printlogo


کد خبر: 187075تاریخ: 1396/10/20 00:00
اخبار

ادامه استقبال مخاطبان از مستند «قائم‌مقام»
استقبال مخاطبان از مستند «قائم‌مقام»، روایتی از زندگی آیت‌الله منتظری از پیش از انقلاب تا فوت ایشان، همچنان ادامه دارد. به گزارش فارس، مستند «قائم‌مقام» که به تهیه‌کنندگی مهدی صفارهرندی و کارگردانی سیدعلی صدری‌نیا تولید شده، روایتی بدون سانسور از مبارزات پیش از انقلاب تا فوت آیت‌الله منتظری را شامل می‌شود و برای نخستین‌بار به‌طور تفصیلی به فراز و فرود وی در نظام سیاسی ایران پرداخته است. دوران قائم‌مقامی آیت‌الله منتظری و سال‌های پس از عزل او، از مقاطعی است که به ‌دلیل حساسیت‌های سیاسی فراوان کمتر به آن پرداخته شده است. عوامل تولید مستند می‌گویند بسیاری از شخصیت‌های سیاسی یا درباره این مساله حاضر به گفت‌وگو نیستند یا به‌ سختی حاضر به مصاحبه می‌شوند. از مصاحبه‌های آرشیوی و خاطرات مکتوب بسیاری دیگر از چهره‌های سیاسی هم در این مستند استفاده شده است. در کمتر از 20 روز بیش از 10 هزار نسخه از این مستند به صورت اینترنتی از سایت https://cinemamarket.ir خریداری شده است. همچنین این مستند در بیش 330 نوبت در سطح کشور از طریق شبکه https://ekranet.ir  به طور عمومی به نمایش درآمده که در آن بیش از 50 هزار نفر به تماشای این مستند نشستند. آیت‌الله ری‌شهری، عمادالدین باقی، حجت‌الاسلام اژه‌ای، احمد منتظری، آیت‌الله رازینی، عزت‌الله مطهری و آیت‌الله گرامی از چهره‌هایی هستند که برای نخستین‌بار مقابل دوربین «قائم‌مقام» قرار گرفته‌اند و درباره مرحوم منتظری سخن گفته‌اند.


رونمایی از خاطرات خلبان شهید مدافع حرم
کتاب «چَمروش» خاطرات خلبان شهید مدافع حرم کمال شیرخانی رونمایی می‌شود. مراسم رونمایی کتاب «چَمروش» روایت زندگی خلبان شهید مدافع حرم کمال شیرخانی به قلم شهلا پناهی لادانی شنبه بیست و سوم دی ماه در فرهنگسرای اشراق برگزار می‌شود. کتاب چمروش مجموعه خاطرات خانواده، دوستان و همرزمان شهید کمال شیرخانی است که به همت انتشارات شهید کاظمی منتشر شده است. خلبان شهید کمال شیرخانی از شهیدان مدافع حرم است که برای دفاع از حریم آل‌الله عازم سوریه شده بود و 14 تیرماه 1393 در نبرد با تروریست‌های تکفیری داعش به شهادت رسید. گفتنی است این مراسم روز شنبه 23 دی ماه در سالن باران، فرهنگسرای اشراق واقع در فلکه دوم تهرانپارس، انتهای خیابان جشنواره، خیابان شهید جعفرپناه برگزار می‌شود.


اعلام نامزدهای جایزه «بفتا» 2018
نامزدهای جوایز بفتا اعلام شد و فیلم «فروشنده» ساخته اصغر فرهادی با دیگر آثار بخش فیلم‌های غیرانگلیسی‌زبان رقابت می‌کند. به گزارش «وطن امروز»، در این دوره از جایزه سینما بفتا، 5 فیلم «دانکرک»، «مرا به نام خودت بخوان»، «شکل آب»، «سه بیلبورد بیرون از ایبینگ، میسوری» و «تاریک‌ترین ساعت» نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم شده‌اند. همچنین بنا بر این گزارش، در بخش بهترین فیلم خارجی‌زبان «فروشنده» اصغر فرهادی در این بخش با فیلم‌های «او» به کارگردانی پل ورهوفن از فرانسه، «اول پدرم را کشتند» به کارگردانی آنجلینا جولی از کامبوج، فیلم کره‌ای «کنیز» به کارگردانی پارک چان‌ووک و «بدون عشق» به کارگردانی آندری زویاگینتسف از روسیه رقابت می‌کند. «فروشنده» سال گذشته برنده اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان شد و امسال در بریتانیا روی پرده رفت. بفتا مانند اسکار تمام فیلم‌های انگلیسی‌زبان و نه صرفا فیلم‌های بریتانیایی را برای جوایز سالانه خود در نظر می‌گیرد. برندگان هفتادویکمین دوره جوایز بفتا 18 فوریه (29 بهمن) در مراسمی در رویال آلبرت هال در لندن معرفی می‌شوند. بی‌بی‌سی وان حق پخش تلویزیونی مراسم را در اختیار دارد.
 


Page Generated in 0/0050 sec