printlogo


کد خبر: 188908تاریخ: 1396/11/28 00:00
اخبار

مخالفت سنا با اصلاح قانون ضدمهاجرت ترامپ
سنا با 2 طرح اصلاحی درباره قانون ضد مهاجرت وضع شده توسط دولت ترامپ مخالفت کرد تا وضعیت متقاضیان اقامت قانونی در ایالات متحده متزلزل‌‌‌‌‌‌تر شود. این افراد که در زمان کودکی وارد خاک آمریکا شده و اینک به شکلی تحقیر‌آمیز توسط مقامات واشنگتن به عنوان «رویاپردازان» خطاب می‌شوند، به طور موقت تا پنجم مارس- زمان تصمیم‌‌‌گیری کنگره درباره این پرونده- اجازه یافته‌اند در این کشور بمانند. مجلس سنا ابتدا پیش‌‌‌‌‌‌‌‌نویس طرحی را که راه دریافت تابعیت را به سوی «رویاپردازان» باز می‌کند، رد کرد و سپس به طرح اصلاحی مورد حمایت دونالد ترامپ برای ایجاد محدودیت بیشتر بر سر مهاجرت قانونی رای مخالف داد. این در حالی است که کاخ سفید تهدید کرده بود در صورت لزوم از حق وتوی خود برای مقابله با طرح مربوط به دادن مجوز تابعیت به افراد مزبور استفاده خواهد کرد. بدین ترتیب احتمالا آخرین امید این افراد که از شرایط اقتصادی وخیمی نیز رنج می‌برند، برای اخراج نشدن
بر باد رفته است.

بازداشت سیاستمدار برجسته مصر
رسانه‌های مصری از بازداشت رئیس حزب «مصر قدرتمند» و 6 تن از رهبران این حزب به اتهام تماس با حزب ممنوعه اخوان‌المسلمین خبر دادند. عبدالمنعم ابوالفتوح از چهره‌های اپوزیسیون مصر و کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۲ میلادی نیز بود. عبدالفتوح در سال ۲۰۱۱ از اخوان‌المسلمین جدا شد و به عنوان کاندیدای مستقل در انتخابات شرکت کرد و از آن زمان تاکنون خود را از این جریان دور نگه داشته است. حزب مصر قدرتمند این دستگیری‌ها را به عنوان هدف‌گیری سیستماتیک مخالفان سیاسی قبل از انتخابات انتقاد کرده است.

پرواز موشک‌های سوریه  بر فراز تل‌آویو
منابع اسرائیلی فاش کردند تعدادی از موشک‌‌های سوریه که به سمت هواپیماهای جنگی اسرائیل در جریان حمله شنبه گذشته شلیک شدند، با عبور از مناطقی در تل‌آویو، در دریای مدیترانه سقوط کردند. در تحقیقات ارتش اسرائیل درباره سقوط جنگنده اف۱۶ این رژیم با موشک‌های سوریه که بخش‌هایی از آن دیروز منتشر شد، آمده است، موشک‌های سوریه که مجموعه جنگنده‌های اسرائیلی را هدف قرار دادند از آسمان شهر تل‌آویو عبور و در دریای مدیترانه سقوط کردند. شنبه گذشته رژیم صهیونیستی پس از آنکه ادعای ورود یک پهپاد ایرانی به آسمان اراضی اشغالی را مطرح کرد، ۸ فروند از جنگنده‌های خود را برای بمباران مناطقی در تدمر گسیل کرد که سامانه‌های موشکی یکی از این جنگنده‌های را ساقط کردند. از سوی دیگر، الون بن‌دیوید، تحلیلگر نظامی در روزنامه عبری‌زبان «معاریو» نوشت: «موشک‌ها در آسمان تل‌آویو پرواز می‌کردند، از این‌رو مقام‌های اسرائیلی مجبور به بستن کوتاه‌مدت فرودگاه بن‌گوریون شدند». منابعی در دستگاه امنیتی اسرائیل نیز خاطرنشان کردند تعداد موشک‌هایی که از سوریه به سمت جنگنده‌های اسرائیلی طی ۶ هفته اخیر شلیک شده، بیشتر از موشک‌های شلیک‌شده طی ۳۵ سال اخیر بوده است.

الجزیره از ممنوعیت پخش العربیه در انگلستان و اروپا خبر داد
شبکه «الجزیره» مدعی شد در پی شکایت دولت قطر از 2 شبکه «العربیه» و «اسکای‌نیوز» عربی به «آفکام» (نهاد نظارت بر رسانه‌های انگلستان) به دلیل انتشار اخبار نادرست و جعلی درباره مقامات قطری، العربیه مجوز خود در آفکام را واگذار کرده است. سال گذشته خبرگزاری رسمی قطر مطالبی از زبان امیر این کشور منتشر کرد که مقدمه تنش در شورای همکاری خلیج‌فارس شد و پس از آنکه مطلب یادشده از خروجی این خبرگزاری حذف شد اما دوحه از العربیه و اسکای‌نیوز به دلیل انتشار این مطالب شکایت کرد. هنوز آفکام ادعای روز پنجشنبه شبکه تلویزیونی قطری الجزیره را تایید نکرده و  مسؤولان العربیه نیز واکنشی نشان نداده‌اند اما در صورت صحت این ادعا، پخش برنامه‌های این شبکه سعودی از انگلستان و کشورهای عضو اتحادیه اروپایی متوقف می‌شود.
 


Page Generated in 0/0053 sec