printlogo


کد خبر: 187088تاریخ: 1396/10/20 00:00
نبض جامعه

معاون بهداشت و درمان کل سپاه خبر داد
خدمت‌رسانی سپاه به 7 هزار نفر در زلزله کرمانشاه
 معاون بهداشت و درمان سپاه ضمن تشریح اقدامات سپاه برای کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان کرمانشاه، گفت: با همکاری قرارگاه‌های سپاه و انجام مانورهای مختلف، تمهیدات لازم صورت‌گرفته است تا شبکه درمانی تهران هنگام وقوع زلزله بتواند پاسخگوی مردم باشد. به گزارش فارس، سردار احمد عبداللهی، معاون امداد، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کل سپاه با بیان این مطلب، گفت: نیروهای بهداشتی و درمانی سپاه پس از وقوع زمین‌لرزه 2/7 ریشتری در کرمانشاه که شب‌هنگام به وقوع پیوست شبانه مجموعه اقدامات خود را آغاز کردند و مراکز بهداری سپاه در غرب به حالت آماده‌باش درآمدند. همچنین تمام بیمارستان‌های سپاه در سراسر کشور طی برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده باید 2 بیمارستان صحرایی در دل خود جای‌ دهد تا در مواقع لزوم مورد استفاده قرار گیرد. وی افزود: بر همین اساس بیمارستان امام حسین کرمانشاه طی بامداد پس از زمین‌لرزه کرمانشاه در سرپل‌ذهاب فعال‌سازی و بیمارستان صحرایی آغاز به کارکرد و مصدومان به آن منتقل شدند. بنا بر اظهارات عبداللهی، استان‌های گوناگون با یک ابلاغ 6 بیمارستان صحرایی در کرمانشاه راه‌اندازی کردند و در حال حاضر 50 روز پس از وقوع زمین‌لرزه حضور دارند و تاکنون به 7 تا 8 هزار مصدوم خدمت‌رسانی شده است.

معاون بنیاد شهید:
بنیاد برای شهدای آتش‌نشان تابع‌قوانین است
معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران درباره موضوع شهدای آتش‌نشان تأکید کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران درباره شهدای آتش‌نشان به عنوان شهدای خدمت براساس ضوابط و مقررات عمل می‌کند. به گزارش «وطن‌امروز»، مهدی ایزدی با اشاره به‌ضرورت تجلیل از فداکاری آتش‌نشانان عزیز که در راستای یاری‌رساندن به هموطنان یا نجات جان افراد در حوادث آتش‌سوزی بذل جان می‌نمایند، گفت: بنیاد نیز همانند همه دستگاه‌های اجرایی برحسب قوانین مصوب مجلس و آیین‌نامه‌های مصوب هیات‌وزیران نسبت به ارائه خدمات به جامعه هدف خود اقدام می‌کند و هر آنچه از طرف مراجع قانون‌گذار و سیاست‌گذار کلان کشور در چارچوب قانون و مقررات به این نهاد محول شده است، با تمام توان نسبت به اجرای آن اقدام خواهد کرد. ایزدی افزود: بنیاد شهید و امور ایثارگران حسب این قوانین درباره مأموران سازمان‌های گوناگون که برای عملیات امداد و نجات در حوادثی نظیر سیل، زلزله و آتش‌سوزی اقدام به فعالیت‌های ایثارگرانه برای نجات همنوعان می‌کنند، فاقد اختیارات قانونی لازم است اما خوشبختانه شورای اسلامی شهر تهران درباره شهدای آتش‌نشان طی مصوباتی در سال‌های 1394 و 1395 شهرداری تهران را مکلف به ارائه خدمات و تسهیلات و تحت پوشش قرار دادن خانواده این عزیزان کرده است.

آرشیو اطلاعات  360 میلیون پرونده ثبتی
در چند سال گذشته 360 میلیون برگ از پرونده‌های ثبتی اسکن و اطلاعات آن در بانک جامع اطلاعات املاک آرشیو شده است. رئیس سازمان ثبت ‌اسناد و املاک کشور در برنامه «تیتر امشب» شبکه خبر با اشاره به سازوکار دریافت شکایات و مطالبات مردم گفت: سازمان ثبت‌اسناد یک سازمان فراگیر است که همه مردم با خدمات این سازمان مرتبط هستند که 2 رویکرد تحول‌گرایی منطبق بر نیازمندی‌های مردم و نظارت، کنترل و پاسخگویی به تقاضای مردم را دنبال می‌کند. تویسرکانی افزود: طی سال‌های اخیر 360 میلیون برگ از پرونده‌های ثبتی آرشیو شده و برای ارائه خدمات از فایل الکترونیک استفاده می‌شود اما به لحاظ کمبود منابع دچار مشکل شده‌ایم، لیکن اگر حمایت شویم بسیاری از خدمات ثبتی را به شکل الکترونیک و بدون استفاده از کاغذ ارائه خواهیم کرد.


Page Generated in 0/0051 sec