printlogo


کد خبر: 189205تاریخ: 1396/12/5 00:00
اخبار

افتضاح است سرکار حاتمی!
محمدحسین محمدی‌زاده: دیر است خانم بازیگر. خیلی دیر است. افتضاح است سرکار حاتمی. خیلی افتضاح است. این نخستین اظهارنظر سیاسی شما بود و چه بد. در این سال‌ها هزاری اتفاق افتاده بود که در آن پروژه‌‌های به مراتب حرفه‌ای‌‌‌‌‌‌تر و کشته‌سازی‌‌های بسیاری رخ داده بود تا امثال تو در چنین کنفرانس‌‌‌هایی علیه کشورت موضع بگیری و وطن بفروشی؟ اما چرا حالا؟  چرا حالا که نیروی انتظامی بدون سلاح  در میدان رفته، چرا حالا که آشوبگران حتی یک کشته نداده‌‌اند و در مقابل این طرف 5 شهید داده، چرا حالا که اساسا تظاهراتی در کار نبوده، شما اینگونه غیرحرفه‌ای و پر از غلط‌‌های املایی و معنایی موضع گرفته‌اید؟ لااقل اظهارات همکارتان را که منزلش نزدیک حادثه بود می‌خواندید. جالب است هنوز نمی‌دانید که خیلی وقت است جای اظهارنظرهای سیاسی از کنفرانس خبری رفته است به توئیتر و فیسبوک و اینستاگرام. حتی ترامپ هم نظراتش علیه ما را توئیت می‌کند. لااقل یک توئیت یا پستی می‌گذاشتید که خبرنگار‌ها درباره آن سوال کنند و بعد شما سفره دل‌تان را باز کنید. همین جور بدون مقدمه خوب نبود. و به خیال خودتان چه تقسیم‌‌‌بندی حرفه‌ای انجام داده‌اید. کارگردان هیچ حرف سیاسی نزند، چون ممکن است برای اکران نوروزی فیلم بد شود اما هنگام مطرح شدن اظهارات شما کاملا  از قبل آشنا و بدون هیچ‌گونه غافلگیری به سخنان شما با یک لبخند ملیح گوش‌‌ می‌دهد و ایرادات املایی شما را هم گاها برطرف می‌کند که نکند کلمه‌ای از جا انداخته باشید و شما با یک لبخند ناخواسته و بدون ذره‌ای احساس نسبت به جملاتی که می‌گویید، فقط می‌خواهید هرچه سریع‌تر تمام شود. حتی دقت نمی‌کنید که در بیان چنین جملات تند سیاسی لازم است انسان کمی ناراحت یا حتی عصبی باشد و فقط استرس گفتن یک عبارت از پیش تعیین‌شده در چهره شما موج می‌زند. به‌نظر معامله‌ای کاملا منطقی انجام پذیرفته است. شما آنچه را می‌گویید که آنها می‌خواهند و آنها آنچه می‌دهند که شما می‌خواهید، ولو اینکه یک طرف بردن آبروی وطن باشد، آن هم به ناحق، و آن هم در میان یک مشت غریبه که هنوز صدای سرفه ناشی از بمب‌‌های شیمیایی‌شان به‌گوش می‌رسد. فقط امیدوارم با شما مثل برجام برخورد نشود که اول شما تمام تعهدات‌تان را انجام دهید و در پایان تقریبا هیچ.


واکنش دبیر جشنواره فجر  به اظهارات لیلا حاتمی
ابراهیم داروغه‌زاده، دبیر جشنواره فجر نسبت به اظهارات عجیب لیلا حاتمی در برلین واکنش نشان داد. وی در صفحه شخصی خود نوشت: «کاش یکبار هم فیلمسازهای ما به آلمان‌ها می‌گفتند نظرتون راجع به رابطه دولت آلمان و صدام و بمب‌های شیمیایی و حلبچه و سردشت چیه؟ البته جواب مانی حقیقی هم خوب بود».


«نبرد قبیله‌ها» خواندنی شد
کتاب «نبرد قبیله‌ها» اثر زینب مهاجری با رویکرد آموزشی به نوجوانان در اهمیت ارزش دفاع از میهن منتشر شد. به گزارش فارس، این داستان با اشاره به آنچه بر خانواده شهیدان و مجاهدان در راه میهن می‌گذرد، ارزش کار مدافعان حریم وطن را یادآوری می‌کند تا قهرمانان ملی میهن‌مان را پاس بداریم؛ آنان که شعار جانم فدای ایران را در عمل به اجرا گذاشتند. همچنین در این کتاب به چرایی پناه بردن بچه‌ها به بازی‌های موبایلی برای گذران وقت و نقش خانواده‌ها در این موضوع در قالب قصه پرداخته شده است. کتابی  که با ویژگی روان بودن قلم و مختصر بودن حجم کتاب، بسادگی برای کم‌حوصله‌ترین بچه‌های نسل کنونی نیز قابل خواندن است و مطالعه آن برای بزرگ‌ترها نیز خالی از لطف نیست. کتاب «نبرد قبیله‌ها» نوشته زینب مهاجری در 96 صفحه از سوی انتشارات نیکادل منتشر شده است. زینب مهاجری، پژوهشگر و نویسنده در حوزه علوم دینی و اجتماعی است که از جمله آثار او می‌توان به کتاب‌های «نامه‌های امام صادق علیه‌السلام به شیعیان» و «ساکنان ایران 1414 در زمینه تربیت فرزند» و کتاب «همراه با فاطمه (س)» اشاره کرد.


Page Generated in 0/0059 sec