printlogo


کد خبر: 186985تاریخ: 1396/10/18 00:00
اخبار

شمخانی در دیدار  مشاور امنیت ملی نخست‌وزیر پاکستان:
همکاری میان کشورهای اسلامی علیه آمریکا گسترش یابد
دبیر شورای عالی امنیت ملی با انتقاد از راهبرد جدید امنیت ملی آمریکا که موجب افزایش ناامنی و بی‌ثباتی در جهان می‌شود، خاطرنشان کرد: سیاست مزورانه، دوگانه و اختلاف‌افکنانه آمریکا در قبال کشورهای اسلامی از جمله ایران و پاکستان ایجاب می‌کند ضمن هوشیاری و تمهید اقدامات بازدارنده، همکاری میان کشورهای اسلامی علیه آمریکا گسترش یابد. علی شمخانی در دیدار با سپهبد ناصر خان جنجوعا، مشاور امنیت ملی نخست‌وزیر پاکستان با اشاره به روابط تاریخی و تمدنی و همچنین اشتراکات فراوان فرهنگی و مذهبی میان دو کشور بر اهمیت گسترش مناسبات و همکاری‌های دوجانبه در زمینه‌های مختلف بویژه مقابله با تهدیدات مشترک تاکید کرد. وی افزود: فعال کردن ساختارهای همکاری دوجانبه و طراحی سازوکارهای مشترک، متناسب با تغییر مولفه‌های تهدیدزا از جمله اقدامات فوری است که باید از سوی دستگاه‌های ذی‌ربط در دو کشور مورد اهتمام جدی قرار گیـرد.
شمخانی با تاکید بر لزوم حفظ و صیانت از امنیت پایدار در مرزها و انجام اقدامات مشترک در موضوعاتی مانند مبارزه با ترانزیت مواد مخدر، قاچاق انسان و سلاح و مبارزه با اشرار خاطرنشان کرد: اجازه نخواهیم داد برخی کشورها با ارسال سلاح و اجاره تروریست برای ایجاد ناامنی در مرزها، روابط میان دو کشور را تحت تاثیر قرار دهند. ناصر خان جنجوعا، مشاور امنیت ملی نخست‌وزیر پاکستان نیز در این دیدار با تاکید بر لزوم هوشیاری کشورهای اسلامی در برابر توطئه‌های خارجی که با هدف افزایش نزاع میان مسلمانان و کشورهای اسلامی دنبال می‌شود، تصریح کرد: پاکستان همکاری‌های امنیتی و اقتصادی خود را با جمهوری اسلامی ایران گسترش خواهد داد.

سرلشکر جعفری:
امکان ارسال موشک از ایران به یمن وجود ندارد
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: موشک‌های شلیک‌شده به سوی عربستان، یمنی است که بازسازی شده و برد آنها افزایش یافته است. سرلشکر محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران، در واکنش به اظهارات مقامات آمریکایی و سعودی درباره دخالت ایران در یمن و ارسال موشک به این کشور، اظهار کرد: آمریکایی‌ها و حکام دست‌نشانده آنها تاکنون دروغ‌های زیادی را علیه جمهوری اسلامی مطرح کرده و به ایران تهمت‌های زیادی زده اند. فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: چگونه می‌شود به کشوری که در محاصره کامل قرار دارد و حتی امکان ارسال کمک‌های دارویی و غذایی وجود ندارد، سلاح آن هم موشک ارسال کرد. وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران به هیچ وجه امکان انتقال موشک به یمن را نداشته و مقامات آمریکایی نیز می‌دانند موشک‌های شلیک‌شده یمنی است که بازسازی شده و برد آنها افزایش یافته است. گفتنی است، در روزهای گذشته نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل با نمایش لاشه یک فروند موشک ادعا کرد موشک‌هایی که توسط یمنی‌ها به سمت عربستان سعودی شلیک شده ایرانی بوده است.

درخواست نتانیاهو از ترزا می برای حمایت از آشوب‌ها در ایران
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی طی تماس تلفنی از نخست‌وزیر بریتانیا خواست حمایت خود را از آشوب‌های ایران اعلام کند. به گزارش فارس، بنیامین نتانیاهو، در تماس تلفنی که روز جمعه با ترزا می، نخست‌وزیر بریتانیا داشت، از او خواست از آشوب‌ها و تخریبگران در ایران حمایت کند. شبکه 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی با اعلام این خبر، گزارش داد نتانیاهو در این تماس به خانم می‌ تاکید کرده علنا حمایت دولت بریتانیا از معترضان خیابانی را اعلام کند. به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل»، وی در این گفت‌وگوی تلفنی به خانم می‌ مدعی شده بود حمایت ایران از بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه باعث افزایش تنش‌ها در منطقه و هجوم موج جدیدی از پناهندگان به اروپا خواهد شد. نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی همچنین ادعا کرده بود به نفع اروپاییان است تا اجازه دهند اسرائیل مانع تثبیت حضور نظامی ایران در سوریه شود. در حالی که نتانیاهو و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا علنا از آشوب‌های اخیر در برخی شهرهای ایران حمایت کرده بودند اما مقامات اروپایی با موضعی معتدل‌تر از دولت ایران خواسته بودند به اعتراضات تخریبگران گوش دهد.


Page Generated in 0/0042 sec