printlogo


کد خبر: 186956تاریخ: 1396/10/18 00:00
نبض جامعه

توسط سپاه انجام شد
اتمام اسکان موقت یکهزار و 982 روستای زلزله‌زده
با اتمام مأموریت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، کار اسکان موقت ساکنان یکهزار و 982 روستای زلزله‌زده در استان کرمانشاه پایان یافت. به گزارش تسنیم، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که از گذشته تاکنون کمک‌رسانی به مناطق محروم سراسر کشور در حوزه‌های مختلف را مأموریت خود قرار داده است بعد از وقوع زلزله مهیب استان کرمانشاه از همان لحظات اولیه وقوع حادثه حضور چشمگیری در منطقه داشت و در مراحل مختلف امدادرسانی، آواربرداری، اسکان اضطراری و اسکان موقت کنار زلزله‌زدگان استان کرمانشاه حاضر شد. با وقوع زلزله، امدادرسانی در شهر به‌عهده ارتش و در روستاهای پرتعداد منطقه به سپاه پاسداران واگذار شد و بعد از اتمام اسکان اضطراری برای سرعت بخشیدن به اسکان موقت قبل از شروع فصل سرما، طی تفاهمنامه‌ای بین بنیاد مسکن و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) ساخت 8 هزار کانکس یا اسکان موقت زلزله‌زدگان به این قرارگاه واگذار شد که در مدت یک و ماه نیم براساس تعهد داده‌شده بیش از 8 هزار و 100 کانکس توسط این قرارگاه ساخته شده است. براساس تعهد قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) مقرر بود کانکس‌ها برای روستاهای زلزله‌زده استان کرمانشاه در مدت 45 روز ساخته شود که با سرعت عمل و تلاش شبانه‌روزی این قرارگاه در مدت
40 روز تمام روستاهای مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه که بیش از یکهزار و 900 روستا بود به اسکان موقت مجهز شد. عملیات ساخت کانکس تنها اقدام سپاه پاسداران در مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه نبود بلکه سپاه در امدادرسانی به زلزله‌زدگان، عملیات تخریب و آواربرداری واحدهای آسیب‌دیده، تأمین مصالح و کمک به حمل مصالح حضور فعال داشت به‌طوری که رضایت مردم مظلوم منطقه را به‌دنبال داشته است.

دیوان عدالت اداری با صدور رأی الزام کرد
پرداخت کمک‌هزینه مهدکودک به معلمان زن
هیات عمومی دیوان عدالت اداری با صدور رای وحدت رویه‌ای، پرداخت کمک‌هزینه مهد کودک به معلمان و کارمندان زن آموزش‌وپرورش را که دارای فرزند هستند، الزامی کرد. به گزارش «وطن امروز»، در پی شکایت تعدادی از بانوان شاغل در آموزش‌وپرورش، هیات عمومی این دیوان با استناد به اینکه زنان کارمند دولت از جمله آموزش‌وپرورش که فرزند خردسال دارند و محل خدمت آنها فاقد مهدکودک دولتی است به موجب مقررات قانونی از جمله ماده 78 قانون مدیریت خدمات کشوری و ضوابط اجرایی بودجه در سال‌های مختلف که از سوی هیأت دولت تصویب می‌شود مستحق دریافت کمک‌هزینه مهدکودک هستند. با توجه به اینکه سازمان برنامه‌ و بودجه و آموزش‌وپرورش دارای تکلیف قانونی و پیش‌بینی بودجه جهت پرداخت کمک‌هزینه مهدکودک هستند و عدم تبادل موافقتنامه، نافی حق قانونی کارمندان مستحق نیست، این امر با توجه به پرداخت این مزایا در سایر دستگاه‌های اجرایی باعث تبعیض ناروا شده و لازم است نسبت به پرداخت کمک‌هزینه مهدکودک به کارمندان زن آموزش‌وپرورش اقدام شود.  

مدیرعامل تأمین اجتماعی تشریح کرد
شروط تأمین اجتماعی برای بیمه کارفرمایان
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی ضمن تشریح شروط تامین اجتماعی برای بیمه کارفرمایان، گفت: بنا بر دلایلی و حجم تبادلات، در برخی ماه‌ها حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران با تاخیر پرداخت می‌شود. سید تقی نوربخش با حضور در برنامه «تیتر امشب» درباره بیمه کارفرمایان گفت: کارفرمایان می‌توانند بیمه شوند اما به 2 شرط؛ یکی اینکه هیات مدیره یا مدیرعامل نباشد که در واقع سهامدار شرکت باشد که منع قانونی دارد ولی اگر حقوق‌بگیر باشد و رابطه حقوق و دستمزدی باشد می‌تواند بیمه باشد. دوم اینکه کارگاه‌هایی که تحت حمایت دولت هستند یعنی حق کارفرمایی را دولت پرداخت می‌کند، کارفرما با پرداخت حق بیمه می‌تواند بیمه و از خدمات بیمه‌ای برخوردار  شود.


Page Generated in 0/0048 sec