printlogo


کد خبر: 188896تاریخ: 1396/11/28 00:00
اخبار

رونمایی از پوستر جشنواره جهانی فیلم فجر
پوستر اصلی سی‌وششمین جشنواره جهانی فیلم فجر رونمایی شد. به گزارش «وطن‌امروز»، پوستر اصلی سی‌وششمین جشنواره جهانی فیلم فجر با استفاده از عکسی قدیمی مربوط به دوران ورود سینما به ایران، رونمایی شد. این پوستر را ‌علی خورشیدپور طراحی کرده است و در ادامه نگاه فرهنگی - هویتی است که در پوستر‌های ۲ دوره گذشته نیز مورد توجه قرار داشت. این دوره از جشنواره جهانی در آستانه یکصدوبیستمین سال ورود سینما به ایران برگزار می‌شود و به همین مناسبت جشنواره جهانی برنامه‌های ویژه‌ای را طراحی کرده است. سیدرضا میرکریمی که برای سومین سال است دبیری جشنواره را به عهده دارد در این باره گفت: جشنواره جهانی فیلم فجر مهم‌ترین رویداد فرهنگی - هنری جمهوری اسلامی در عرصه بین‌الملل است که قدمتی 36 ساله دارد و در رویکرد جدید خود تقویت همکاری و تعاملات آسیایی و منطقه‌ای، پیگیری اثرگذاری‌های متقابل سینمایی، تقویت جنبه‌های علمی و حرفه‌ای سینمایی و حضور فعال در عرصه دیپلماسی فرهنگی را نیز
مد نظر دارد. این جشنواره از پایان سی‌‌وسومین دوره برگزاری خود و با حضور دبیر جدید، صاحب دبیرخانه دائمی شد و در طول این 3 سال ضمن برنامه‌ریزی و سازماندهی ارتباطات بین‌المللی، سینمای روز دنیا را نیز زیر نظر دارد. سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر از 30 فروردین تا ۷ اردیبهشت۱۳۹۷  به دبیری سیدرضا میرکریمی در تهران برگزار می‌شود.


تازه‌ترین خبرها از گیشه سینماها
اکران چند فیلم جدید از هفته گذشته سبد اکران این روزهای سینمای ایران را متنوع‌تر کرد. به گزارش فارس، تعدادی از فیلم‌های سینمایی از چهارشنبه هفته گذشته به چرخه اکران اضافه شدند. این در حالی است که از صبح چهارشنبه 3 فیلم با موضوع اجتماعی اکران شد و از میان آثار اکران‌شده فیلم «بدون تاریخ، بدون امضا» توانسته نظر مخاطبان را جلب کند و در 2 روز اول اکران 51 سانس فوق‌العاده داشت. علی سرتیپی، مدیرعامل دفتر پخش فیلمیران درباره فروش فیلم‌های این دفتر گفت: فیلم سینمایی «بدون تاریخ، بدون امضا» ظرف 2 روز در کل به رقم فروش 650 میلیون تومان رسید. فیلم «ما خیلی باحالیم» از چهارشنبه 18 بهمن اکران شد و به فروش 480 میلیون تومان در تهران و شهرستان دست یافت. وی همچنین درباره فروش فیلم «آینه بغل» گفت: در هفته یازدهم نمایش همچنان استقبال مخاطب به فیلم دیده می‌شود و هم‌اینک فیلم به فروش 18 میلیارد و 800 میلیون تومان رسیده است. این فیلم باتوجه به اقبال خوب مخاطبان به نظر می‌رسد بیش از 20 میلیارد فروش خواهد کرد و رکورددار خواهد شد. «اسرافیل» دیگر فیلمی است که اکرانش را از هفته گذشته آغاز کرد؛ احمد مختاری، مدیر دفتر پخش هدایت فیلم درباره فروش این فیلم گفت: این فیلم به فروش 30 میلیون تومان دست یافت.


انتشار چهارمین شماره ماهنامه فرهنگی «نزدیک»
چهارمین شماره از ماهنامه فرهنگی- هنری «نزدیک» روی پیشخوان کیوسک‌های مطبوعاتی قرار گرفت. به گزارش «وطن امروز»، پرونده ویژه شماره بهمن‌ماه «نزدیک» به بررسی جشنواره فیلم فجر اختصاص یافته است و در همین زمینه علاوه بر معرفی فیلم‌های حاضر در جشنواره، مصاحبه‌ای خواندنی نیز با ضیاءالدین دری که تجربه چندین دوره حضور در هیات انتخاب و داوری جشنواره فیلم فجر را دارد انجام داده است. پرونده بخش سینمای این شماره به فیلم «دیترویت» آخرین ساخته کارگردان برنده اسکار، کاترین بیگلو اختصاص دارد. همچنین در این بخش مصاحبه‌ای نیز با محمدحسین فرحبخش انجام شده است که در واقع پاسخی است از طرف او به مصاحبه جنجالی ماه گذشته «نزدیک» با قاسم جعفری. در بخش ادبیات این شماره نیز به جوایز ادبی و جایگاه و اهمیت آنها پرداخته شده است. جوایز ادبی ایرانی و نقش آنها در پرمخاطب شدن یک اثر در مقایسه با تاثیر جوایز جهانی مانند نوبل و بوکر. ماهنامه فرهنگی «نزدیک» با مدیرمسؤولی محسن دریالعل و سردبیری امیر ابیلی روی پیشخوان کیوسک‌های مطبوعاتی قرار گرفته است.
 


Page Generated in 0/0048 sec