printlogo


کد خبر: 188338تاریخ: 1396/11/14 00:00
اخبار

هر چه بخواهیم موشک می‌سازیم و برد آن را بالا می‌بریم
خطیب موقت نماز جمعه تهران تأکید کرد: هر چه بتوانیم موشک می‌سازیم و هر چقدر بخواهیم بردش را بالا می‌بریم و در این عرصه با هیچ کسی مذاکره نمی‌کنیم و به هیچ دولتی هم حق فضولی نمی‌دهیم. به گزارش فارس، آیت‌الله احمد خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه تهران اظهار کرد: استراتژیست‌های آمریکایی 4 مطلب را در رابطه با ایران قبل از روی کار آمدن اوباما مطرح کرده بودند و گفتند اگر ایران این 4 کار را انجام دهد روابط‌مان حسنه می‌شود اگر نه باید به سمت براندازی برویم. خاتمی با تاکید بر اینکه نخستین کار مهار کردن ایران در عرصه انرژی هسته‌ای بود، افزود: نظام و مسؤولان ما اتفاق نظر دارند که مطلقا مذاکره مجدد و اصلاح و تکمیل برجام اتفاق نخواهد افتاد. خطیب موقت نماز جمعه تهران تاکید کرد: موضوع بعدی کاهش قدرت موشکی ایران بود تا اسرائیل خیالش راحت شود اما در این حوزه نیز به صراحت و شفاف می‌گویم به دستور قرآن در عرصه سیاست بازدارندگی هر چه بتوانیم موشک می‌سازیم و هر چقدر بخواهیم بردش را بالا می‌بریم و در این عرصه با هیچ کس مذاکره نمی‌کنیم و به هیچ دولتی هم حق فضولی نمی‌دهیم. وزیر خارجه فرانسه و دیگران این پنبه را از گوش‌شان بیرون کنند و اگر می‌خواهند برای این موضوع بیایند مذاکره کنند، جواب‌شان را پیشاپیش می‌دهیم. خاتمی  تصریح کرد: موضوع دیگری که آمریکایی‌ها گفته بودند این بود که از حمایت حزب‌الله و مبارزان فلسطینی دست برداریم. ایران از این حمایت دست برنداشته و نمی‌دارد. ما حزب‌الله را یک گروه باشرف و مدافع حریم وطن و مبارزان فلسطینی را مبارز علیه اشغالگری می‌دانیم. وی افزود: موضوع آخری که آنها مطرح کرده بودند این بود که ایران مانع تشکیل خاورمیانه جدید و بزرگ نشود تا رابطه را حسنه کنیم. مقصود آمریکا این بود که کدخدای منطقه باشد اما توی دهانش زدیم. او لبنان، عراق و سوریه را در مشت می‌خواست که نشد و باید آرزوی خاورمیانه بزرگ را به گور ببرد.

بی‌اعتمادی مطلق به آمریکا تجربه مفید برجام بود
 عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اظهارات اخیر عراقچی درباره تاثیرات برجام، گفت: از طریق برجام هیچ گشایش اقتصادی برای کشورمان و مردم حاصل نشد و نباید به آن دل خوش کرد. آیت‌الله عباس کعبی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به اظهارات اخیر عراقچی درباره تاثیرات برجام اظهار داشت: تجربه‌ای که برجام از یک جهت داشت و مفید هم بود، بی‌اعتمادی مطلق به آمریکا چه در زمان اوباما و چه در زمان ترامپ است و این موضوع نشان داد تنها راه پیشرفت اقتصادی کشور تکیه به استحکام داخلی، اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال است. آیت‌الله کعبی با تاکید بر اینکه گره زدن اقتصاد به راه حل‌های دیپلماتیک اشتباه بود، ادامه داد: برجام هیچ سود و عایدی برای کشور ما نداشت و دولتمردان ما نیز اذعان دارند تحریم‌های بانکی هنوز باقی است و‌ آمریکا نیز به دنبال گرفتن امتیازات جدید است.
 
به وجود رهبری افتخار می‌کنیم
حجـت‌الاسلام سیـدعلی خمینی گفت: پس از امام هیچ شخصی را نداشتیم که مانند رهبر معظم انقلاب بتواند جای امام را پر کند، این افتخار ما است و به وجود رهبری بزرگوار افتخار می‌کنیم. حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدعلی خمینی صبح پنجشنبه در مراسم گرامیداشت ورود حضرت امام(ره) که در حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی برگزار شد، گفت: ما استقلال داریم و خودمان برای سرنوشت‌مان تصمیم می‌گیریم و شرق و غرب برای ما تصمیم نمی‌گیرند. وی اظهار داشت: ولی‌فقیه عادل باتقوا بر حرکت‌های دولت و حکومت نظارت دارد، چقدر ولایت‌فقیه را تخریب کرده و می‌کنند، اینها ولایت‌فقیه و نقش ولی‌فقیه را در انقلاب اسلامی نفهمیدند، ما به وجود ایشان افتخار کرده و معتقدیم پس از امام هیچ شخصی را نداشتیم که مانند ایشان بتواند جای امام را پر کند، این افتخار ما است و به وجود رهبری بزرگوار افتخار می‌کنیم. به گزارش مهر، وی اظهار داشت: زمانی که در مجلس خبرگان، رهبری را به ایشان واگذار می‌کنند، نه از باب تعارف که از باب بی‌اهمیتی قدرت، آن را پس می‌زنند، این امر را با رقابت‌های دنیا برای رسیدن به قدرت مقایسه کنید. ما افتخار می‌کنیم فردی در رأس حکومت است که مقام را پس زد؛ امروز به برکت فیلم منتشرشده این امر بر همه روشن شد.


Page Generated in 0/0080 sec