printlogo


کد خبر: 187792تاریخ: 1396/11/4 00:00
اخبار

کسانی که از نقد معصوم می‌گویند یا انصاف ندارند یا سواد
آیت‌الله صدیقی گفت: کسانی که نقد به امام معصوم را طرح کردند یا انصاف ندارند یا سواد. امام‌جمعه موقت تهران در گفت‌وگو با تسنیم، درباره شبهه اخیر مبنی بر نقد امام معصوم، گفت: در مقام ثبوت، خداوند کار ائمه را وحی خودش معرفی کرده است؛ در مقام اثبات نیز خداوند قسم  می‌خورد ایمان کسی مورد قبول است که پذیرش بی‌چون و چرا از پیامبر داشته باشد. وی گفت: اهل‌بیت پیامبر(ص)، معصوم هستند نه عاصم؛ خلاف عصمت و حکمت در ائمه وجود ندارد و این‌طور نیست ائمه چیزی یا حرفی را از خودشان بگویند. اینها هرچه گفته‌اند از مبدأ غیب الهی بوده است. آیت‌الله صدیقی، معصومین را آینه تمام‌نمایی از صفات الهی دانست و تصریح کرد: علم ائمه اطهار، ذهنی یا اجتهادی نیست بلکه علم‌شان به مبدأ غیب متصل است لذا کسانی که حرف‌هایی چون امکان نقد به امام معصوم را مطرح می‌کنند، یا می‌خواهند برخی را راضی کنند یا انصاف ندارند یا بی‌سواد هستند.


پیشنهاد ائتلاف ایران با روسیه پاکستان، عراق و سوریه
دستیار و مشاور ارشد فرمانده کل قوا گفت: ایران با هوشمندی می‌تواند با تشکیل یک ائتلاف منطقه‌ای که علاوه بر روسیه و سوریه، شامل پاکستان و عراق نیز باشد در مقابل ائتلاف آمریکایی‌ها بایستد. به گزارش فارس، سردار سرلشکر سیدیحیی صفوی در گفت‌وگوی ویژه خبری سیما، با اشاره به حوادث سال‌های اخیر در منطقه بویژه عراق و سوریه اظهار داشت: تروریست‌ها در 82 ماه درگیری در کشور سوریه زیرساخت‌های این کشور را نابود کردند و نفع اصلی این حوادث برای اسرائیل بود که موجب امنیت آن شد و همچنین تخریب محور مقاومت. صفوی در ادامه با اشاره به تلاش آمریکایی‌ها برای دامن‌زدن به موضوع ایران‌هراسی در جهت بهره‌برداری سیاسی، اقتصادی و نظامی خاطرنشان کرد: ایران با هوشمندی می‌تواند با تشکیل یک ائتلاف منطقه‌ای که علاوه بر روسیه و سوریه شامل پاکستان و عراق نیز باشد در مقابل ائتلاف آمریکایی‌ها بایستد و همچنین وقتی نیروهایی مثل حشدالشعبی در عراق تشکیل شده، ما در این ائتلاف می‌توانیم از پتانسیل ملت‌ها نیز برای تقابل با آمریکا استفاده کنیم. وی خاطرنشان کرد: امروز منطقه ما عرصه تقابل و رقابت بزرگ استراتژیک آمریکا با روسیه، چین و حتی هند است که این تقابل در عرصه‌های حضور سیاسی، اقتصادی و حوزه نفوذ است، بنابراین می‌توان غرب آسیا را محل مناقشه قدرت‌های بزرگ و منطقه‌ای دانست.

در رزمایش محمد‌رسول‌الله(ص) صورت گرفت
شلیک موشک قدیر برای نخستین‌بار از ناوشکن نداجا

در دومین روز از مرحله نمایش قدرت رزمایش مشترک محمدرسول‌الله(ص) ارتش، موشک کروز برد بلند قدیر برای نخستین‌بار توسط یگان‌های شناور نیروی دریایی ارتش در دریای عمان شلیک شد. در دومین روز از مرحله اصلی رزمایش مشترک محمدرسول‌الله(ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران، یگان‌های شناور  نیروی دریایی ارتش با موفقیت توانستند با شلیک یک فروند موشک کروز برد بلند قدیر، شناور دشمن فرضی را در فاصله دور و در عمق دریا منهدم کنند. موشک کروز برد بلند قدیر که برای نخستین‌بار است توسط یگان‌‌های شناور نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران تست عملیاتی می‌شود، یک موشک پیشرفته با قابلیت آماده‌‌سازی سریع، ارتفاع پروازی پایین، ضدجنگ الکترونیک، برخوردار از نقطه چرخش و دقت بالای ناوبری است که جزو موشک‌‌های پیشرفته و به روز ضد سطحی به شمار می‌رود. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های موشک کروز قدیر، انهدام دقیق اهداف و قدرت تخریب بالاست که این ویژگی دیروز در رزمایش مشترک محمدرسول‌الله(ص) ارتش با موفقیت مورد ارزیابی قرار گرفت. در ادامه مرحله اصلی رزمایش مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران، یک فروند موشک کروز نصر با موفقیت از پرتابگر متحرک ساحلی به سوی یک هدف شناور شلیک شد و هدف را منهدم کرد.
 


Page Generated in 0/0050 sec