printlogo


کد خبر: 188328تاریخ: 1396/11/14 00:00
اخبار

وزیر آموزش‌وپرورش خبر داد
افزایش 43 درصدی پوشش تحصیلی دوره متوسطه پس از انقلاب
وزیر آموزش‌وپرورش گفت: نرخ پوشش آموزش متوسطه اکنون 83 درصد است که در آستانه پیروزی انقلاب
40 درصد بود و آمار تحصیل در رشته‌های فنی 7 درصد بود که اکنون به حدود 34 درصد رسیده است. به گزارش فارس، سیدمحمد بطحایی، وزیر آموزش‌وپرورش در مراسمی که به مناسبت سالروز ورود تاریخی امام(ره) برگزار شد، اظهار داشت: انقلاب ما بیش از آنکه یک انقلاب سیاسی باشد یک تحول در فرهنگ جامعه و ریشه‌های فرهنگی جامعه بود. وی افزود: سالی که انقلاب پیروز شد 8 میلیون دانش‌آموز داشتیم و پوشش تحصیلی ما در دوران ابتدایی 70 درصد بود و 30 دانش‌آموز از 100 دانش‌آموز به دوره ابتدایی دسترسی نداشتند که اکنون این نرخ به 98 درصد افزایش یافته است. بطحایی ادامه داد: نرخ پوشش متوسطه اکنون 83 درصد است که در آستانه پیروزی انقلاب
 40 درصد بود و آمار تحصیل در رشته‌های فنی 7 درصد بود که اکنون حدود 34 درصد است و آن زمان 2/1 درصد معلمان لیسانس و بالاتر بودند و اکنون به بیش از 70 درصد رسیده است. وی گفت: 740 پژوهش‌سرا در کشور داریم که مهد تمرین مهارت‌های علمی است و 1410 کانون فرهنگی و تربیتی و 651 دارالقرآن به توسعه فرهنگ قرآنی و دینی مشغول هستند. وزیر آموزش‌وپرورش خاطرنشان کرد: دروازه عبور به آموزش‌وپرورش پیشرفته تغییر روش‌ها و ابزارها بر اساس سند تحول بنیادین است. وی با بیان اینکه باید استرس دانش‌آموز در مدرسه کاهش یابد، ادامه داد: از هفته آینده نخستین نشانه‌های این تغییرات در اداره مدرسه را اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

سازمان حج و زیارت اعلام کرد
فراخوان متقاضیان حج ۹۷ برای‌تکمیل اطلاعات
سازمان حج و زیارت از متقاضیان حج ۹۷ خواست برای تکمیل اطلاعات خود اقدام کنند. به گزارش «وطن‌امروز»، سازمان حج و زیارت در اطلاعیه‌ای اعلام کرد با عنایت به ضرورت فراهم‌سازی مقدمات تشرف به حج تمتع سال ۱۳۹۷ و تسهیل ارتباطات با زائران، بدین وسیله از دارندگان قبوض ودیعه‌گذاری (فیش) حج تمتع تا تاریخ ۳۰ آبان‌ماه ۱۳۸۵ که علاقه‌مند تشرف به حج در سال ۹۷ هستند، درخواست می‌کند با مراجعه به سامانه حج نسبت به رویت، اصلاح یا تکمیل اطلاعات اولیه خود در سامانه مذکور اقدام کنند.

آسیب پرستاران از اجرای نادرست طرح تحول سلامت
عضو شورای‌عالی نظام پرستاری اجرای نادرست طرح تحول نظام سلامت را باعث افزایش فشار کاری نیروی پرستاری در بیمارستان‌های دولتی دانست و در عین حال از اجرا نشدن تعرفه پرستاری در 10 سال گذشته انتقاد کرد. به گزارش فارس، حسین‌ علی‌نسائی، عضو شورای‌عالی نظام پرستاری گفت: اجرای نادرست طرح تحول نظام سلامت، فشار شغلی پرستاران شاغل در بیمارستان‌های دولتی را به صورت وحشتناکی افزایش داده است. وی گفت: اجرای طرح تحول نظام سلامت، باعث شد مردم بیشتری برای استفاده از خدمات درمانی بیمارستان‌های دولتی، صف بکشند اما چون برای افزایش کادر پرستاری بیمارستان‌های دولتی اقدامی صورت‌ نگرفته بود در نتیجه فشار کار بر پرستاران موجود به صورت وحشتناکی افزایش یافته و همین مساله به نارضایتی مردم از خدمات پزشکی و برجسته شدن موضوعاتی مانند خطای پزشکی دامن می‌زند. وی افزود: در 3 سالی که طرح تحول نظام سلامت به اجرا درآمده، وزارت بهداشت اقدامی برای استخدام پرستار جدید نکرده است؛ تنها به بیمارستان‌های دولتی اجازه داده شده از محل درآمد‌های‌شان نیروی شرکتی جدید استخدام کنند اما با وضع موجود، حتی مطالبات نیروهای شرکتی موجود نیز با تاخیر پرداخت می‌شود. عضو سازمان نظام پرستاری استان قزوین گفت: درست است که پرستاران بیمارستان‌های دولتی به اندازه پرستاران مشمول قانون کار با مشکل کمبود درآمد مواجه نیستند اما درآمد آنها با کادر پزشکی فاصله زیادی دارد. از طرف دیگر بیشتر بیماران، هنوز متقاضی خدمات درمانی دولتی هستند و همین فشار کاری آنها را چند برابر کرده است. علی نسائی ادامه داد: برخورداری از خدمات پرستاری مناسب یکی از توقعات بجای مردم است اما رضایت شغلی پرستاران تامین نشده و در عمل افزایش هزینه‌های پزشکی و دارویی، جلوی اجرای تعرفه‌های پرستاری را گرفته است.


Page Generated in 0/0057 sec