسم در جنوب دمشق
صدها تن از ساکنان 2 شهرک ببیلا و بیت سحم در حومه جنوبی دمشق با برگزاری تظاهراتی گسترده از شورشیان خواستند این دو شهر را ترک کرده و توافقنامه آشتی را اجرا کنند. تظاهرات‌کنندگان با سر دادن شعارهایی علیه تروریسم و تفکرات تکفیری، حضور گروه‌های مسلح در این شهرک‌ها را محکوم کرده و خواستار بیرون رفتن آنها از این دو شهرک شدند. در پی برگزاری این تظاهرات، شورشی‌ها به سمت تظاهرات‌کنندگان تیراندازی کردند. به گفته منابع محلی، بر اثر این تیراندازی تعدادی از تظاهرات‌کنندگان زخمی شدند. ارتش سوریه نیز به پیشروی خود در حومه جنوبی ادلب ادامه می‌دهد و اکنون کنترل چند روستا را در دست دارد.

ردصلاحیت کاندیدای زن مسلمان در انتخابات روسیه
کمیته مرکزی انتخابات روسیه با نامزدی آینا گامزاتوا، خبرنگار زن مسلمان و همسر و مشاور مفتی اعظم جمهوری داغستان روسیه برای احراز پست ریاست‌جمهوری مخالفت کرده و دلیل آن را نقض شروطی دانست که باید در مرحله پس از ارائه درخواست نامزدی اجرایی می‌شد. گامزاتوا مدارک مربوط به دارایی خود و خانواده‌اش را به کمیته ارائه نکرده و آدرس محل کار ۳۲۷ تن از طرفداران کاندیداتوری خود را که لیست حامیانش را برای نامزدی‌اش امضا کرده‌اند، اعلام نکرده است. گامزاتوا نخستین‌ کاندیدای زن مسلمان در انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه بود.

شبکه‌های جاسوسی اسرائیل در لبنان فعال هستند
مدیرکل امنیت عمومی لبنان از فعالیت شبکه‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی در لبنان خبر داد. سرتیپ عباس ابراهیم در گفت‌وگویی مطبوعاتی اظهار داشت لبنان نیز مانند هر کشور دیگری هر لحظه در معرض تهدید امنیتی قرار دارد ولی اینگونه تهدیدها در نتیجه تلاش‌های دستگاه‌های امنیتی و در رأس آن ارتش در مقابله با تروریست‌ها خنثی شده است. ارتش لبنان به همراه ارتش سوریه و حزب‌الله طی چند ماه گذشته عملیاتی را با هدف پاکسازی بلندی‌های جرود عرسال واقع در منطقه مرزی این دو کشور شروع کردند که منجر به خروج داعش از این منطقه شد.

350 کودک فلسطینی در بند اسرائیل
بنا بر اعلام سازمان غیردولتی فلسطینی «الضمیر»، حدود 6 هزار و 150 فلسطینی اکنون در زندان‌های رژیم صهیونیستی زندانی هستند. از این میان طبق گزارش سخنگوی رسانه‌‌ای مرکز پژوهش‌های اسرای فلسطینی 350 تن کودک هستند. به گفته ریاض الاشقر، طی 3 هفته اخیر اسارت کودکان فلسطینی توسط اشغالگران صهیونیست افزایش یافته است. او گفت: «از زمان اعلام تصمیم دونالد ترامپ در به‌رسمیت شناختن قدس به‌عنوان پایتخت رژیم اشغالگر اسرائیل، شمار کودکان فلسطینی در بند زندان‌های این رژیم، 17درصد افزایش یافته است. همچنین از لحظه اعلام تصمیم ترامپ درباره قدس تاکنون، 600 شهروند فلسطینی بازداشت شده‌اند که یک‌سوم آنها کودک هستند.» سخنگوی مرکز پژوهش‌های اسرای فلسطین افزود: «با توجه به ادامه بازداشت‌ فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی، احتمال افزایش شمار کودکان در بند این رژیم طی روزهای آینده وجود دارد».
 


Page Generated in 0/0060 sec