printlogo


کد خبر: 186945تاریخ: 1396/10/18 00:00
اخبار

انجام قرعه‌کشی برای جدول نمایش فیلم‌های سینمای رسانه‌ها
برای نخستین بار در جشنواره فیلم فجر و با حضور صاحبان فیلم و اهالی رسانه، جدول نمایش فیلم‌های سی و ششمین جشنواره فیلم فجر در سینمای رسانه‌ها قرعه‌کشی می‌شود. به گزارش «وطن‌امروز»، با تصمیم شورای سیاست‌گذاری جشنواره فیلم فجر، امسال جدول نمایش فیلم‌های جشنواره فیلم فجر در سینمای رسانه‌ها به وسیله قرعه‌کشی تنظیم خواهد شد. بر این اساس، مراسم قرعه‌کشی با حضور تهیه‌کننده و کارگردان فیلم‌های جشنواره سی و ششم و اهالی رسانه، صبح روز چهارشنبه 20 دی 1396 برگزار خواهد شد و پس از آن جدول نمایش فیلم‌ها در سینمای رسانه‌ها (پردیس ملت) منتشر می‌شود. امسال 22 فیلم بلند سینمایی، یک انیمیشن و 2 فیلم مستند به همراه 4 فیلم کوتاه در  سی و ششمین جشنواره فیلم فجر روی پرده خواهند رفت. سی و ششمین جشنواره فیلم فجر از 12 تا 22 بهمن‌ماه 1396 به دبیری ابراهیم داروغه‌زاده برگزار خواهد شد.


انتشار خاطرات سردار سلیمانی از دفاع‌مقدس
4 جلد از مجموعه ۱۶ جلدی خاطرات سردار قاسم سلیمانی از 8 سال جنگ تحمیلی منتشر شد. به گزارش تسنیم، عباس میرزایی، نویسنده و پژوهشگر حوزه دفاع‌مقدس، از انتشار 4 جلد جدید از مجموعه 16 جلدی خاطرات سردار قاسم سلیمانی خبر داد و گفت: این آثار به خاطرات سردار سلیمانی از عملیات‌های مختلف 8 سال جنگ تحمیلی اختصاص دارد. «پنجوین در تیررس» عنوان یکی از این آثار است که به عملیات والفجر 4 می‌پردازد. «برف‌های سرخ خورنواران» شامل خاطرات سردار از عملیات والفجر 10 است که بتازگی به چاپ رسیده است. همچنین 2 عنوان دیگر نیز به خاطرات سردار از عملیات کربلای یک و کربلای 4 می‌پردازد که مجلد آخر تا پایان هفته جاری به چاپ می‌رسد. میرزایی با بیان اینکه 4 جلد حاضر را انتشارات گرا به چاپ رسانده است، اضافه کرد: این خاطرات با هماهنگی سردار سلیمانی و پس از جلب رضایت او منتشر شده است.


اجرای یک نمایش کمدی با موضوع اقتصادی در حوزه هنری
کمدی اقتصادی «ایستاده، منتظره، پیچیده، نیامده» روی صحنه می‌رود. به گزارش «وطن امروز»، نمایش کمدی «ایستاده، منتظره، پیچیده، نیامده» به نویسندگی و کارگردانی کاوه مهدوی و تهیه‌کنندگی حمید نیلی از 20 دی‌ماه در تماشاخانه مهر حوزه هنری روی صحنه می‌رود. حمید نیلی، تهیه‌کننده نمایش در رابطه با آن می‌گوید: این نمایش کمدی که سراغ دغدغه‌های روز مردم رفته است، با نگاهی طنزآمیز به مساله مصرف‌گرایی در میان مردم می‌پردازد و از طرف دیگر به مفاسد اقتصادی و مشکلاتی که مردم با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، می‌رود. وی تصریح کرد: طرح اولیه این نمایش سال گذشته توسط مهدوی نگاشته شد و اکنون نزدیک به 2 ماه است پیش‌تولید این اثر را کلید زده‌ایم تا ان‌شاءالله در دی و بهمن سال جاری در تماشاخانه مهر حوزه هنری میزبان مخاطبان باشیم. نیلی با اشاره به آثار پیشین موسسه فرهنگی - هنری هومان هنر هور، اظهار داشت: توجه به دغدغه و اتفاقات روز از ویژگی‌های آثار نمایشی این موسسه است و در «ایستاده، منتظره، پیچیده، نیامده» مسائلی بر پایه زیرشاخه‌های اقتصاد مقاومتی مطرح می‌شود که همزاد‌پنداری مناسبی بین مخاطب و اثر شکل می‌گیرد. محمد حمزه‌زاده، علیرضا مهران، سیدعلی موسویان، فرامرز قلیچ‌خانی، حسین پورکریمی، منصور عربی، محسن خدایی، امیر خزایی، علیرضا حیدری و محمدحسین میری بازیگران این نمایش هستند. دیگر عوامل نمایش عبارتند از: مجری طرح امیر کلاته، طراح پوستر سینا افشار، مدیر تولید سعید براتی. نمایش «ایستاده، منتظره، پیچیده، نیامده» کاری از موسسه فرهنگی - هنری هومان هنر هور از چهارشنبه 20 دی‌ماه 1396 روی صحنه می‌رود.
 


Page Generated in 0/0055 sec