printlogo


کد خبر: 187095تاریخ: 1396/10/20 00:00
چهارگوشه

یونیسف درصدد درج نام اسرائیل در فهرست تروریسم
روزنامه «اسرائیل الیوم» در خبری نوشت، مسؤولان ارشد یونیسف به همراه سازمان‌های غیردولتی حامی حقوق کودکان تلاش دارند با همکاری یکدیگر نام ارتش صهیونیستی را به خاطر تجاوزات خطرناکی که علیه کودکان فلسطینی مرتکب شده، در لیست سازمان‌های تروریستی ناقض حقوق کودکان قرار دهند. به دنبال این افشاگری‌های شبکه فاکس‌نیوز آمریکا، روزنامه اسرائیل الیوم، مسؤولان یونیسف را به تلاش برای سلب مشروعیت از رژیم صهیونیستی و نادیده گرفتن نقض حقوق کودکان و تجاوزات علیه آنها در داخل فلسطین متهم کرد.

هیأت رسمی آل‌خلیفه  در مسیر فلسطین اشغالی
رسانه‌های اسرائیلی فاش کردند هیاتی از بحرین با هدف «همزیستی مسالمت‌آمیز» با اسرائیل در منطقه، سفری رسمی و علنی به اسرائیل خواهد داشت! سایت تایمز آو اسرائیل به نقل از اعضای هیات یادشده اعلام کرد حمد بن‌عیسی آل‌خلیفه، پادشاه بحرین آنها را به عنوان حاملان پیام صلح فرستاده است. براساس گزارش این سایت، شرکت‌کنندگان در این هیات ۲۴ نفره از مسلمانان سنی و شیعه، بودایی‌ها، مسیحیان، سیک‌ها و... هستند. ماه گذشته نیز هیاتی بحرینی با هدف «ارسال پیام صلح» از سوی پادشاه به اراضی اشغالی رفتند.

مجروحیت یکی از رهبران حماس در پی حادثه
 فوزی برهوم، یکی از رهبران حماس سه‌شنبه اظهار داشت، مهندس عماد العلمی معروف به ابوهمام در جریان وارسی اسلحه شخصی‌اش در منزل خود زخمی شده است و وضعیت وخیمی دارد. شاهدان عینی گفتند، العلمی در حالی که شدیدا زخمی شده بود به بیمارستان الشفاء در غرب غزه منتقل شد. العلمی یکی از برجسته‌ترین رهبران حماس و از موسسان این جنبش است که قبلا عضو دفتر سیاسی قبل از انتخابات اخیر بود و در جریان جنگ اسرائیل علیه غزه نیز زخمی و از ناحیه پا معلول شد.


رئیس سیا فاش کرد
فاصله اندک کره‌شمالی  با حمله اتمی به آمریکا
همزمان با از سرگیری مذاکرات آشتی 2 کره پس از 2 سال توقف، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا هشدار داد که کره‌شمالی تنها چند ماه با توان بالفعل برای تهدید هسته‌ای علیه شهرهای ایالات متحده فاصله دارد. مایک پمپئو روز یکشنبه در گفت‌وگو با شبکه «سی‌بی‌اس» گفت: «همه چیز مثل همیشه است... بله چند ماه، نمی‌توانم بیشتر از آن بگویم.» رئیس سیا این اظهارات را پس از آن مطرح کرد که مجری برنامه به پمپئو متذکر شد که وی در ماه اکتبر گذشته سخنانی مشابه درباره قدرت موشکی پیونگ‌یانگ و تبدیل شدن به تهدیدی برای شهرهای آمریکا، ایراد کرده است. رئیس سیا به این موضوع به صورت مفصل اشاره نکرد که آیا آمریکا و همپیمانانش توانسته‌اند از سرباز فراری کره‌شمالی به کره‌جنوبی اطلاعاتی به دست آورند یا خیر. این در حالی است که روزنامه نیویورک‌تایمز، یک روز جلوتر به نقل از منابع دولتی در واشنگتن اعلام کرده بود برآوردهای دستگاه اطلاعاتی آمریکا از توان هسته‌ای کره‌شمالی اشتباه و حاکی از دست‌کم گرفتن پیونگ‌یانگ بوده است. خبرنگار شبکه سی‌بی‌اس نیز در مصاحبه اخیر با پمپئو درباره ادعاهای کم‌انگاشتن قدرت هسته‌ای پیونگ‌یانگ پرسید و اینکه آیا این شکستی برای دستگاه اطلاعاتی آمریکا است؟ او در پاسخ گفت: «واشنگتن ارزیابی‌های پیشرفته‌ای از آمادگی رزمی نیروهای مسلح کره‌شمالی دارد.» رئیس سیا همچنین بار دیگر ادعای دخالت  روس‌ها و حتی کشورهای دیگر را در انتخابات آمریکا بویژه درباره انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره در سال میلادی جاری مطرح کرد.


Page Generated in 0/0060 sec