۸۵ درصد از جایگاهداران سوخت تهران از عضویت در طرح برندینگ سوخت خودداری میکنند. بیژن حاجمحمدرضا، رئیس اتحادیه جایگاهداران سوخت در گفتوگو با مهر، با بیان اینکه نخستین پیامد اجرای طرح برندینگ سوخت این است که قرارداد یکطرفه بین شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی و جایگاهداران لغو شده و در عوض، این قرارداد با شرکتهای صاحب برند امضا میشود، اظهار داشت: نتیجه این امر، سلب مالکیت جایگاه از صاحبان آن میشود، چرا که جایگاهداران مکلف میشوند هر سیاستی که شرکتهای صاحبنشان درخواست میکنند یا تشخیص میدهند به صلاح است، اجرا کنند. وی ادامه داد: اگر هر ۱۰ تومان از کارمزد را خود جایگاهداران دریافت کنند، میتوانند وضعیت خود را اصلاح کرده و خدمات بهتری به مشتریان ارائه دهند. وی اضافه کرد: در حال حاضر ۹۰ درصد از جایگاهداران تمایل به عضویت در طرح برندینگ سوخت ندارند حتی در برخی شهرهای کشور، این عدم رغبت ۱۰۰ درصد است. وی تصریح کرد: در تهران ۲۴۷ جایگاه وجود دارد که از این میزان، بخش عمدهای تمایل به عضویت در طرح برندینگ سوخت ندارند، چرا که در بسیاری موارد دیده شده مدیر بازرگانی شرکت ملی پخش یا دیگر افراد فعال در این نهاد، پس از بازنشستگی، اقدام به ورود به این طرح کرده تا از این طریق، شرکتهای صاحبنشان را ثبت کنند. وی درباره پیشنهاد دولت برای افزایش قیمت بنزین به ۱۵۰۰ تومان در سال ۹۷ نیز گفت: در هیچ کجای دنیا قیمت بنزین را بهطور ناگهانی ۵۰ درصد گران نمیکنند؛ زمانی که قیمت بنزین در ایران هزار تومان شد، در همان زمان قیمت بنزین در فوب خلیجفارس ۹۰۰ تومان بود. دولت نباید هزینههای خود را از جیب مردم بپردازد.