printlogo


کد خبر: 187070تاریخ: 1396/10/20 00:00
بارسا به دنبال ایجاد تعادل
کدام بازیکنان از نوکمپ می‌روند؟

با خرید کوتینیو و یری مینا، تیم بیش از حد شلوغ بارسلونا حالا شلوغ‌‌‌‌‌‌تر هم شده و بزودی باید شاهد جدایی چند بازیکن از جمع آبی‌واناری‌ها باشیم. بارسلونا در حال حاضر با تعدد بازیکنان مازاد روبه‌رو شده و بویژه در خط میانی بازیکنان زیادی در تیم حضور دارند که بی‌شک فرصت بازی به همه آنها نمی‌رسد. در چنین شرایطی باشگاه بارسلونا تصمیم گرفته هر طور هست چند بازیکن را در این زمستان به فروش برساند و چند بازیکن هم به دلیل نرسیدن فرصت بازی به اندازه کافی خودشان مصمم هستند بارسلونا را ترک کنند. در ادامه نگاهی به این بازیکنان می‌اندازیم.
خاویر ماسچرانو
ماسچرانو یکی از قدیمی‌‌های بارسا محسوب می‌شود که رابطه نزدیکی هم با بازیکنان دارد و باشگاه تمایل دارد این مدافع کهنه‌کار همچنان در نوکمپ بماند و حداقل تا تابستان آتی در بارسلونا حضور داشته باشد. با این وجود، ماسچرانو که در حضور پیکه و اومتیتی انتخاب سوم والورده محسوب می‌شود، تصمیمش را گرفته و می‌خواهد بارسلونا را ترک کند. در سال منتهی به جام‌جهانی ماسچرانو قصد دارد در تیمی حضور داشته باشد که فرصت بازی مستمر را به او می‌دهد و چنین فرصتی در لیگ چین در اختیار او است. جدایی ماسچرانو در این پنجره نقل‌وانتقالاتی از بارسا قطعی است و حتی آبی‌واناری‌ها در حال نهایی کردن خرید جانشین او یعنی یری مینا هم هستند تا بعد از خرید این مدافع جوان مجوز جدایی ماسچرانو را صادر کنند.
آردا توران
دیگر بازیکنی که جدایی‌‌‌‌اش از بارسلونا در این زمستان تقریبا قطعی به نظر می‌رسد، بازیکن ترکیه‌ای سابق اتلتیکومادرید است. آردا توران که هیچگاه نتوانست بازی‌‌های خوبش با پیراهن سرخ و سفیدهای مادریدی را در نوکمپ تکرار کند، مدت‌هاست در لیست خروج بارسلونا قرار گرفته اما او که امیدوار است یک پیشنهاد خوب از یک باشگاه بزرگ دریافت کند، براحتی حاضر به جدایی نیست. از طرف دیگر دستمزد سالانه 8 میلیون یورویی این بازیکن باعث شده مدیران باشگاه بارسلونا درصدد برآیند به هر شکل ممکن این بازیکن را بفروشند و حاضرند توران را به هر باشگاهی که دستمزدش را بدهد، بدون دریافت حق ترانسفر بفروشند. تابستان گذشته بارسلونا تلاش زیادی داشت که حتی به‌صورت قرضی هم شده آردا را از لیست تیم خارج کند اما این بازیکن ترکیه‌ای که منتظر پیشنهاد باشگاه‌های بزرگ بود حاضر نشد به تیم‌‌های سطح پایین‌تری مانند تیم‌‌های خود ترکیه برود. حالا هم اگر پیشنهاد خوبی به آردا نرسد شاید این بازیکن ترجیح دهد به قراردادش با بارسلونا تکیه کند و در نوکمپ بماند و دستمزدش را بگیرد.
الیکس ویدال
اگرچه والورده از عملکرد ویدال راضی است - حداقل خیلی بیشتر از لوئیز انریکه- اما فرصت اندک بازی باعث شده این بازیکن به فکر جدایی بیفتد. ویدال هنوز در تیم سابقش، سویا، بازیکن محبوبی است و این احتمال وجود دارد که این زمستان بارسا را به مقصد سویا ترک کند. به نظر می‌رسد حالا فقط باید مدیران بارسلونا و سویا سر میز مذاکره بنشینند و بر سر مبلغی برای انتقال این بازیکن به توافق برسند. ویدال در معدود بازی‌‌‌هایی که در این فصل برای بارسلونا به میدان رفته، نمایش‌‌های نسبتا خوبی داشته و شاید اگر اینقدر تراکم بازیکن در تیم این فصل بارسلونا نبود، می‌توانست دوران موفقی را در این تیم تجربه کند اما در حال حاضر به نظر می‌رسد چاره‌ای جز جدایی برای این بازیکن نمانده است.
دلوفئو
دلوفئو که محصول آکادمی بارسلوناست، یک دوره از این تیم جدا شد تا فرصت پیشرفت و کسب تجربه پیدا کند. با این وجود عملکرد خوب او در سری آ باعث شد تابستان گذشته بارسایی‌ها به فکر جذب دوباره او بیفتند و بند خرید دوباره او را فعال کنند. در ابتدای فصل هم تصور می‌شد دلوفئو کار سختی برای رسیدن به ترکیب اصلی بارسلونا داشته باشد اما مصدومیت طولانی‌مدت عثمان دمبله یک فرصت ایده‌آل در اختیار دلوفئو قرار داد تا بیش از حد انتظار فرصت بازی بیابد. با این وجود، دلوفئو در دقایق نسبتا زیادی که در این فصل فرصت بازی یافت هیچگاه بازیکن آماده فصل گذشته و بازیکنی در حد و اندازه‌‌های پیراهن بارسلونا نشان نداد.  عملکرد ضعیف او باعث شد در نهایت والورده او را به نیمکت تبعید کند و حالا با بازگشت دمبله دیگر بعید است فرصتی برای بازی با دلوفئو برسد. اگرچه چند باشگاه ایتالیایی به دنبال جذب دلوفئو هستند اما این بازیکن جوان مصمم است برای پیدا کردن جایگاهش در ترکیب بارسلونا بجنگد اما با این همه احتمال جدایی او از بارسلونا در پنجره نقل‌وانتقالاتی نیم‌فصل دور از ذهن نیست.


Page Generated in 0/0064 sec