printlogo


کد خبر: 188399تاریخ: 1396/11/15 00:00
نبرد ذوب آهن و استقلال در فولادشهر
تقابل نبازها

آخرین بازی هفته بیست‌ودوم لیگ برتر امروز ساعت 17 بین 2 تیم ذوب‌آهن و استقلال در ورزشگاه فولادشهر به قضاوت حمید حاج ملک برگزار می‌شود.
این بازی یکی از جذاب‌ترین و حساس‌ترین مسابقات نیم‌فصل دوم است. تقابل امیر قلعه‌نویی با استقلال و هوادارانش به اندازه کافی جذاب خواهد بود. ضمن اینکه هر دو تیم در بهترین شرایط آمادگی خود قرار دارند. ذوب‌آهن در ۸ بازی اخیر خود (با احتساب پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا) ۷ پیروزی داشته است و استقلال هم پیش از این مسابقه با شکست دادن صنعت نفت آبادان به فینال جام حذفی رسیده و اکنون حق دارد خود را ۵۰ درصد قهرمان این مسابقات بداند. این مسابقه برای قاره آسیا هم مهم است، زیرا هر دو تیم در لیگ قهرمانان حضور دارند و حریفان‌شان قطعا تلاش خواهند کرد حریفان ایرانی خود را دقیق‌تر آنالیز کنند. بنابراین این مسابقه را می‌توان داربی آسیایی- ایرانی نامید. شفر ثابت کرده بخوبی حریفانش را آنالیز می‌کند و از نقاط ضعف آنها نهایت بهره را می‌برد و تیم‌های قلعه‌نویی هم معمولا اساس برنامه‌های
تهاجمی شان بر ارسال از جناحین استوار است. این مسابقه زیبایی‌های زیادی خواهد داشت ضمن اینکه گفته می‌شود احتمال دارد سیدحسین حسینی دوباره جانشین سیدمهدی رحمتی درون دروازه استقلال شود.
استقلال با 3 غایب مقابل ذوب‌آهن
استقلال در حالی به مصاف ذوب‌آهن می‌رود که در این میان ۳ آبی‌پوش از همراهی تیم‌شان باز ماندند. استقلال در حالی امروز در چارچوب رقابت‌های لیگ برتر به مصاف تیم ذوب‌آهن می‌رود که در این میان 3 بازیکن آبی‌پوش نمی‌توانند تیم‌شان را همراهی کنند. محسن کریمی، سرور جپاروف و مهدی قائدی مهاجم تیم فوتبال استقلال به دلیل مصدومیت نمی‌توانند آبی‌ها را همراهی کنند.
با چند تغییر مقابل ذوب‌آهن
وینفرد شفر قصد دارد چند تغییر در ترکیب تیمش برای دیدار با ذوب‌آهن ایجاد کند. استقلال دیدار سختی با ذوب‌آهن در اصفهان خواهد داشت. آنها بتازگی به فینال جام حذفی رسیدند و در لیگ نیز می‌خواهند روند صعودی خود را به‌دست آورند. در این بازی احتمال می‌رود وینفرد شفر چند تغییر در ترکیب تیم خودش به‌وجود آورد. علاوه بر اینکه ممکن است سیدحسین حسینی به ترکیب بازگردد، شفر می‌خواهد در خط هافبک خودش نیز چند تغییر ایجاد کند. او می‌خواهد تیم با تجربه‌تری برای مصاف با ذوب‌آهن راهی زمین کند.
ستاره‌ای که بدون او استقلال پیروز نمی‌شود
آمارها نشان می‌دهد استقلال هیچ‌گاه بدون حضور جپاروف موفق به پیروزی نشده است. استقلال درحالی امروز میهمان ذوب‌آهن اصفهان است که وضعیت سرور جپاروف در این بازی در هاله‌ای از ابهام است. او جمعه به صورت اختصاصی تمرین کرد و در بازی مقابل پارس‌جنوبی جم و صنعت نفت آبادان هم با تلاش پزشکان بازی کرد ولی تعویض شد با این‌حال اثرگذاری خودش را داشت و آبی‌ها در نهایت پیروزی را جشن گرفتند. استقلال در ۲۱ هفته گذشته لیگ برتر هیچ‌گاه بدون حضور سرور جپاروف پیروز نشده و این مساله بیانگر میزان تاثیرگذاری جپاروف در میانه زمین آبی‌هاست.
اگر جپاروف به مصاف با ذوب‌آهن نرسد، کار آبی‌پوشان در این دیدار بسیار سخت خواهد بود و به همین دلیل کادر پزشکی استقلال در تلاش است این بازیکن را حتی برای دقایقی آماده این مصاف مهم کند. اهمیت این بازی به لحاظ جدولی بسیار بالاست. در صورت غیبت جپاروف شاید استقلالی‌ها مجبور شوند از فرشید اسماعیلی یا فرشید باقری استفاده کنند. بازیکنانی که با وجود توانمندی‌شان، مطمئنا کار سختی برای پوشش جای این بازیکن دارند. دیروز خبر رسید که گویا جپاروف در لیست بازی حضور ندارد و این کار شفر را سخت می کند.
قلعه‌نویی: فقط به بازی استقلال فکر می‌کنیم
سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن گفت: به‌خاطر مصاف با استقلال همه بازی‌های قبلی را فراموش کرده‌ایم و روی بازی‌های بعدی هم تمرکز نمی‌کنیم. امیر قلعه‌نویی در ارتباط با بازی ذوب‌آهن مقابل استقلال اظهار کرد: خداوند را بسیار شاکریم که روند نتیجه‌‌‌گیری ذوب‌آهن ادامه دارد و توانستیم در بازی سخت مقابل آیزاول که در هوای بسیار سرد برگزار شد، جواز حضور در لیگ قهرمانان آسیا را کسب کنیم. با این وجود ما همه نتایج اخیر و صعود به آسیا را فراموش کرده‌‌‌‌‌ایم و به بازیکنانم گفته‌ام تمام تمرکز خود را صرفاً روی دیدار با استقلال بگذارند.
قلعه‌نویی بیان کرد: بازی با استقلال یک مصاف بسیار سخت و جذاب است. 2 تیم در شرایط خوب خود به مصاف همدیگر می‌روند و به نظر می‌رسد امتیازات این بازی نقشی بسیار مهم در معادلات بالای جدول داشته باشد. از همه بازیکنان ذوب‌آهن خواستم با نهایت تمرکز و تلاش در این مصاف حاضر شوند و بسیار امیدواریم هر سه امتیاز این بازی در اصفهان بماند.
قلعه‌نویی درباره وضعیت مصدومان تیمش هم گفت: اکبر ایمانی در تمرینات یکی، دو روز اخیر حاضر بوده است که درباره بازی کردن یا نکردنش متعاقبا تصمیم خواهیم گرفت و مهران درخشان مهر هم بتازگی دویدن دور زمین را آغاز کرده است که به این دیدار نمی‌رسد.
وی در پایان اظهار کرد: تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا بتوانیم یک بازی خوب را مقابل استقلال تهران به نمایش بگذاریم و از هواداران ذوب‌آهن و مردم اصفهان هم می‌خواهیم تیم خودشان را در این بازی تنها نگذارند.
 


Page Generated in 0/0047 sec