printlogo


کد خبر: 187091تاریخ: 1396/10/20 00:00
حمله پهپادی تروریست‌ها به پایگاه‌های نظامی روسیه در لاذقیه
سوریه‌جنگنده اسرائیلی را سرنگون کرد

وزارت دفاع سوریه صبح دیروز از مقابله با چند حمله از جانب دشمن صهیونیستی خبر داد و اعلام کرد با حمله هواپیمایی اسرائیل و شلیک چند موشک سطح به سطح از جانب «دشمن» مقابله کرده است.  در بیانیه فرماندهی ارتش سوریه در این‌باره آمده است جنگنده‌های اسرائیلی چندین موشک را شب گذشته به مقرهای ارتش سوریه شلیک کردند که پدافند دفاع هوایی سوریه توانست آنها را رهگیری کرده و یکی از جنگنده‌ها را مورد اصابت قرار دهد. طبق این بیانیه‌، رژیم صهیونیستی با استفاده از جنگنده و موشک‌های زمین به زمین طی دوشنبه‌شب و ساعات اولیه صبح دیروز دست به حملاتی علیه خاک سوریه در نزدیکی دمشق زد. در بیانیه منتشر شده از سوی ستاد کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه آمده است جنگنده‌های رژیم صهیونیستی چند موشک را از فراز اراضی لبنان به سمت منطقه القطیفه در ریف دمشق شلیک کردند که سامانه‌ دفاع هوایی سوریه آنها را دفع کرده و یکی از جنگنده‌های دشمن را هدف قرار داد. طبق این بیانیه، ساعاتی بعد این رژیم بار دیگر 2 موشک زمین به زمین از منطقه جولان اشغالی شلیک کرد که این 2 موشک نیز توسط سامانه‌های دفاع هوایی سوریه سرنگون شد. همچنین ساعت 4 بامداد دیروز جنگنده‌های اسرائیلی بار دیگر 4 موشک را از منطقه طبریا واقع در اراضی اشغالی شلیک کردند که سامانه‌های دفاع هوایی سوریه آنها را دفع کرده و یک موشک منهدم شد و لاشه آن در نزدیکی یکی از پایگاه‌های نظامی سقوط کرد و منجر به خسارات مالی شد. بر اساس این بیانیه، این حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بار دیگر حمایت علنی این رژیم از گروه‌های تروریستی سوریه و تلاش‌های مذبوحانه این رژیم برای بالا بردن روحیه این تروریست‌ها در پی حملات شدید اخیر در منطقه حرستا در غوطه شرقی و پیروزی‌های پیاپی ارتش سوریه در ادلب را ثابت کرد. فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه بار دیگر نسبت به پیامدهای خطرناک چنین اقداماتی از سوی دشمن هشدار داده و اسرائیل را مسؤول کامل پیامدهای این اقدامات دانست و در ادامه بر آمادگی همیشگی نیروهای این ارتش برای مقابله با چنین حملاتی و نیز استمرار جنگ علیه گروه‌های تروریستی و قطع بازوهای تروریستی اسرائیل تا بازگشت امنیت و ثبات در تمام مناطق سوریه تاکید کرد.
سیطره ارتش بر فرودگاه نظامی ابوالظهور
ارتش سوریه در ادامه پیشروی خود در حومه ادلب، کنترل فرودگاه نظامی ابوالظهور را در دست گرفت. منابع نظامی سوری، دیروز اعلام کردند: ارتش سوریه کنترل فرودگاه نظامی ابوالظهور در حومه جنوب شرقی ادلب را در دست گرفته است. استان ادلب مقر اصلی شورشیان سوری و مقصد اصلی افراد مسلحی است که پیش‌تر بر اساس توافق با ارتش سوریه از مناطق دیگر به این استان منتقل می‌شدند. ارتش سوریه در دوره اخیر عملیات خود را علیه شورشیان در حومه این استان و استان حماه تشدید کرده است. این در حالی است که عملیات نظامی ارتش سوریه روز دوشنبه در اطراف اداره لجستیکی خودروهای نظامی در شهر حرستا در ریف دمشق ادامه یافت.
حملات پهپادی جدید به پایگاه نظامی روسیه
تروریست‌های سوریه این بار از پهپاد برای حمله به پایگاه نیروهای روس استفاده کردند؛ حمله‌ای کور که البته خسارت یا تلفاتی در بر نداشته است. وزارت دفاع روسیه اعلام کرد  3 فروند هواپیمای بدون سرنشین، جمعه‌شب در حمله به پایگاه نظامی دریایی طرطوس و  10 فروند هواپیمای بدون سرنشین در حمله به پایگاه هوایی حمیمیم واقع در لاذقیه شرکت داشتند. گفته می‌شود 3 هواپیمای بی‌سرنشین پایگاه نظامی حمیمیم در سوریه را هدف قرار داده بودند که ضدهوایی‌های روسیه موفق شدند بعضی از این هواپیمای بی‌سرنشین نظامی را منهدم و بقیه را مجبور به فرود کند. وزارت دفاع روسیه در پیامی در فیسبوک خبر داد مسؤولیت حملات این هواپیماهای بی‌سرنشین به عهده کشوری است که «دارای سیستم پیشرفته جهت‌یاب» است. وزارت دفاع روسیه در ادامه آورده است کارشناسان روس برای شناسایی کانال‌های ارسال فناوری هواپیماهای بدون سرنشین خارجی برای تروریست‌ها تلاش می‌کنند. همزمان دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین روز سه‌شنبه اعلام کرد مسکو نیروی نظامی کافی در سوریه برای مقابله با حملات احتمالی تروریستی در این کشور مستقر کرده است. پسکوف در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره اینکه با توجه به حمله اخیر تروریست‌ها به پایگاه حمیمیم، آیا روسیه نیروهای خود را زودهنگام از سوریه خارج نکرده است، گفت: «در رابطه با بخش نظامی-رزمی بهتر است اطلاعات دقیق‌تر از همکاران ما از وزارت دفاع گرفته شود. فقط می‌خواهم یادآور شوم زمانی که رئیس دولت تصمیم به عقب‌نشینی نیروهای نظامی روسیه از سوریه گرفت، بر این موضوع تأکید داشت که دیگر عوامل منطقه‌ای برای انجام عملیات تهاجمی گسترده در سوریه وجود ندارد و از بین رفته است. پایگاه حمیمیم، دوشنبه‌شب گذشته نیز هدف حملات شورشیان گرفته بود که در جریان این حمله 7 فروند هواپیمای جنگنده، 4 خمپاره‌انداز از نوع «سوخو ۲۴»، دو جنگنده «سوخو ۳۵» و یک فروند هواپیمای «آنتونوف ۷۲» منهدم شدند. پایگاه هوایی حمیمیم سوریه در شمال غربی این کشور قرار دارد و مهم‌ترین پایگاه هوایی نظامی این کشور به حساب می‌آید. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه و بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه در ماه دسامبر سال گذشته میلادی در این پایگاه دیدار و
 گفت‌وگو کردند.
 


Page Generated in 0/0066 sec