printlogo


کد خبر: 187102تاریخ: 1396/10/20 00:00
اخبار

عوارض خروج از کشور ۲۲۰ هزار تومان شد
سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۷ مجلس، از افزایش عوارض خروج از کشور به غیر از سفرهای عتبات عالیات به ۲۲۰ هزار تومان خبر داد. علی‌اصغر یوسف‌نژاد در گفت‌وگو با خانه ملت، در تشریح نشست صبح دیروز کمیسیون تلفیق بودجه سال 97 از مصوبه کمیسیون متبوعش درباره عوارض خروج از کشور خبر داد و گفت: عوارض خروج از کشور برای سفرهای غیرعتبات عالیات 220 هزار تومان تعیین شد که دقیقا همانند مصوبه دولت است. سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال 97 تصریح کرد: بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق عوارض خروج از کشور برای زائران عتبات عالیات براساس قانون بودجه سال 96 باقی ماند و زائران اربعین که مقصد آنها کشور عراق است از پرداخت عوارض معاف شدند. گفتنی است بر اساس لایحه تقدیمی دولت به مجلس در بودجه 97 عوارض خروج از کشور از 75 هزار تومان به 220هزار‌ تومان افزایش پیدا می‌کند. همچنین در سفر دوم به خارج از کشور 50 درصد این مبلغ بیشتر می‌شود و برای بار سوم و سفرهای بیشتر نیز این مبلغ 100 درصد افزایش پیدا می‌کند.


نماینده مردم سبزوار خبر داد
جدی شدن استیضاح  وزرای کار و کشاورزی
عضو کمیسیون شوراهای مجلس با اشاره به مشکلات 2 وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جهاد کشاورزی که باعث شده برخی نمایندگان به دنبال استیضاح وزرای این دو وزارتخانه باشند، گفت: عدم توجه وزارت تعاون به مصوبه مجلس در باب بازنشسته شدن روستاییانی که سن آنها به 70 سال رسیده و 10 سال بیمه روستایی پرداخت کرده‌اند همچنین عدم توجه به بازنشستگان صندوق‌های بازنشستگی از جمله مواردی است که نمایندگان به دنبال استیضاح وزیر تعاون هستند. وی تصریح کرد: همچنین عدم پیگیری مطالبات تأمین اجتماعی که در 4 سال اخیر از 30 هزار میلیارد تومان به 140 هزار میلیارد تومان رسیده و عملا به سمت ورشکستگی رفته است و عدم توجه وزارتخانه به موضوع بیکاری به همراه 26 مورد دیگر از مواردی است که مورد انتقاد نمایندگان است. وی همچنین عدم رسیدگی به مطالبات گندمکاران، چغندرکاران، دامداران و فشار بیش از حد منابع طبیعی به روستاییان را از جمله مواردی دانست که باعث شده نمایندگان قصد استیضاح وزیر جهاد کشاورزی را داشته باشند و اظهار داشت: همچنین عدم توجه به قنوات روستایی و موارد دیگر در حوزه کشاورزی مورد انتقاد بوده است. عضو کمیسیون شوراهای مجلس در گفت‌وگو با خانه ملت گفت: منشأ اعتراضات اخیر و نارضایتی‌های مردمی، عدم توجه این دو وزارتخانه به وظایف خود است، البته در کنار آن موضوع موسسات مالی و اعتباری نیز بی‌تأثیر نبوده است.


بانک مرکزی با وجود ده‌ها بار قول، ارز را تک‌نرخی نکرد
رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی تهران تصریح کرد: بانک مرکزی ده‌ها بار قول داده است ارز را تک‌نرخی کند اما نه این کار انجام می‌شود و نه بانک مرکزی در این رابطه پاسخی می‌دهد. به گزارش فارس، مهدی پورقاضی، رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی تهران در سی‌وچهارمین جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با انتقاد از عدم اجرای وعده دولت برای تک‌نرخی کردن ارز، گفت: بانک مرکزی در این رابطه پاسخی نمی‌دهد، این در حالی است که دلیلی هم برای تک‌نرخی شدن ارز، اعلام نمی‌شود. رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی تهران بیان داشت: نمی‌توان روی حرف بانک مرکزی حساب کرد، در چنین شرایطی دل همه فعالان اقتصادی خون است و دل‌شان می‌خواهد فریاد بزنند. وی با بیان اینکه کار وزارت صنعت، معدن و تجارت در توقف ثبت‌سفارش کالاها غیرقانونی است، گفت: سوال اینجا است که چه کسی باید هزینه این اتفاقات را بدهد. این در حالی است که وزارت صنعت رژیم تجاری کشور را به هم می‌ریزد و فضای سرمایه‌گذاری را ناامن کرده است. این کار خلاف قانون است و باید جلوی آن گرفته شود.
 


Page Generated in 0/0055 sec