printlogo


کد خبر: 187671تاریخ: 1396/11/2 00:00
حمیدرضا نوربخش سیاست تجاری‌‌سازی جشنواره موسیقی فجر را تأیید کرد
فروش، دلیل موفقیت جشنواره فجر

سی‌وسومین جشنواره موسیقی فجر در حالی برندگان خود را شناخت که مدیر این جشنواره، یکی از موفقیت‌‌های جشنواره را فروش بلیت‌‌های بیشتری به مخاطبان بیان کرد. به گزارش «وطن‌امروز»، سی‌وسومین جشنواره موسیقی فجر پس از 10 روز برگزاری اجراهای مختلف در سالن‌های تهران در تالار وحدت به پایان رسید. حمیدرضا نوربخش، مدیر جشنواره اظهار داشت: مروری بر جشنواره‌های موسیقی فجر در طول بیش از 3 دهه گذشته بخوبی نشان‌دهنده ظرفیت بی‌بدیل و تمایز آشکار هنر موسیقی .با دیگر هنرها در عرصه تولیدات و تأثیرات ژرف و غیرقابل‌انکار آن در همه شؤون اجتماعی و فرهنگی است. این ظرفیت بالا در حوزه اقتصادی بویژه در یک دهه اخیر نیز بخوبی نمایان شده به‌طوری که بیش از نیمی از بودجه جشنواره نیز از محل درآمد حاصل از فروش بلیت و اجراهای مختلف آن حاصل شده است. وی تاکید کرد: از دوره سی‌ویکم جشنواره موسیقی فجر به بعد میزان فروش بلیت اجراهای غیر از پاپ جهشی قابل توجهی پیدا کرد به‌طوری که در دوره‌های بعدی میزان فروش اجراهای سنتی، تلفیقی و بین‌الملل به سطح فروش بخش پاپ رسید. این اتفاق را باید به‌عنوان یکی از موفقیت‌های مهم در عرصه سیاست‌گذاری و رویکرد ارزشی(!) جشنواره در 3-2 دوره اخیر ارزیابی کرد چرا که در دوره‌های قبل بخش پاپ بیش از 80 درصد درآمد جشنواره را به خود اختصاص می‌داد. در این جشنواره علیرضا قربانی به عنوان بهترین خواننده موسیقی معاصر باکلام و  مهدی یراحی به عنوان بهترین خواننده پاپ معرفی شدند.


Page Generated in 0/0075 sec