printlogo


کد خبر: 186970تاریخ: 1396/10/18 00:00
چهارگوشه

جانشین موقت صالح انتخاب شد
در پی کشته شدن علی عبدالله صالح، رئیس حزب کنگره مردمی سراسری یمن، کمیته سراسری این حزب صادق امین ابو رأس، معاون این حزب را به عنوان جانشین موقت صالح برگزید. پس از صالح، ابو رأس دومین رئیس حزب کنگره مردمی یمن است. قرار است این حزب در آینده نزدیک یک کنفرانس سراسری برای انتخاب رهبران جدید خود برگزار کند. چهارم دسامبر، علی عبدالله صالح پس از تبانی با ائتلاف عربی تحت رهبری سعودی برای ایجاد فتنه در صنعا و خروجش از ائتلاف با جنبش انصارالله، در مسیر فرار به مارب کشته شد.

ترور امام جماعت مسجدی در داغستان
شنبه شب افراد ناشناس محمد محمداف، امام جماعت مسجدی را در منطقه خاساویورت داغستان روسیه به قتل رساندند. به گزارش نووستی، پلیس روسیه اعلام کرد، مهاجمان از سلاح اتوماتیک برای ترور استفاده کردند که در پی آن خانه امام جماعت و مصلای این منطقه به آتش کشیده شد. پلیس جنایی روسیه در حال بررسی علت این حادثه است.

تظاهرات چند هزار نفری علیه فساد نتانیاهو
حدود ۲ هزار نفر از ساکنان تل‌آویو شامگاه شنبه در اعتراض به فساد دولتی بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و کابینه‌اش برای ششمین هفته پیاپی به خیابان‌های این شهر آمده و تظاهرات کردند. ساکنان شهرهای حیفا، کرکور و العفوله نیز تظاهراتی را در اعتراض به پرونده‌های فساد مالی نتانیاهو برگزار کردند. تظاهرات‌کنندگان خواستار استعفای نتانیاهو از نخست‌وزیری و تمام اعضای فاسد کابینه او شدند. نتانیاهو حدود یک ماه قبل به خاطر ۳ پرونده فساد مالی، دریافت رشوه و سوءاستفاده از قدرت، برای هفتمین بار مورد بازجویی پلیس قرار گرفت.

انفجار در استکهلم
دیروز‌، انفجار در نزدیکی یکی از ایستگاه‌های متروی استکهلم، پایتخت سوئد دست‌کم یک زخمی بر جای گذاشت. پلیس اعلام کرد فردی که در این حادثه زخمی شده، یک شی را با خود حمل می‌کرده که منفجر شده است. به دلیل شدت جراحات، فرد زخمی به سرعت به بیمارستان منتقل شد. برخی منابع شمار زخمی‌ها را 2 نفر اعلام کرده‌اند. نیروهای پلیس هم‌اکنون در ایستگاه مترو و نواحی اطراف مستقر شده‌اند. یکی از سخنگویان پلیس اعلام کرد شواهدی مبنی بر اینکه این انفجار تروریستی بوده، در دست نیست.

تظاهرات سودانی‌ها علیه گرانی
با توجه به افزایش قیمت نان در سودان، جریان‌های اصلی مخالف در این کشور خواستار اعتراضات مسالمت‌آمیز در مخالفت با سیاست‌های اقتصادی دولت بویژه افزایش قیمت نان شدند. در همین راستا، پلیس سودان روز شنبه با استفاده از گاز اشک‌آور تظاهر‌کنندگان در شهر سنار را متفرق کرد. دولت سودان با هدف بهبود اقتصاد کشور سلسله اصلاحات اقتصادی‌ را با توصیه صندوق بین‌المللی پول آغاز کرده که سبب اعتراضات مردمی شده است. اقتصاد سودان از زمان جدایی سودان جنوبی در سال ۲۰۱۱ با بحران مواجه شده است.

پوتین در جشن  روسی میلاد مسیح
مسیحیان روسیه میلاد حضرت عیسی(ع) را روز گذشته گرامی داشتند. مردم روسیه از شاخه پرواسلاو کلیسای ارتودوکس هستند که معتقدند عیسی بن مریم هفتم ژانویه متولد شده است و در این روز آیین مذهبی و نیایش را در کلیساهای سراسر این کشور برگزار می‌کنند. همچنین مسؤولان و مقامات دولتی روسیه از جمله ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور نیز با حضور در کلیسا، در آیین بزرگداشت میلاد مسیح شرکت کردند. مسیحیان کاتولیک در جهان ۲۵ دسامبر را به عنوان میلاد حضرت مسیح و کریسمس جشن می‌گیرند.


Page Generated in 0/0053 sec