printlogo


کد خبر: 187682تاریخ: 1396/11/2 00:00
چهارگوشه

حکم دادگاه عراق درباره انتخابات
در پی اختلاف برخی جریان‌های سیاسی در پارلمان عراق بر سر زمان برگزاری انتخابات پارلمانی، دادگاه فدرال عراق دیروز با صدور حکمی بر برگزاری این انتخابات در موعد مقرر تأکید کرد. سخنگوی دادگاه فدرال عراق گفت: دادگاه حکم تفسیری را درباره ماده ۵۶ قانون اساسی بنا به درخواست اعضای پارلمان صادر کرده که در آن بر لزوم پایبندی به مدت تعیین‌شده در ماده مذکور برای انتخاب اعضای پارلمان جدید تأکید شده است.

بازداشت متهم انفجار صیدا در ترکیه
نیروهای امنیتی لبنان موفق شدند هویت 2 تن از متهمان انفجار اخیر در صیدا را شناسایی کنند. همچنین یکی از این متهمان در ترکیه بازداشت شده و قرار است به لبنان تحویل داده شود. این اقدام پس از آن صورت گرفت که نخست‌وزیر لبنان تماس‌هایی با طرف ترکی برقرار کرد و در پی این تماس‌ها یکی از متهمانی که در انفجار روز یکشنبه صیدا دست داشت بازداشت شد و اقدامات لازم برای تحویلش به لبنان آغاز شده است. در این انفجار محمد حمدان، از اعضای حماس مجروح شد. این جنبش تأکید کرد، نشانه‌های اولیه حاکی از این است که اسرائیل در این انفجار دست دارد.

سفر هیأت‌هایی از قدس به عربستان
طرف‌هایی از سران جنبش فتح قصد دارند با هدف تقویت ارتباط با عربستان سعودی، جمعی از نخبگان، فعالان و شخصیت‌ها از شهر قدس را به عربستان اعزام کنند. قرار است این هیات‌ها در عربستان با محمد بن‌سلمان، ولیعهد این کشور دیدار کنند. به‌نوشته رأی‌الیوم، گفته می‌شود که عربستان علاقه ویژه‌ای به ایفای نقش در اداره اوقاف قدس تحت چتر امور اسلامی نشان می‌دهد و این چیزی است که با نقش اردن (بر اساس توافقنامه وادی‌عربه) تناقض دارد، هرچند اردنی‌ها گفته‌اند که حساسیتی در این‌باره ندارند. اخیرا نیز رهبر معارضان در کنست (پارلمان) اسرائیل، خواستار نقش آشکار عربستان در پرونده شهر قدس و اداره شهر در آینده شده بود؛ امری که مخالفت‌های زیادی را برانگیخت و برخی ناظران آن را در ادامه تلاش‌های
2 طرف برای عادی‌سازی روابط ریاض- تل‌آویو تفسیر کردند.


موج تظاهرات روز شبت علیه فساد نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ادامه دارد
هزاران اسرائیلی خشمگین مقابل خانه شریک دزدی نتانیاهو
 موج تظاهرات اسرائیلی‌ها علیه فساد نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با شدت ادامه دارد. همانند شنبه‌های ماه‌های اخیر – که روز شبت یا روز تعطیل یهودیان محسوب می‌شود – شنبه‌شب گذشته نیز تل‌آویو صحنه اعتراضات هزاران تن از فعالان اجتماعی و حقوقی و مخالفان دولت بنیامین نتانیاهو بود که این بار دامنه آن به مقابل منزل «کوبی مایمون» میلیاردر صهیونیست کشیده شد؛ فردی که به همدستی با نتانیاهو در یک پرونده فساد مالی متهم است. این در حالی است که اخیرا رسوایی پسر نخست‌وزیر فاسد رژیم صهیونیستی نیز به پرونده فساد او افزوده شده است. انتشار گفت‌وگوی ضبط شده «یائیر نتانیاهو» با «اوری مایمون» پسر کوبی مایمون درباره قرارداد گازی 20 میلیاردی که دولت نتانیاهو به این سرمایه‌دار صهیونیست واگذار کرده بود، موجب رسوایی گسترده برای خانواده رئیس دولت شد. در این گفت‌وگو یائیر که ظاهرا مست بوده است به دوستش اوری می‌گوید: «پدر من یک قرارداد 20 میلیاردی برای پدر تو جور کرد ولی تو حاضر نیستی 400 شکل به من بدهی!» انتشار این فایل صوتی تیر خلاصی بود بر انکارهای نتانیاهو و همسرش در بازجویی‌های مربوط به فساد این خانواده. این دو از مدت‌ها پیش به اتهام فساد، دریافت رشوه و کلاهبرداری تحت بازجویی قرار گرفته‌اند. مهم‌ترین پرونده‌های فساد خانواده نتانیاهو به پرونده‌های 1000 ، 2000 و 3000 مشهور است که روز گذشته پلیس رژیم صهیونیستی از پایان تحقیقات درباره پرونده 1000 خبر داد و تاکید کرد که ماه آینده نتایج این تحقیقات به دفتر دادستان کل ارائه خواهد شد. پرونده «1000» به دریافت رشوه و کمک‌های مالی غیرقانونی خارجی، پرونده «2000» به سوءاستفاده از قدرت و پرداخت رشوه به نشریه «یدیعوت آحارانوت» جهت حمایت و پوشش ویژه و پرونده «3000» به زد و بند در جریان خرید زیردریایی‌های اتمی از آلمان مربوط است که در همه آنها نتانیاهو طرف اصلی ماجرا است.
 


Page Generated in 0/0056 sec