printlogo


کد خبر: 187105تاریخ: 1396/10/20 00:00
اخبار

منتفی شدن افزایش قیمت بنزین، گازوئیل،‌آب، برق و گازدر اولین ایستگاه بررسی بودجه سال97 در مجلس
 مصوبه کمیسیون تلفیق:
حامل‌های انرژی گران نمی‌شود
نایب‌رئیس کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی گفت: این کمیسیون تصمیم گرفت با توجه به وضعیت اقتصادی مردم و رکود اقتصادی، حامل‌های انرژی برای سال آینده گران نشود. به گزارش تسنیم، رحیم زارع افزود: عوارض آب، برق و گاز هم در سال آینده افزایش نخواهد یافت. وی با اشاره به اینکه در لایحه پیشنهادی دولت، 17 هزار و 400 میلیارد تومان از منابع ناشی از افزایش قیمت حامل‌های انرژی برای ایجاد اشتغال پیش‌بینی شده بود، ادامه داد: منابع جدیدی را تا سقف 10 هزار میلیارد تومان از فروش اموال تملیکی که در اختیار سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی است برای دولت ایجاد کردیم. وی افزود: پارسال 4 هزار میلیارد تومان برای مبارزه با فقر گذاشته شده بود که امسال کمیته امداد این رقم را به 7 هزار میلیارد تومان افزایش داد. زارع افزود: براساس قانون هدفمندی یارانه‌ها دولت در طول سال‌های گذشته مجاز بود تصمیم بگیرد به چه کسانی یارانه پرداخت کند و به چه کسانی پرداخت نکند و دولت همچنان این اختیار را دارد. نایب‌رئیس کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امسال تصمیم گرفتیم کاری کنیم پایه پولی افزایش نیابد، گفت: بدهی دولت به نهادهای عمومی غیردولتی مانند سازمان تامین اجتماعی حدود 110 هزار میلیارد تومان است و دولت می‌تواند تا سقف 110 هزار میلیارد تومان بدهی که نظام بانکی به بانک مرکزی دارد را تهاتر کند.


احتمال زنده بودن بعضی  از خدمه نفتکش‌
سخنگوی شرکت ملی نفتکش از احتمال محبوس شدن تعدادی از خدمه نفتکش حادثه‌دیده ایرانی در موتورخانه کشتی خبر داد و گفت: اولویت ما اطفای حریق است تا هرچه سریع‌تر به نفتکش دسترسی یابیم. محسن بهرامی گفت: تاکنون نشانی پیدا  نشده است اما تیم جست‌وجو بشدت و با دقت در حال بررسی و جست‌وجو هستند. وی ادامه داد: با توجه به اینکه جسد پیدا شده، لباس ایمنی به تن داشته، برآوردمان این است که خدمه نفتکش زمان کافی را برای  استفاده از تجهیزات ایمنی در اختیار داشته‌اند. بهرامی توضیح داد: با توجه به اینکه موتورخانه نفتکش حدود ١٤متر زیر آب قرار دارد، احتمال می‌دهیم تعدادی از خدمه در این بخش محبوس شده باشند، بنابراین اولویت ما اطفای حریق است تا هرچه سریع‌تر به نفتکش دسترسی پیدا کنیم و هرچه زمان بیشتری از دست برود، امید به زنده بودن احتمالی افراد کاهش می‌یابد. وی تاکید کرد: در تلاش هستیم با کمک  گرفتن از همه نهادهای مربوطه فشار بیشتری به چینی‌ها برای تسریع در عملیات اطفای حریق وارد کنیم چرا که به نظر می‌رسد چینی‌ها به عبارتی با احتیاط برخورد می‌کنند. سخنگوی شرکت ملی نفتکش با اشاره به اینکه تمام افراد روی نفتکش تحت پوشش بیمه هستند، تصریح کرد: ارزش نفتکش با توجه به سن آن کمتر از ٧٠میلیون دلار به نظر می‌رسد اما ارزش محموله  کمتر از ٦٠میلیون دلار است. بهرامی با بیان اینکه میعانات گازی بسیار فرار هستند، بنابراین خطر آلودگی، محیط دریا را تهدید نمی‌کند، ادامه داد: کشتی فله‌بر چینی با نفتکش ایرانی برخورد کرد و موجب شد 2 جداره نفتکش شکاف خورده و انفجار صورت گیرد، البته بر اساس گزارش ارائه شده، حریق رو به تقلیل است. وی گفت:  این کشتی یکی از بهترین نفتکش‌ها در نوع خود بوده است که در سال ۲۰۰۸ ساخته شده بود.


سرنوشت نامعلوم ۲۰ هزار میلیارد تومان در مؤسسات مالی
مدیرعامل بانک پارسیان با بیان اینکه مؤسسات مالی و اعتباری غیرمجاز نظم مالی کشور را به هم ریخته‌اند، گفت: این مؤسسات با 20 هزار میلیارد تومان پولی که باید صرف کسب و کار و تولید می‌شد، معلوم نیست چه کرده‌اند. به گزارش فارس، کورش پرویزیان در جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با اشاره به انتقاداتی که در این جلسه درباره موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز عنوان شد، گفت: این موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز نظم مالی کشور را به هم ریخته‌اند. وی افزود: بالغ بر 20 هزار میلیارد تومان پول در این حوزه خرج شده، در حالی که این پول‌ها در این شرایط خیلی سخت می‌توانست به تولید و کسب‌وکار بخش خصوصی کمک کند اما صرف اشخاصی شده که پول‌های مردم را گرفته‌اند و معلوم نیست چه کرده‌اند.
 


Page Generated in 0/0052 sec