printlogo


کد خبر: 187090تاریخ: 1396/10/20 00:00
آوای شهر

کیفیت هوای پایتخت نشان می‌دهد
هوای ناسالم برای گروه‌های حساس
مرکز پایش آلودگی هوا شاخص آلودگی هوای پایتخت را ۱۰۷ و در وضعیت «ناسالم برای گروه‌های حساس» اعلام کرد.  به گزارش مهر، محمد رستگاری، معاون پایش و نظارت اداره کل محیط‌زیست استان تهران گفت: وضعیت کیفی هوای تهران در ۲۴ ساعت گذشته در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس بوده است. وی افزود: در این بازه زمانی وضعیت آلاینده منواکسیدکربن پاک (۳۸)، ازن پاک (۱۶)، دی‌اکسید نیتروژن سالم (۷۲)، دی‌اکسید گوگرد پاک (۱۵)، ذرات معلق با قطر کمتر از ۱۰ میکرون سالم (۶۱) و ذرات معلق با قطر کمتر از 5/2میکرون ناسالم برای گروه‌های حساس (۱۰۷) بوده است. گروه‌های حساس بر اساس تعریف شامل کودکان، سالمندان، زنان باردار و بیماران قلبی و تنفسی است.

هواشناسی پیش‌بینی کرد
تداوم بارش‌ها در شمال شرق کشور
در بیشتر مناطق کشور جوی آرام حاکم است و از اواخر وقت امروز (چهارشنبه) بارش‌ها در مناطق ساحلی خزر و خراسان کاهش می‌یابد اما در شمال شرق شاهد ادامه بارش‌ها خواهیم بود. به گزارش فارس، بر اساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی و هواشناسی، وزش باد و بارش پراکنده در استان سیستان‌وبلوچستان، ارتفاعات کرمان و خراسان جنوبی ادامه دارد و در سایر مناطق کشور جوی آرام حاکم است. با نفوذ جریان‌های شمالی در استان‌های ساحلی خزر بارش باران، وزش باد و در ارتفاعات البرز و بتدریج خراسان شمالی بارش پراکنده برف پیش‌بینی می‌شود. از اواخر وقت روز چهارشنبه بارش‌ها در مناطق ساحلی خزر و خراسان کاهش می‌یابد و در شمال شرق شاهد ادامه بارش‌ها خواهیم بود. روز پنجشنبه هفته جاری با عبور موج ضعیفی، ابرناکی در نیمه‌ غربی کشور در برخی ساعات افزایش می‌یابد و احتمال بارش پراکنده موقت در ارتفاعات زاگرس مرکزی وجود دارد. آسمان تهران صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما در تهران 10 و یک درجه خواهد بود.

نایب‌رئیس فراکسیون محیط‌زیست انتقاد کرد
تعلل شهرداری برای تبدیل موتورهای بنزینی به برقی
نایب‌رئیس فراکسیون محیط‌زیست مجلس با انتقاد از عملکرد غیرکارشناسانه مدیران دولتی در جهت رفع معضل آلودگی هوا، گفت: طبق قانون هر سال 10 درصد موتوسیکلت‌ها باید از بنزینی به برقی تبدیل شوند که تاکنون شهرداری و وزارت صنعت، معدن و تجارت اقدامی در این‌باره انجام نداده‌‌‌اند. جبار کوچکی‌نژاد، درباره ارائه راهکار برای رفع معضل آلودگی هوای تهران به خانه ملت گفت: برای رفع آلودگی هوای شهر تهران و سایر کلانشهرها قانون هوای پاک را مصوب کرده‌‌‌‌‌ایم که در آن یکسری تکالیف هم برای سازمان حفاظت محیط‌زیست و هم وزارت صنعت، معدن و تجارت و هم شهرداری تعیین شده است. نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما برای کاهش آلودگی هوا اقدام موثری نداشته‌ایم، کما اینکه در قانون برنامه آمده که هر سال 10 درصد موتوسیکلت‌ها باید از بنزینی به برقی تبدیل شوند که تاکنون شهرداری و وزارت صنعت، معدن و تجارت اقدامی در این‌باره انجام نداده‌‌‌اند. نایب‌رئیس فراکسیون محیط‌زیست و توسعه پایدار مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: هم‌اکنون دولت باید برای رفع معضل آلودگی هوا به مجلس لایحه بفرستد، کما اینکه لایحه محیط‌زیست کمک خوبی بود، بنابراین نباید در این باره تنها به فرافکنی بسنده کند یا دلیل بروز این مشکل را به گردن دیگران بیندازد.


Page Generated in 0/0053 sec