printlogo


کد خبر: 186946تاریخ: 1396/10/18 00:00
اخبار

حسین اسرافیلی:
شعر اعتراض باید به سمت زبان طنز برود
حسین اسرافیلی می‌گوید شعر اعتراض در طنز نیز باید بیشتر نمود داشته باشد. طنز باید رگه‌های اعتراضی عمیقی داشته باشد که مانند شمشیر اثرگذار باشد. به گزارش مهر، حسین اسرافیلی با بیان اینکه شعر اعتراض از دیرباز در ادبیات کشورمان حضور داشته است، اظهار کرد: شعر اعتراض همیشه دوشادوش شعر عاشقانه کشور پیش آمده و در دوران‌های مختلف حضور پررنگی داشته است. در روزگار ما هم، در قالب‌های نیمایی، سپید و کلاسیک اشعار اعتراضی بسیاری وجود دارد. اسرافیلی با تاکید بر اینکه در روزگار معاصر، شعر اعتراض همچون گذشته با زبان و در قالبی فاخر بیان نمی‌شود، عنوان کرد: متاسفانه شعر اعتراض در دهه‌های اخیر، به زبان عامیانه و قهوه‌خانه‌ای و فاقد ارزش شعری تبدیل شده است؛ البته باز هم شاعرانی هستند که شعرهای‌شان ارزشمند است و اعتراض جامعه را به زبان می‌آورند. متاسفانه بسیاری از شاعران تنها به دغدغه‌های شخصی‌شان در شعر اعتراض توجه نشان می‌دهند و دغدغه‌ها و مسائل جامعه را نمی‌بینند. شعر اعتراض در طنز نیز باید بیشتر نمود داشته باشد. طنزهای ما نوعی شوخی و خنداندن صرف مخاطب شده است. طنز باید رگه‌های اعتراضی عمیقی داشته باشد و مانند شمشیر برنده باشد.

«سبز و سفید و سرخ» شهرستان ادبی‌ها برای اتفاقات اخیر
شهرستان ادب شب شعر بزرگ «سبز و سفید و سرخ» را در واکنش به اتفاقات اخیر برگزار می‌کند. به گزارش روابط عمومی موسسه شهرستان ادب، در پی اتفاقات تلخی که در روزهای گذشته در چند شهر از کشورمان رخ داد، شاعران ایرانی تصمیم گرفتند در شب شعری برای «عزت، وحدت و امنیت ایران عزیز» شعر بخوانند. در این شب شعر بزرگ، شاعرانی چون دکتر محمدرضا ترکی، مرتضی امیری‌اسفندقه، ناصر فیض، محمدحسین جعفریان، علیرضا قزوه، مصطفی محدثی‌خراسانی، محمود اکرامی‌فر، علی‌محمد مودب، ایرج قنبری، عباس احمدی، امید مهدی‌نژاد، محمدمهدی سیار، میلاد عرفان‌پور، حامد عسگری، سیداکبر میرجعفری، مهدی جهاندار و... به شعرخوانی می‌پردازند. «سبز و سفید و سرخ» روز دوشنبه از ساعت 18، به همت موسسه فرهنگی- هنری شهرستان ادب و در محل این موسسه به نشانی خیابان شریعتی، بالاتر از سه‌راه طالقانی، پلاک 168، طبقه چهارم برگزار می‌شود.


روایتی از جوانی که با فوق‌لیسانس سوپرمارکت دارد!
بیستمین قسمت از فصل دوم برنامه «به‌اضافه مستند» با پخش و بررسی مستند «نیک مارکت» ساخته هادی معصوم‌دوست روی آنتن شبکه مستند خواهد رفت. به گزارش تسنیم، در این قسمت و پس از پخش مستند، ابراهیم رزاقی، اقتصاددان و تحلیلگر مسائل اقتصادی و هادی معصوم‌دوست، کارگردان مستند «نیک مارکت» میهمان برنامه خواهند بود و با موضوع شرایط اقتصادی و کاری برای جوانان تحصیلکرده، چالش‌ها و راهکارها صحبت خواهند کرد. همچنین، محمدتقی فهیم و آرش خوشخو به‌نقد و بررسی فرمی این فیلم مستند خواهند پرداخت. مستند «نیک مارکت» روایت زندگی پسر جوانی است که پس از فارغ‌التحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد، نمی‌تواند در رشته‌ خود شغلی پیدا کند. بنابراین تصمیم می‌گیرد به مشهد، شهر پدری‌اش بازگردد و سوپرمارکت کوچکی را در آنجا راه بیندازد. همچنین یک وانت نیز می‌خرد تا روی آن کار کند و هزینه زندگی‌اش را تأمین کند. او در همان شهر ازدواج ‌کرده و تلاش می‌کند خرج زندگی را به کمک سوپرمارکت و خودرو‌ تأمین کند. تهیه‌کننده و کارگردان این مستند 75 دقیقه‌ای هادی معصوم‌دوست است و تولید آن حدود 2 سال به طول انجامیده است. این مستند محصول شبکه مستند سیما است که برای نخستین‌بار از این شبکه و در برنامه «به‌اضافه مستند» پخش می‌شود. برنامه به‌اضافه مستند این هفته با اجرای سیدمحمدعلی صدری‌نیا، تهیه‌کنندگی سیدمحمدحسین میری و کارگردانی محمدرضا رضاییان سه‌شنبه 19 دی‌ماه ساعت 20:30 از شبکه مستند سیما پخش خواهد شد. بازپخش آن روزهای چهارشنبه 20 دی‌ماه ساعت 9 و جمعه 22 دی‌ماه ساعت 13:30 است.


Page Generated in 0/0056 sec