printlogo


کد خبر: 186989تاریخ: 1396/10/18 00:00
اخبار

تخم‌مرغ بازهم ارزان می‌شود
گرانی تخم‌مرغ یک حادثه است که نباید آن را به همه بخش‌ها تعمیم داد و اکنون هم قیمت این محصول تعدیل شده و قطعا در روزهای آینده مناسب‌تر هم خواهد شد. علی فاضلی در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به این پرسش که در هفته‌های گذشته با توجه به شرایط پیش آمده چه اقداماتی برای کنترل بازار اقلام ضروری از جمله تخم‌مرغ صورت گرفته است؟ اظهار داشت: نمی‌توان اینگونه گفت که در این مدت دستورالعمل خاصی صادر شده باشد. البته وضعیت محصولی مانند تخم‌مرغ را نباید به همه کالاها تعمیم داد. وی افزود: افزایش قیمت تخم‌مرغ ناشی از یک حادثه پیش‌ پا افتاده است که ممکن است در هر کشوری رخ دهد. گفتنی است در حال حاضر قیمت هر شانه تخم‌مرغ مقداری کاهش یافته و به‌طور میانگین در سطح شهر شانه‌ای
۱۵ هزار و دانه‌ای ۵۰۰ تومان فروخته می‌شود که با قیمت مصوب ۱۲ هزار و ۶۰۰ تومان برای هر شانه و ۴۰۰ تومان برای هر دانه هنوز فاصله دارد. از سوی دیگر رئیس اتحادیه صنف فروشندگان پرنده و ماهی، نرخ جدید مرغ و انواع مشتقات آن را اعلام کرد و گفت: قیمت مرغ در مراکز خرده‌فروشی، به ۷۴۰۰ تومان رسیده است. مهدی یوسف‌خانی اظهار داشت: دیروز یکشنبه قیمت مرغ زنده ۴۶۰۰ تومان بود. همچنین قیمت هر کیلوگرم مرغ آماده طبخ در عمده‌فروشی مقابل کشتارگاه،  ۶۶۰۰ تومان، تحویل در واحدهای صنفی، ۶۷۵۰ تومان و خرده‌فروشی واحدهای صنفی ۷۴۰۰ تومان بود. از سوی دیگر قیمت هر کیلوگرم ران مرغ با کمر ۶۴۰۰ تومان، ران مرغ بی‌کمر ۷۴۵۰ تومان، سینه با کتف ۱۳۰۰۰ تومان، سینه بدون کتف ۱۴۰۰۰ تومان و فیله مرغ ۱۶۰۰۰ تومان بود.

دولت برنج ایرانی می‌خرد
معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی وزیر جهاد کشاورزی از دستورالعمل جدید حجتی برای ساماندهی بازار برنج که شامل کنترل واردات و خرید محصول داخلی برای تکمیل ذخایر راهبردی است، خبر داد. علی‌اکبر مهرفرد در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار داشت: با توجه به اینکه برنج داخلی وارد رکود شده و مدتی است خرید و فروش آن و قیمتش نسبت به سال گذشته در همین بازه زمانی کاهش یافته است، وزیر جهاد کشاورزی دستورالعملی ابلاغ کرد که براساس آن بخشی از خرید برنج برای ذخایر راهبردی و استراتژیک از محل تولید داخلی صورت گیرد تا ذخایر راهبردی از محل برنج ایرانی تکمیل و بازار آن از رکود خارج شود. وی افزود: از سوی دیگر برخی محموله‌های برنج در دوران ممنوعیت واردات، به گمرکات کشور آمده بود، اجازه آن صادر شده و در حال ترخیص است و به صورت همزمان به دنبال این هستیم از سویی برنج داخلی از رکود خارج شود و تولید‌کنندگان داخلی متضرر نشوند و از سوی دیگر برنج خارجی نیز به اندازه کافی در دسترس مردم و مصرف‌کنندگان قرار گیرد. وی درباره قیمت‌های خرید برنج گفت: برنج شیرودی به قیمت کیلویی ۵۴۵۰ تومان و برنج ندا و نعمت کیلویی ۴۸۵۰ تومان از استان مازندران و برنج صدری هاشمی شمال نیز کیلویی ۹۱۰۰ تومان است که تنها از کشاورزان خریداری می‌شود.


نان شاید سال آینده گران شود
رئیس اتاق اصناف از افزایش نیافتن قیمت نان تا پایان امسال خبر داد و گفت: تصمیم‌گیری درباره وضعیت قیمت نان به سال آینده واگذار خواهد شد. به گزارش «وطن‌امروز» علی فاضلی رفع مشکلات خبازان را با ارائه تسهیلات و اجرای تمهیدات مناسب امکان‌پذیر دانست و گفت: افزایش نیافتن قیمت نان بیش از 83 هزار نانوایی را با مشکل روبه‌رو می‌کند که اتاق اصناف ایران برای رفع بخشی از آن، دو پیشنهاد به دولت ارائه کرده است. وی جلوگیری از افزایش قیمت حامل‌های انرژی را یکی از پیشنهادات اتاق اصناف ایران به دولت اعلام کرد و افزود: بخشودگی بیمه سهم کارفرما برای واحد‌های صنفی دارای 5 کارگر، راهکار دیگر برای کاهش مشکلات نانوایان است. وی با اشاره به اینکه این پیشنهادات منتظر رای هیأت وزیران است، افزود: از سال 93 تاکنون هزینه حقوق و دستمزد افزایش یافته است که با اجرایی شدن فقط این 2 پیشنهاد به‌طور کامل قابل برطرف کردن نیست.
 


Page Generated in 0/0052 sec