printlogo


کد خبر: 186957تاریخ: 1396/10/18 00:00
اخبار

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل شورای شهر تهران:
طرح جدید ترافیک  در دولت تصویب شد
 رئیس کمیسیون حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران گفت که طرح جدید ترافیک در شورایعالی ترافیک تصویب شده و این طرح به احتمال قوی در شورا هم به تصویب می‌رسد. محمد علیخانی در گفت‌وگو با فارس، درباره طرح جدید ترافیک، گفت: این طرح در شورایعالی ترافیک تصویب شده و در حال حاضر باید در شورای شهر تصویب شود. قرار است شهرداری ظرف یکی، دو روز ‌آینده لایحه را به شورای شهر ارسال کند. رئیس کمیسیون حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران، گفت: احتمالا لایحه بازنگری طرح جدید ترافیک به جلسه آینده شورای اسلامی شهر تهران برسد. وی در پاسخ به این پرسش که ‌آیا این طرح به تصویب می‌رسد، گفت: معلوم نیست اما با کلیات آن همه اعضای شورا موافق هستند و ممکن است در جزئیات آن تغییراتی ارائه شود. علیخانی ادامه داد: در جلسه‌ای که داشتیم اکثریت اعضا بر بازنگری طرح تأکید داشتند ولی درباره جزئیات باید بعد از آمدن لایحه بررسی‌های لازم صورت گیرد. این طرح حتما تعیین‌تکلیف می‌شود و اگر طرح به تصویب نرسد همان طرح قبلی اجرا می‌شود. رئیس کمیسیون حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به این پرسش که معاون حمل‌ونقل شهرداری تهران اعلام کرده که در صورت عدم تصویب طرح جدید در اجرای طرح قبلی نیز تغییراتی صورت می‌گیرد، گفت: مجددا باید لایحه به شورا ارائه شود اما باید ابتدا لایحه بازنگری تعیین تکلیف شود و اگر تصویب نشد تصمیم‌گیری درباره نحوه اجرای طرح ترافیک در سال آینده اعلام می‌شود. علیخانی گفت: به احتمال زیاد این طرح تصویب می‌شود اما جزئیات آن قطعا تغییراتی می‌کند ولی کلیات آن حتما تصویب خواهد شد. وی درباره نرخ‌های پیشنهادی اعلام شده در طرح جدید ترافیک از سوی شهرداری، گفت: این نرخ‌ها در حد پیشنهاد است و باید شورا در این زمینه تصمیم‌گیری کند.

ممنوعیت تردد کامیون‌های فرسوده تا ۱۵ بهمن
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان تهران گفت: کامیون‌های فرسوده و فاقد معاینه فنی حداقل تا ۱۵ بهمن‌ماه اجازه تردد در تهران را ندارند. به گزارش ایسنا، کیومرث کلانتری درباره نتایج کارگروه کاهش آلودگی هوای تهران که در استانداری تهران با حضور دستگاه‌های مختلف برگزار شد، گفت: ۴۲۴ واحد صنعتی آلاینده در تهران طی سال جاری شناسایی شده‌اند که از این تعداد ۱۶۰ واحد برنامه کنترل آلودگی ارائه داده‌اند، همچنین ۳۴۳ واحد صنعتی طی 3 سال گذشته نسبت به رفع آلایندگی واحد خود اقدام کرده‌اند.  مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان تهران با اشاره به اینکه مهم‌ترین واحد آلاینده تهران کارخانه سیمان است، گفت: این واحد صنعتی برنامه کنترل آلودگی خود را به سازمان حفاظت محیط‌زیست ارائه داده است و اگر نتواند در قالب برنامه نسبت به کاهش آلودگی اقدام کند حتما با این واحد برخورد خواهد شد. وی در ادامه اظهار کرد: کامیون‌های فرسوده و فاقد معاینه فنی حداقل تا ۱۵ بهمن ماه اجازه تردد در تهران را ندارند.

بیش از ۷۰ درصد مدارس  غیر انتفاعی فرسوده هستند
 رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر از فرسوده بودن بیش از  ۷۰ درصد بنای مدارس غیرانتفاعی تهران خبر داد. به گزارش میزان، محمد سالاری در سی‌وششمین جلسه شورای شهر تهران گفت: در تلفیق بودجه سال ۹۷ دولت، آمده که وزارت آموزش‌وپرورش می‌تواند املاک خود را بدون هر گونه پرداختی تغییر کاربری دهد. وی افزود: این یکی از بدترین تصمیماتی است که اتخاذ شده و با توجه به مشکلات مالی که شهرداری دارد، می‌تواند شرایط را برای شهرداری دشوار کند. سالاری با اشاره به دایر کردن مدارس غیرانتفاعی با تغییر کاربری منازل فرسوده، تصریح کرد: در حال حاضر یک میلیون و ۱۰۰ هزار دانش‌آموز در شهر تهران مشغول تحصیل هستند که از این تعداد بیش از ۲۰۰ هزار نفر در مدارس غیرانتفاعی تحصیل می‌کنند. وی درباره تبدیل شدن ساختمان‌های فرسوده مسکونی به مدرسه، خاطرنشان کرد: قسمت عمده مدارس غیرانتفاعی در ساختمان‌های بالای ۳۰ سال دایر شده‌اند و بر اساس آمار‌ها بیش از ۷۰ درصد مدارس غیرانتفاعی تهران فرسوده هستند.


Page Generated in 0/0074 sec