اعلام گزارش رضایت مشتریان از کیفیت سواریها
خودروهای پرتیراژ بیشترین نارضایتی مردمی را دارند
گروه اقتصادی: بر اساس جدیدترین گزارشها در دسته قیمتی خودروهای ۲۵ تا ۵۰ میلیون تومان، پارس تندر تولیدی پارسخودرو بالاترین عدد رضایت مشتریان و خودروی تیبا۲ پایینترین رضایت را در میان خودروهای این رده کسب کرده است. به گزارش «وطن امروز»، نتایج تحقیق اندازهگیری رضایت مشتریان از کیفیت خودروهای سواری از سوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران نشان میدهد در 7 دسته قیمتی کمتر از 25 میلیون، 25 تا 50 میلیون، 50 تا 75 میلیون، 75 تا 100 میلیون، 100 تا 125 میلیون، 125 تا 200 میلیون و بالاتر از 200 میلیون تومان به ترتیب خودروهای سایپا131، پارس تندر، امویام x22 MT، کیا پیکانتو، رنو کپچر، تویوتا پریوس و بیامو 530 بالاترین میزان رضایت مشتریان را در میان خودروهای هر دسته کسب کردهاند. نتایج ارزیابی نشان میدهد رضایتمندی مشتریان 6 ماه اول 1396 در مقایسه با سال 1395 از رشد 15 امتیازی برخوردار بوده است. همچنین 57 درصد خودروها نسبت به سال 1395 از رشد رضایت مشتریان و 5/23 درصد با افت رضایت روبهرو بودهاند. 5/19 درصد مدل خودروها برای نخستینبار در سال 1396 مورد سنجش قرار گرفتهاند. گفتنی است، دسته قیمتی بین 25 تا 50 میلیون تومان با داشتن 35 مدل خودرو بیش از 63 درصد سهم بازار را در اختیار دارند. در این دسته بالاترین رضایتمندی از پارس تندر پارسخودرو و پایینترین رضایتمندی از تیبا2 سایپا بوده است. علاوهبر این در رده قیمتی 50 تا 75 میلیون، 75 تا 100 میلیون، 100 تا 125 میلیون، 125 تا 200 میلیون و بالاتر از 200 میلیون پایینترین رضایتمندی مشتریان را به ترتیب خودروهای برلیانس H320، رنو سیمبل، کیا سراتو، سوزوکی ویتارا و کیا سورنتو از آن خود کردهاند.
تحقیق و تفحص از واردات خودرو
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس از کلید خوردن تحقیق و تفحص از ثبت سفارش، تعرفه و واردات خودرو خبر داد. به گزارش خانه ملت، اسدالله قرهخانی گفت: نمایندگان مجلس با توجه به اتفاقات رخ داده در بحث واردات خودرو در ماههای گذشته، تصمیم گرفتند که موضوع تحقیق و تفحص از واردات خودرو را انجام دهند. وی افزود: موضوع ثبت سفارش، تعرفهها، واردات و محدود کردن آن برای نمایندگیها زمانی که کنار یکدیگر سنجیده میشود نکتهای را در اذهان ایجاد میکند مبنی بر اینکه از روزی که این سیاست اعمال شده هر روز با یک شیب تند قیمت خودروهای وارداتی افزایش مییابد. وی ادامه داد: ایکاش این افزایش قیمت به جیب دولت میرفت و یکباره اعلام میکردند که از فردا تعرفهها به این میزان است تا یک عده سوءاستفاده نکنند و رانت برای یک عده خاص ایجاد نشود اما این موضوع به صورت تدریجی و در یک پروسه زمانی اعمال شد و این پول به جیب دولت نرفت. وی تصریح کرد: مردم از این امر ضرر کردند و یک آشفتهبازار در زمینه خودرو در کشور ایجاد شد که این تحقیق و تفحص پس از طی مراحل قانونی در مجلس آغاز میشود.