printlogo


کد خبر: 189197تاریخ: 1396/12/5 00:00
چهارگوشه

کشته و زخمی شدن 50 مزدور سعودی در نجران
معاون سخنگوی ارتش یمن، دیروز اعلام کرد: نیروهای مسلح و کمیته‌های مردمی توانستند بزرگ‌ترین حمله ائتلاف متجاوز تحت امر عربستان را که از 3 محور در نجران صورت گرفت، دفع کنند. سرهنگ عزیز راشد تصریح کرد، نیروهای ائتلاف و نیروهای وابسته به عبد ربه منصور هادی در تلاش بودند از 3 محور از ناحیه کوه اضیق و کوه‌های علیل و گذرگاه الخضرا پیشروی کنند که می‌توان این تلاش‌های مداوم و مذبوحانه را «خودکشی دسته‌جمعی» برای آنها توصیف کرد. به گفته این منبع، نه‌تنها نیروهای ائتلاف در آن به نتیجه‌ای نرسیدند، بلکه 3 خودرو و تجهیزات آنها ویران و بیش از ۵۰ تن از نیروهای ائتلاف متجاوز و نیروهای وابسته به عبد ربه منصور هادی کشته و زخمی شدند.

پهپاد آمریکایی  در مخفیگاه داعش در الانبار
اداره اطلاعات نظامی در استان الانبار عراق از پیدا کردن یک فروند پهپاد متعلق به داعش در شرق این استان خبر داد. این اداره طی بیانیه‌ای اعلام کرد که هنگام گشت‌زنی نیروهای عراقی در شرق الانبار، یک مخفیگاه متعلق به داعش شناسایی و کشف شد که در یکی از مناطق زراعی در منطقه «الصقلاویه» قرار دارد. بنا بر این گزارش، پس از تفتیش این مخفیگاه، یک پهپاد آمریکایی ساخت شرکت «Textron Systems Aerosonde» که قادر به حمل 9 کیلوگرم بار است و حداقل ارتفاع پرواز آن به 5/4 کیلومتر می‌رسد، پیدا شد.

وحشت وزیر اسرائیلی  از زیان‌های جنگ احتمالی
در حالی که یک عضو کابینه رژیم صهیونیستی نسبت به زیان‌های شدید اسرائیل از جنگ احتمالی آتی با مقاومت لبنان و فلسطین هشدار داده، رئیس‌جمهور لبنان نیز این رژیم را فاقد توان سابق برای دست‌اندازی به مرزهای کشورش دانسته است. به‌نوشته روزنامه عبری «یدیعوت آحارونوت»، «نفتالی بنت» وزیر آموزش کابینه رژیم صهیونیستی در جریان مانور جبهه داخلی در برابر جنگ احتمالی در بازدید از یک مدرسه گفت: «سطح خطرات علیه اسرائیلی‌ها (در فلسطین اشغالی) افزایش یافته است و هرگونه جنگ جدید احتمالی به زیان و خسارت در وسعتی منجر خواهد شد که قبلاً ندیده‌ایم. ما همه تلاش خود را برای جلوگیری از جنگ می‌کنیم اما مساله فقط به ما مربوط نمی‌شود». طبق تحلیل روزنامه فرامنطقه‌ای رأی‌الیوم، گفته‌های بنت اذعان رسمی اسرائیل به این مساله است که تئوری «دیوید بن‌گوریون» مؤسس رژیم با توجه به تحولات جدید نظامی در منطقه به تاریخ پیوسته است. نظریه‌ای که  در دهه 1950  صادر شده و بر این اساس استوار بود که رژیم اسرائیل باید در طول چند روز سرنوشت جنگ را یکسره کند و اجازه ندهد که عمق خاک (فلسطین اشغالی) به صحنه جنگ تبدیل شود. در همین رابطه ژنرال میشل عون، رئیس‌جمهور لبنان در جریان دیدار از عراق در پاسخ به سوالی از سوی شبکه تلویزیونی السومریه درباره نگرانی از تکرار جنگ سال 2006 با رژیم صهیونیستی گفت: «وضعیت در منطقه تفاوت نکرده است. جنگی روی داد و مشکلاتی وجود دارد اما فکر می‌کنم وضعیت کنونی به اسرائیل اجازه نمی‌دهد از مرزها عبور کند». عون همچنین توضیح داد در مذاکرات اخیرش با رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا نگرانی‌های لبنان را درباره حق و حقوق مرزهای آبی‌اش که توسط رژیم  صهیونیستی زیر پا گذاشته می‌شود، انتقال داده است.

دفاع سیسی  از توافق گازی با اسرائیل
رئیس‌جمهور مصر با دفاع از امضای توافقنامه واردات گاز رژیم صهیونیستی به این کشور، تأکید کرد که مصر در مسیر تبدیل شدن به مرکز منطقه‌ای انرژی، این قدم را برداشته است. سه‌شنبه گذشته شرکت حفاری دیلک رژیم صهیونیستی اعلام کرد که توانسته با شرکت دولفینوز مصر توافق صادرات گاز به مصر را به میزان 64 میلیارد مترمکعب و در طول 10 سال به ارزش 15 میلیارد دلار به امضا برساند. 2 شرکت اسرائیلی و مصری بزودی به طور رسمی در این باره موضع‌گیری خواهند کرد تا این قرارداد به مرحله اجرا برسد.
 


Page Generated in 0/0046 sec