printlogo


کد خبر: 187865تاریخ: 1396/11/5 00:00
اخبار

ایران در مسأله موشکی با هیچ کشوری مذاکره نمی‌کند
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: مخالفت‌های مکرر اتحادیه اروپایی با سیاست‌های ضدبرجامی ترامپ نشانه‌های خوبی از اعمال سیاست، اقدام در چارچوب منافع خود و جدای از آمریکاست. به گزارش خانه ملت، علاءالدین بروجردی که به دعوت رسمی دیوید مک آلیستر، رئیس کمیته روابط خارجی پارلمان اروپا و با همراهی محمدمهدی برومندی نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و شوشتری رئیس کمیته حقوق بشر در بروکسل به‌سر می‌برد، روز پرکاری را سپری کردند. رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی افزود: زمان آن فرا رسیده است اروپا در چارچوب منافع خود و جدای از آمریکا تصمیم‌گیری کند و مخالفت‌های مکرر اتحادیه اروپایی با سیاست‌های ضدبرجامی ترامپ نشانه‌های خوبی از اعمال این سیاست است. بروجردی گفت: جمهوری اسلامی ایران مخالف جدی سلاح‌های کشتار جمعی و بویژه سلاح هسته‌ای است بنابراین تنها راه تحقق سیاست راهبردی بازدارندگی از تهاجم احتمالی دشمن، توانمندی موشکی است که با هیچ کشوری قابل مذاکره نیست. دیوید مک‌آلیستر، رئیس کمیته روابط خارجی پارلمان اروپا در این دیدار گفت: ما قویا از برجام به عنوان یک توافق معتبر بین‌المللی حمایت می‌کنیم و معتقدیم اروپا باید در این چارچوب، روابط خود را با ایران گسترش دهد.

سخنان ترامپ در قبال برجام تهدید اتحادیه اروپایی است
نماینده روسیه در اتحادیه اروپایی از مواضع دونالد ترامپ در قبال برجام انتقاد کرد و آن‌ را «تهدیدآمیز» خواند. ولادیمیر چیژوف، نماینده دائم روسیه در اتحادیه اروپایی در گفت‌‌وگو با خبرگزاری «تاس» روز چهارشنبه اظهار داشت سخنان ترامپ درباره توافق هسته‌ای ایران با هدف تهدید اتحادیه اروپایی است. نماینده روسیه در اتحادیه اروپایی در این زمینه اظهار داشت: «اینکه آخرین سخنان ترامپ را چیزی غیر از تلاش برای تهدید اتحادیه اروپایی
به خاطر مشارکت در این توافق در نظر بگیریم، مشکل است».

ادعاهای عربستان و بحرین علیه ایران در داووس
وزرای خارجه عربستان و بحرین در حاشیه نشست اقتصادی داووس ادعاهای بی‌اساس علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح کردند. به گزارش ایسنا به نقل از اسکای‌نیوز عربی، در حاشیه نشست داووس سمیناری تحت عنوان «ایجاد تعادل در خاورمیانه» با مشارکت عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان، خالد بن احمد وزیر خارجه بحرین و انور قرقاش وزیر مشاور امارات در امور خارجی برگزار شد.عادل الجبیر در این سمینار مدعی شد: ایران چشم‌انداز تاریکی در منطقه ترسیم کرده و در تلاش است امپراتوری‌اش را که صدها سال پیش از بین رفت دوباره احیا کند. از سوی دیگر خالد بن احمد آل‌خلیفه، وزیر خارجه بحرین مدعی شد: نمی‌توان به ایران اعتماد کرد. ما 2 تا ایران را می‌شناسیم؛ ایران ملت و فرهنگ و تاریخ و از طرف دیگر وضعی است که از سال 1979 به‌وجود آمده است. وی افزود: ایران باید رفتارهایش را تغییر دهد و به ائتلاف بین‌المللی برای حمایت از منطقه بپیوندد. در این راستا انور قرقاش، وزیر مشاور امارات در امور خارجی نیز گفت: باید با افراطی‌گری و تروریسم مبارزه کرد و بر آنها پیروز شد و حمایت از آنها را متوقف کرد. بر اساس این گزارش توماس فریدمن، خبرنگار معروف آمریکایی اجرای این سمینار را برعهده داشته است.

مقامات فرانسه بدون عذرخواهی نباید به ایران سفر کنند
نماینده مردم اصفهان خواستار عذرخواهی مقامات فرانسه از دخالت‌های‌شان در ایران پیش از سفر به کشورمان شد. به گزارش مهر، در پایان جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی احمد سالک، نماینده مردم اصفهان در تذکری گفت: ۱۸۰ نفر از نمایندگان از رئیس‌جمهور درباره مالباختگان موسسات مالی و اعتباری سوال کردند اما هیأت‌رئیسه اجازه رسیدگی به این سوال را نمی‌دهد. همچنین در ادامه نماینده مردم اصفهان گفت: رئیس‌جمهور و وزیر خارجه فرانسه می‌خواهند به ایران بیایند، کشور فرانسه پیش از این در مسائل داخلی ایران دخالت کرده و در جنگ تحمیلی به دشمن ایران کمک کرده است. این مقامات بدون عذرخواهی نباید به ایران بیایند.


Page Generated in 0/0042 sec