printlogo


کد خبر: 187677تاریخ: 1396/11/2 00:00
اخبار

برگزاری مراسم تودیع هاشمی و معارفه صالحی‌امیری
مراسم تودیع کیومرث هاشمی و معارفه سیدرضا صالحی‌امیری با حضور مسؤولان وزارت ورزش برگزار شد. به گزارش ایسنا، مراسم تودیع کیومرث هاشمی و معارفه دکتر سیدرضا صالحی‌امیری در آکادمی ملی المپیک برگزار و از زحمات 4 ساله  کیومرث هاشمی رئیس سابق کمیته ملی المپیک تقدیر و قدردانی شد. این مراسم با حضور دکتر سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان، شاهرخ شهنازی دبیرکل کمیته ملی المپیک، داورزنی معاون وزیر ورزش و جوانان، هیأت‌رئیسه کمیته ملی المپیک، روسای فدراسیون‌های ورزشی، کارمندان کمیته ملی المپیک، آکادمی ملی المپیک، مرکز نظارت بر تیم‌های ملی و شرکت سرمایه‌‌گذاری کمیته ملی المپیک برگزار شد.

افشاگری سپ بلاتر درباره اعطای میزبانی جام‌جهانی ۲۰۲۲ به قطر
سپ بلاتر اعلام کرد در سال ۲۰۱۰ پیش از انجام رای‌‌‌گیری برای میزبانی جام‌جهانی ۲۰۲۲ به اوباما تلفن زد و به او اعلام کرد به احتمال زیاد آمریکا در این قرعه‌کشی پیروز نخواهد شد. ‌به نقل از ESPN، سپ بلاتر، رئیس سابق فیفا اعلام کرد قبل از رسیدن میزبانی جام‌جهانی ۲۰۲۲ به قطر با باراک اوباما تماس گرفته و به او اعلام کرده احتمالا آمریکا پیروز رای‌‌‌گیری میزبانی نخواهد بود. بلاتر که همیشه اعلام کرده است از آمریکا در رای‌‌‌گیری میزبانی جام‌جهانی ۲۰۲۲ حمایت کرده در مصاحبه با بونیتا مرسادز، عضو سابق کمیته‌ استرالیا برای گرفتن میزبانی جام‌جهانی از جزئیات رای‌‌‌گیری سال ۲۰۱۰ گفت‌. بلاتر در این مصاحبه، اظهار کرد: من با اوباما تماس گرفتم، همراه با سانیل (رئیس فدراسیون فوتبال آمریکا در آن زمان) با هم با اوباما تماس گرفتیم و به او گفتیم کار برای آمریکا سخت است. او درک می‌کرد چه اتفاقاتی افتاده و از من برای دادن این خبر تشکر کرد. اوباما و بلاتر در سال ۲۰۰۹ با هم دیداری در کاخ سفید داشتند. بلاتر اعلام کرد کمیته‌ اجرایی فیفا قصد داشته جام‌جهانی ۲۰۱۸ را به روسیه بدهد و جام‌جهانی ۲۰۲۲ به قطر رسید. بلاتر در این‌باره افزود: روسیه رقیب سرسختی است. ضمنا این کشور هیچوقت میزبان مسابقات فوتبال نشده بود. بنابراین ما قصد داشتیم جام‌جهانی ۲۰۲۲ به آمریکای شمالی برسد، زیرا این بار نوبت کونکاکاف بود. آمریکا برای ما هم خیلی خوب بود؛ ‌اسپانسرها، هواداران و رسانه‌ها. با این حال بلاتر اعلام کرده می‌دانسته است قطر پیروز می‌شود، زیرا از میشل پلاتینی شنیده بود رای او و اروپا به سمت قطر تغییر کرده است. رای برخی مسؤولان اروپایی بعد از جلسه با سارکوزی، رئیس‌جمهور فرانسه در آن زمان به سمت قطر تغییر کرده بود. پرونده تاثیر سارکوزی بر رای‌‌‌گیری آن سال در دست بررسی است. بلاتر پیش از این نیز اعلام کرده بود سارکوزی به پلاتینی فشار آورده تا نظرش را به قطر تغییر دهد. بلاتر همچنین اظهار کرد بعد از صحبت با محمد بن همام و اطمینان از اینکه او در انتخابات ریاست فیفا در سال ۲۰۱۱ علیه او عمل نمی‌کند، قبول کرد قطر را از میزبانی حذف نکنند. بلاتر علت دیسکالیفه شدن بن همام رقیب خود از سوی فیفا را همین قرارها می‌داند نه مشکلات اخلاقی. او در این باره افزود: همه فکر می‌کردند او به خاطر مسائل اخلاقی خارج شده اما هیچ ارتباطی به این قضیه نداشت. از سوی مسؤولان قطری به او اینطور گفته شده بود، زیرا آنها به من قول داده بودند مقابل من عمل نکنند. شیخ جاسم، یکی از شاهزاده‌های قطری در زوریخ حضور داشت و به بن همام گفت‌ کناره‌گیری کند. بلاتر در حال‌ حاضر به دلیل فساد مالی از سوی فیفا 6 سال محروم شده است.

تیم تکواندوی دانشگاه آزاد به نمایندگی ایران راهی چین می‌شود
نخستین دوره رقابت های گرند اسلم تکواندو شنبه هفتم بهمن‌ماه به میزبانی چین در «ووشی» برگزار می‌شود. در هفته پنجم این رقابت‌ها، مبارزات بخش تیمی برگزار می‌شود که دانشگاه آزاد به عنوان نماینده کشورمان با عنوان قهرمانی در مسابقات جام‌جهانی ۲۰۱۷ عصر سه‌شنبه برای حضور در این مسابقات راهی چین می‌شود. روسیه نایب‌قهرمان جام‌جهانی به همراه چین میزبان مسابقات و کره‌جنوبی نیز به عنوان تیم پیشنهادی از طرف کمیته فنی در این رقابت‌ها حضور دارند.


Page Generated in 0/0068 sec