printlogo


کد خبر: 188317تاریخ: 1396/11/14 00:00
چهارگوشه

برگی دیگر از جنایات  علیه روهینگیایی‌ها
وجود حداقل ۵ گور دسته‌جمعی گزارش نشده در میانمار تایید شد، این تازه‌ترین سند از اثبات نسل‌کشی مسلمانان روهینگیا در استان راخین به‌دست سربازن ارتش است. خبرگزاری آسوشیتدپرس پس از تحقیقات بسیار وجود این گورهای دسته‌جمعی در اطراف دهکده گو دار پیین را با مصاحبه با بازماندگان در اردوگاه‌های آوارگان در بنگلادش تایید کرده است. به گفته روستاییانی که از این کشتار جان به در برده‌اند، ارتش میانمار پس از حمله به این روستا، به سوی روستاییان شلیک کرد و خانه‌ها را به آتش کشید.

خنثی‌سازی توطئه داعش  در روز انتخابات روسیه
آژانس اطلاعاتی روسیه از خنثی‌سازی توطئه برای حمله تروریستی در روز انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور خبر داد. سازمان اطلاعات روسیه  در بیانیه‌ای اعلام کرد: این مظنون در نتیجه حمله نیروهای امنیتی در ولگا ریور کشته شده است. گفته می‌شود از خانه این مظنون وسائل انفجاری، سلاح‌های آتش‌زا و مهمات کشف شده است. هزاران روس و اتباع آسیای میانه در حال حاضر در سوریه و عراق با پیوستن به داعش در جنگ داخلی سوریه مشارکت دارند.

سقوط مرگبار 2 هلی‌کوپتر نظامی در فرانسه
 2 هلی‌کوپتر کلاس «گزل» ارتش فرانسه صبح جمعه در منطقه وار در نزدیکی دریاچه کارسه در جنوب فرانسه سقوط کردند. بر اساس آمار اولیه، 6 نفر در این حادثه کشته شدند که اجساد 5 تن از آنها پیدا شده است. جست‌وجو برای پیدا کردن ششمین جسد ادامه دارد.

ادامه سریال تیراندازی‌ در مدارس آمریکا
در ادامه انتشار خبرهای گاه و بیگاه درباره خشونت‌های مسلحانه در آمریکا، از یک مدرسه در لس‌آنجلس خبر رسیده که 2 دانش‌آموز 15 ساله بر اثر تیراندازی در کلاس درس زخمی شدند. به گزارش هیل، یک دانش‌آموز پسر 15 ساله به همراه یک دختر دانش‌آموز 15 ساله بر اثر تیراندازی در یک کلاس درس مدرسه «سال کاسترو»ی لس‌آنجلس زخمی شدند که حال پسر دانش‌آموز، وخیم گزارش شده است. طبق گفته پلیس، تحقیقات درباره تیراندازی
ادامه دارد.

استقرار نظامیان آمریکایی در اراضی اشغالی
شبکه ۱۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که نیروهای آمریکایی به همراه سیستم دفاع هوایی ضدموشکی پاتریوت به صورت گسترده‌ای در اراضی اشغالی مستقر می‌شوند و خود را برای مانور مشترک با نظامیان صهیونیست آماده می‌کنند. در این مانور که هفته جاری برگزار می‌شود شرایط درگیری نظامی و شلیک گلوله در جبهه داخلی اسرائیل شبیه‌سازی می‌شود. این مانور نظامی در حالی انجام می‌شود که مقامات صهیونیست تهدیدات لفظی خود را علیه لبنان، سوریه و نوار غزه افزایش داده‌اند.


پسر ارشد فیدل کاسترو خودکشی کرد
 فیدلیتو کاسترو، پسر فیدل کاسترو رهبر و رئیس‌جمهور فقید کوبا، شامگاه پنجشنبه خودکشی کرد. فیدلیتوی 68 ساله که طی چند ماه اخیر با بیماری افسردگی شدید دست‌وپنجه نرم می‌کرد، بزرگ‌ترین پسر و تنها فرزند فیدل کاسترو از همسر اول خود «میرتا دیاز بالارت» بود. فیدلیتو در دانشگاه‌های شوروی سابق تحصیل کرد و به عنوان یک دانشمند هسته‌ای، برنامه اتمی کوبا را پیش برد. پس از انتقال قدرت از فیدل به برادرش، رائول کاسترو، فیدلیتو به عنوان مشاور علمی رائول
برگزیده شد.
 


Page Generated in 0/0068 sec