printlogo


کد خبر: 188295تاریخ: 1396/11/14 00:00
اخبار

شگفتی‌های روز اول جشنواره
«به وقت شام» و «لاتاری» به سانس فوق‌العاده رسیدند
در نخستین ‌روز جشنواره فیلم فجر، فیلم‌های «به وقت شام»، «لاتاری»، «مصادره» و «بمب» با استقبال مخاطبان مواجه شدند. به گزارش «وطن امروز»، فیلم سینمایی «به وقت شام» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا که موضوعی به روز و متفاوت را در جشنواره دارد با استقبال شگفت‌انگیز مخاطبان روبه‌رو شد و این فیلم پس از اکران اولیه در سانس 21 در پردیس سینمایی کورش به سانس فوق‌العاده رسید. همچنین فیلم‌های «مصادره» اثر مهران احمدی و «بمب یک عاشقانه ساده» اثر پیمان معادی که اولی حال و هوای کمدی دارد و دیگری قصه‌ای مربوط به دوران دفاع‌مقدس، در پردیس سینمایی آزادی به سانس فوق‌العاده رسیدند. فیلم «لاتاری» آخرین اثر محمدحسین مهدویان در نمایش ساعت ۱۵ خود در سینما جوان با سالن پر روی پرده رفت و حدود 100 نفر نیز بیش از ظرفیت بر کف سالن سینما این فیلم را به تماشا نشستند. همچنین این فیلم در سانس ساعت 20:30 نیز به صورت فوق‌العاده بار دیگر اکران شد. با این حال بسیاری از مخاطبانی که برای تماشای این اثر سینمایی آمده بودند، به دلیل تکمیل ظرفیت سالن، موفق به تماشای آن نشدند.


«شکل‌های لیلا» منتشر شد
کتاب «شکل‌های لیلا» اثر حمیدرضا شکارسری منتشر شد. به گزارش «وطن‌امروز»، حمیدرضا شکارسری، درباره انتشار اثر جدیدش گفت: کار انتشار این کتاب را انتشارات «ماه باران» برعهده داشته و این مجموعه دارای بیش از 100 شعر عاشقانه و با محور شخصیت لیلی و مجنون در روزگار ما سروده شده است. وی افزود:‌ شعرهای این مجموعه اغلب با مضمون عاشقانه است اما می‌تواند زمینه‌های اجتماعی هم داشته باشد،‌ چرا که در تاریخ ادبیات ما بویژه ادبیات معاصر عشق و تغزل بهانه‌ای بوده است برای بیان مفاهیم و محتواهایی دیگر، از این منظر برخی شعرهای این مجموعه تم و زمینه‌های اجتماعی خود را ظهور داده است. وی با بیان این مطلب که «شکل‌های لیلا»‌ در حقیقت وضعیت لیلی و مجنون در جهان معاصر و جامعه متمدن شهری را به تصویر می‌کشد،‌ گفت‌: پیش از این نیز چنین تجربه‌ای را در «شکل‌های مرگ» ‌تجربه کرده‌ام. این شاعر درباره کتاب دیگرش با عنوان «شب‌نامه» اظهار کرد: کتاب دیگرم با عنوان «شب‌نامه» همین روزها در انتشارات «نگاه» منتشر می‌شود. هم‌اکنون این کتاب مراحل آخر غلط‌گیری و طرح جلد را می‌گذراند. شکارسری ادامه داد: در کتاب «شب نامه» بیش از 100 شعر را با محوریت شب آورده‌ام. شعرهای این مجموعه با محوریت مسائل سیاسی و اجتماعی سروده شده ‌است. شعرهای عاشقانه هم در این مجموعه وجود دارد. محوریت تمام شعرها شب است.


فراخوان «داستان انقلاب»
فراخوان «داستان انقلاب» از داستان‌نویسان برای ارسال آثار با موضوعات اعلام شده، دعوت کرد. به گزارش فارس، «شب پیروزی»، «سینما نرفته‌ها»، «اولین آهنگ انقلابی که شنیدم»، «اولین راهپیمایی بیست‌ودو بهمن من»، «مادربزرگ انقلابی من»، «با پدرم در مسجد کرامت»، «عکس یادگاری در میدان مجسمه» و «وقتی نخستین ‌سخنرانی امام از تلویزیون پخش شد» موضوعاتی است که در این فراخوان تعیین شده و شرکت‌کنندگان می‌توانند در این زمینه‌ها دست به تولید اثر بزنند.  علاقه‌مندان به ارسال اثر تا ۱۸ بهمن فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه «داستان انقلاب» ارسال کنند. 10 اثر برگزیده منتشر خواهد شد و از نویسندگان برگزیده نیز تقدیر به عمل خواهد آمد. آثار برتر در جلسه ویژه «داستان انقلاب» در ۲۱ بهمن خوانده خواهد شد. علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را به شماره ۰۹۱۵۹۰۵۴۹۸۹ در پیام‌رسان تلگرام ارسال کنند.


Page Generated in 0/0073 sec