printlogo


کد خبر: 188329تاریخ: 1396/11/14 00:00
اخبار

عضو مجمع نمایندگان استان تهران خبر داد
ورود بهارستانی‌ها  به پرونده قیمت بلیت مترو
عضو مجمع نمایندگان استان تهران افزایش 25 درصدی نرخ مترو را عاملی در جهت کاهش استقبال برای استفاده از وسایل نقلیه عمومی، افزایش تردد خودروهای تک‌سرنشین و در پی آن تشدید آلودگی هوا دانست. سیده‌فاطمه ذوالقدر، در واکنش به افزایش  25 درصدی نرخ بلیت مترو به خانه ملت، گفت: با توجه به اینکه مترو یکی از وسایل نقلیه عمومی بوده که با استقبال عموم جامعه همراه است، جا داشت افزایش نرخ چشمگیری نداشته باشد، آن هم در شرایطی که انتظار داریم استفاده از خودروی تک‌سرنشین به حداقل برسد و آلودگی هوا هم کاهش یابد. نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: بی‌تردید این میزان افزایش قیمت بلیت مترو با اهدافی که جهت رفع مشکلات زیست‌محیطی بویژه در بحث آلودگی هوا دنبال می‌کنیم در تناقض است، هرچند مخالف افزایش قیمت نیستیم اما باید رقم محدودی برای این بخش در نظر گرفته می‌شد تا مردم به استفاده بیشتر از وسایل نقلیه عمومی ترغیب شوند. وی تاکید کرد: با توجه به اینکه مترو به دلیل تعداد کم واگن‌ها، ازدحام و بی‌توجهی به جدول زمان‌بندی شده برای حرکت قطارها، از شرایط مطلوبی برخوردار نیست، چنانچه افزایش نرخ بلیت‌ هم به این معضلات اضافه شود قطعا روی میزان استقبال برای استفاده از این وسیله نقلیه عمومی تاثیر خواهد گذاشت. نماینده مردم در مجلس دهم با یادآوری اینکه این موضوع در جلسه آتی مجمع امید متشکل از اعضای شورای شهر تهران و مجمع نمایندگان استان تهران که در اسفندماه برگزار می‌شود مطرح خواهد شد، تصریح کرد: شهرداری باید در تعیین نرخ برای هر کدام از بخش‌ها اعم ‌از عوارض ترافیک مترو یا بلیت وسایل حمل‌ونقل عمومی، انصاف و عدالت را محور اقدامات خود قرار داده و شرایط کنونی قشر کم‌درآمد را ملاک اصلی نرخ‌گذاری قرار دهد.

تداوم هوای «ناسالم» در تهران
مدیر واحد مدلسازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از برقراری هوای ناسالم برای گروه‌های حساس خبر داد و گفت: این وضعیت تا امروز (۱۴ بهمن‌ماه) تداوم خواهد داشت. حسین شهبازی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره شرایط کیفی هوای تهران اظهار کرد: روز گذشته شاخص کیفیت هوای پایتخت روی عدد 139 قرار گرفت تا برای چهارمین روز متوالی هوای تهران «ناسالم برای گروه‌های حساس» باشد. مدیر واحد مدلسازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران درباره شرایط جوی تهران گفت: نتایج حاصل از پیش‌بینی پارامترهای هواشناسی برای شهر تهران حاکی از برقراری شرایط جوی نسبتا آرام طی امروز است و تنها در برخی ساعات بویژه بعدازظهر وزش باد مؤثر به بزرگی ۳ تا ۵ متر بر ثانیه انتظار می‌رود. به گفته شهبازی، این شرایط کمابیش ادامه خواهد داشت و برای برخی ساعات وزش باد مؤثر پیش‌بینی می‌شود و بتدریج در روز یکشنبه (۱۵ بهمن‌ماه) بر میزان ناپایداری جوی افزوده خواهد شد.

قلع و قمع مساجد  در بودجه 97 شهرداری
عضو سابق شورای شهر تهران گفت: شهردار در لایحه بودجه سال آینده مساجد و حسینیه‌ها را قلع و قمع کرده است در حالی که سهم اندک شهرداری برای مساجد و حسینیه‌ها چندین برابر بازدهی دارد. مجتبی شاکری در گفت‌وگو با تسنیم، ضمن تاکید بر اینکه باید فرهنگ شهر را ارتقا دهیم زیرا یکی از ماموریت‌هایی که باعث می‌شود شهر روح پیدا کند، کار فرهنگی است، افزود: این کار باید به درستی انجام شود اما تجربه نشان داده اینکه شهرداری به صورت مستقل کار فرهنگی انجام دهد، موفق نبوده ولی آنجایی که با مشارکت مردم صورت گرفته، موفق بوده است. وی با اشاره به بودجه جدیدی که شهردار فعلی لایحه آن را ارائه کرده، گفت: در این لایحه تمام کمک‌ها را حذف و به تعبیر من مساجد و حسینیه‌ها را قلع و قمع کردند. شاکری بیان کرد: در همین بودجه 97، طرح عطر سیب کمک اندکی به هیات‌های مذهبی بود که مبلغ آن را نصف و همان کمک ناچیز و اندک به هیات‌های معروف را حذف کردند و در مجموع بودجه مساجد و بودجه فرهنگی مناطق را بشدت پایین آوردند.


Page Generated in 0/0060 sec