printlogo


کد خبر: 187107تاریخ: 1396/10/20 00:00
اخبار

سیستان‌وبلوچستان جدا از جناح‌بندی‌‌ سیاسی باید ساخته شود
تولیت آستان قدس رضوی گفت روند سازندگی در استان سیستان‌وبلوچستان باید فارغ از جناح‌بندی‌‌های سیاسی انجام شود. به گزارش «وطن‌امـروز»، سیدابراهیم رئیسی دیـروز در کنگره شهدای منطقـه سیستـان‌وبلوچستـان در زابل گفت: توسعه‌یافتگی، پیشرفت و رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی در این منطقه در پرتو وحدت، انسجام، امنیت و آرامش به دست می‌آید که امروز تلاش نیروهای مسلح و بسیجیان در منطقه باعث ایجاد امنیت و آرامش شده است. وظیفه همه مسؤولان و مدیران است با کارآمدی بخش‌های مختلف اداری و سازمانی در این منطقه و با کار و تلاش برای گره‌گشایی از زندگی، اقتصاد و معیشت مردم از هیچگونه تلاشی دریغ نکنند.
جدا از همه جناح‌بندی‌ها و گروه‌های سیاسی باید در این مناطق آنچه انجام می‌شود کار، تلاش و سازندگی بویژه در نقاط روستایی و دور افتاده باشد. رئیسی همچنین گفت: مجتمع فرهنگی و خدماتی آستان قدس رضوی در این منطقه برپا خواهیم کرد تا زمینه خدمت بیشتر به مردم انقلابی این منطقه فراهم شود.

استانداری تهران:
شعارها علیه روحانی در روز قدس سازماندهی‌شده نبود
معاون امنیتی استاندار تهران می‌گوید هیچ‌گونه شواهدی دال بر اینکه شعاردهندگان در روز قدس علیه حسن روحانی سازماندهی‌شده بودند، محرز نشده است. محسن همدانی این اظهارات را به استناد بررسی‌‌های سیستم اطلاعاتی کشور، سازمان اطلاعات استان تهران و همچنین رسیدگی‌‌های مراجع قضایی مطرح کرد. به گزارش «وطن‌امروز»، در راهپیمایی روز قدس امسال، پس از حضور حسن روحانی در میان جمعیت، شعارهایی علیه وی سر داده شد که این شعارها بلافاصله در شبکه‌‌های اجتماعی بازتاب یافت. در همان دقایق ابتدایی رسانه‌‌های نزدیک به دولت و اصلاح‌‌‌‌‌‌طلبان با توهین خواندن شعارها علیه روحانی، ادعا کردند این شعارها سازماندهی‌شده است. علاوه بر رسانه‌‌های همسو با دولت، چهره‌‌های اصلاح‌طلب و همچنین عناصر دولتی همچون علی ربیعی، وزیر رفاه نیز بر سازماندهی‌شده بودن شعار علیه روحانی تاکید کردند. ربیعی در اظهارنظری مدعی شد: «این اقدام به‌هیچ‌عنوان خودجوش نیست و از متن طبیعی اجتماع راهپیمایان برنمی‌خیزد». او حتی «جریانی سازمان‌‌یافته از طرقی» را مسؤول پیدا کردن محل ورود و خروج مسؤولان به جمعیت معرفی کرده بود. در همین راستا، وزارت کشور نیز در اطلاعیه‌ای «جریان‌های شبه‌رسانه‌ای» را  زمینه‌ساز و سبب‌ساز اینگونه تحرکات دشمن‌شادکن دانست و بر ضرورت برخورد با این جریانات تاکید کرد تا زمینه برای برخورد سخت با شعاردهندگان فراهم شود. اما حالا با گذشت 6 ماه از جریان‌‌سازی دولتی‌ها و رسانه‌‌های همسو با دولت، معاون امنیتی استاندار تهران به ارائه توضیحاتی درباره شعاردهندگان علیه رئیس‌جمهور پرداخت تا معلوم شود آنچه دولت و رسانه‌‌های همسو با آن علیه شعاردهندگان مطرح می‌کردند، غیرواقعی و کذب بوده است. اثبات دروغگویی دولت و جریان اصلاح‌طلب در روزهای فعلی که این جریان در تلاش است ناآرامی‌‌های اخیر را به جریان‌‌های سیاسی پیوند بزند، بسیار معنادار و قابل تامل است. براساس این گزارش، محسن همدانی معاون امنیتی استاندار تهران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران، درباره آخرین پیگیری‌های انجام شده برای شناسایی شعاردهندگان علیه حسن روحانی، خاطرنشان کرد: روند رسیدگی به این پرونده بخوبی پیش رفت، همچنین سیستم اطلاعاتی کشور و سازمان اطلاعات استان تهران هم موضوع را به دقت پیگیری کردند و همه سرنخ‌ها مستند‌‌سازی شد. وی با بیان اینکه توهین‌کنندگان به رئیس‌جمهور در روز قدس به مراجع قضایی احضار شدند و با آنها صحبت شد، اضافه کرد: با بررسی‌های صورت گرفته دریافتیم چنین جریانی دارای عقبه‌ای نبود و شواهدی هم دال بر سازماندهی‌شده بودن آن محرز نشد. همدانی تصریح کرد: توهین‌کنندگان به رئیس‌جمهور نه‌تنها در این اتفاق، بلکه در سایر موارد هم اشخاص بی‌دقتی هستند که باعث بی‌نظمی و ناامنی فکری مردم می‌شوند، البته در موارد مشابهی هم دیده شده این افراد خودسرانه اظهارنظرهایی کرده‌اند که همسو با منافع و امنیت ملی نبوده است.
 


Page Generated in 0/0076 sec