مدیرعامل متروی تهران عنوان کرد
خروج مترو از ریل حمایت مدیران
مدیرعامل شرکت متروی تهران و حومه با اشاره به اینکه حمایت از حملونقل درونشهری از اولویت مدیران دولتی خارج شده است، گفت: با قلع و قمع پیشنهادات کمیسیون عمران مجلس در حوزه حملونقل بویژه مترو در کمیسیون تلفیق بودجه 97، در بحث توسعه حملونقل پاک، ایمن و ارزانقیمت، به وضعیت پیچیدهای برخورد کردهایم. علی امام با بیان اینکه بارها تاکید شده که موثرترین راهکار کاهش ترافیک و آلودگی هوا، توسعه حملونقل عمومی است، به ایسنا گفت: متاسفانه آنچه امروز شاهد هستیم آن است که این مهم کمتر مورد اهمیت و حساسیت مدیران کشوری قرار میگیرد. وی اظهار داشت: نیمنگاهی به بودجه محقق شده مترو در کلانشهرها در سال جاری و همچنین پیشنهادات بودجهای دولت و مجلس برای سال ۹۷ گواه آن است که عملا پروژه توسعه قطار شهری در کلانشهرها برای سال پیشرو با اما و اگرهای فراوانی همراه خواهد بود و بدون بازنگری در لوایح مالی مربوط، امکان توسعه مترو با سرعتی که نیاز امروز است، فراهم نمیشود. علی امام افزود: در بحث بودجههای دولتی، وضعیت بودجهای متروی تهران را مثال میزنم که در سال جاری، کلا 108 میلیارد تومان برای کمک به شرکت مترو به تصویب رسیده بود که تا این لحظه فقط 48 میلیارد آن (حدود 45 درصد) محقق شده و نکته جالب این است که بودجه مد نظر دولت برای توسعه متروی کلانشهرها در سال 1397 به طور میانگین 50 درصد نسبت به سال جاری کاهش را نشان میدهد و این موضوع یعنی اینکه حمایت از حملونقل درون شهری از اولویت مدیران دولتی خارج شده است.
عضو هیأت رئیسه مجلس مطرح کرد
انتقاد از دریافتی از خبرنگاران برای طرح ترافیک
عضو هیات رئیسه مجلس با انتقاد از پیشنهاد دریافت هزینهای از خبرنگاران بابت استفاده از طرح ترافیک، گفت: درآمد حاصل از افزایش این مقدار نرخ برای خبرنگاران مبلغ چندانی نمیشود. محمدعلی وکیلی با انتقاد از سهم طرح ترافیک اهالی رسانه و خبرنگاران در لایحه تعیین نرخ عوارض تردد، به خانه ملت گفت: این نوع دریافتی بابت طرح ترافیک از خبرنگاران به هیچ عنوان قابل قبول نیست لذا مبلغ دریافتی از خبرنگاران در این باره باید مطابق با سنوات گذشته باشد. نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: انتظار جامعه رسانهای از شهردار تهران بهعنوان شخصیتی فرهیخته و رسانهای این است که سنت درست سنوات گذشته جامعه خبرنگاری در رابطه با هزینه دریافتی از آنها بابت طرح ترافیک را دنبال کند. عضو کمیسیون فرهنگی مجلس معتقد است درآمد حاصل از افزایش این مقدار نرخ طرح ترافیک برای خبرنگاران مبلغ چندانی نمیشود اما نارضایتی جامعه خبری میتواند مجموع دستاوردهای شهرداری را زیرسوال ببرد. گفتنی است، در چهلودومین جلسه علنی شورای شهر تهران در بررسی لایحه تعیین نرخ عوارض تردد در محدوده مرکزی شهر تهران 3 درصد از سهمیهها همراه با 50 درصد تخفیف به خبرنگاران اختصاص یافته که این موضوع مورد انتقاد جامعه رسانهای واقع شده است.
رئیس پلیس پایتخت خبر داد
کاهش «دوردور» در تهران
رئیس پلیس پایتخت از نظارت پلیس بر «دوردور» کردن در خیابانهای تهران و برخورد با این اقدام خبر داد. سردار حسین رحیمی درباره برخورد پلیس با دوردور کردن در خیابانهای تهران به ایسنا اظهار داشت: مأموران پلیس تهران در این مدت بخش اعظمی از دوردورها را جمع کردند و در حال حاضر بشدت اقدام به دوردور در تهران کاهش پیدا کرده است. وی با بیان اینکه دوردور در معابر تهران خیلی کم شده است، گفت: با توجه به عملیات پلیس در برخورد با دوردورکردن، بخشی هم به محورهای دیگر منتقل شده است که ما حتی به آن محورها هم رفتهایم و با این اقدامات برخورد خواهد شد. رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه نظارت پلیس بر این معابر و خودروها وجود دارد، گفت: یکی از طرحهای جدی ما برخورد با دوردور کردن و همچنین مزاحمان نوامیس است و ما با این افراد برخورد میکنیم.