printlogo


کد خبر: 189223تاریخ: 1396/12/5 00:00
اخبار

دستگاه قضایی با عاملان جنایت پاسداران با قاطعیت برخورد کند
خطیب موقت جمعه تهران با اشاره به اتفاقات خیابان پاسداران تهران گفت: از دستگاه قضا می‌خواهیم با این جنایتکاران که مرتکب قتل شده‌اند، با شدت و قاطعیت رفتار کند. به گزارش مهر، آیت‌الله محمدعلی موحدی‌کرمانی در خطبه‌های نماز جمعه تهران با اشاره به شهادت 3 نیرو از عوامل نیروی انتظامی در خیابان پاسداران تهران تصریح کرد: اغتشاش و آشوبی را که رخ داد بشدت محکوم می‌کنیم. از اقدامات سنجیده و عاقلانه ناجا تشکر می‌کنیم که خوب عمل کردند و مدبرانه به این اغتشاش پایان دادند.وی ادامه داد: از دستگاه قضا می‌خواهیم با این جنایتکاران که مرتکب قتل شده و به خانه‌ها، مغازه‌ها و ماشین‌های مردم متعرض شده‌اند، با شدت و قاطعیت رفتار کند. خطیب موقت جمعه تهران اظهار داشت: امنیت، مساله‌ای نیست که بتوان بسادگی از آن گذشت. ان‌شاءالله مردم شاهد مجازات قاطعانه این حریم‌شکنان خواهند بود. وی در بخش دیگری از اظهارات خود درباره آمریکا گفت: آمریکا، صهیونیست‌ها و عربستان در فکر ایجاد اجماع منطقه‌ای و بین‌المللی علیه ایران هستند غافل از اینکه ایران حامل نور خداست که خاموش‌شدنی نیست.

برخی به بهانه‌های واهی درصدد حذف سپاه هستند
فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: سپاه، ستون خیمه انقلاب اسلامی است که امروز تداوم انقلاب اسلامی به وجود آن وابسته است اما برخی به بهانه‌های واهی و استدلال‌های ضعیف می‌خواهند آن را حذف کنند. به گزارش سایت رسمی سپاه ثارالله، پنجشنبه گذشته در مراسمی با حضور فرماندهان، پاسداران و پیشکسوتان سپاه ثارالله استان کرمان، لشکر 41 ثارالله و یگان‌های سپاه مستقر در شهرستان کرمان از زحمات و تلاش‌های سردار سرلشکر پاسدار حاج قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آزاد‌سازی عراق و سوریه از لوث وجود گروهک تروریستی داعش و صدور انقلاب اسلامی با اهدای قرآن کریم و لوح تقدیر به عمل آمد. در این دیدار که در مقر لشکر 41 ثارالله برگزار شد، سردار سلیمانی با تشریح جایگاه سپاه در حفظ انقلاب اسلامی اظهار داشت: سپاه مانند محافظ یک شخصیت است و همانطور که یک محافظ با دید عمیق اطراف را نگاه می‌کند تا خطری شخصیت را تهدید نکند، سپاه نیز با بصیرت از شخصیت انقلاب اسلامی دفاع می‌کند. وی با تأکید بر اینکه 40 سال است ایثار پاسداران در عرصه‌های گوناگون را از نزدیک می‌بینم، عنوان کرد: سپاه، ستون خیمه انقلاب اسلامی است که امروز تداوم انقلاب اسلامی به وجود آن وابسته است اما برخی به بهانه‌های واهی و استدلال‌های ضعیف می‌خواهند آن را حذف کنند. فرمانده نیروی قدس سپاه با تشریح فتنه تکفیری- صهیونیستی داعش در عراق و سوریه اظهار داشت: در طول تاریخ منطقه، هیچ حادثه‌ای به وحشتناکی داعش نداشته‌ایم اما خداوند از دل این حادثه، یک مؤلفه قدرت به قدرت‌های انقلاب اسلامی اضافه کرد. سردار سلیمانی با اشاره به شعری از پروین اعتصامی بیان کرد: به قدرت خدا اعتماد کنیم و تحت تأثیر جوسازی‌ها قرار نگیریم.

۶ اسفند؛ تعیین تکلیف سؤال از روحانی
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از تعیین تکلیف سوال از رئیس‌جمهور تا ۶ اسفند خبر داد. محمد‌رضا پور‌ابراهیمی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به جلسه ویژه یکشنبه 29 بهمن کمیسیون متبوعش اظهار داشت: در این جلسه طرح سوال از رئیس‌جمهور درباره مؤسسات مالی و اعتباری با حضور اعضای کمیسیون اقتصادی، طراحان و نمایندگان رئیس‌جمهور بررسی شد.  وی با بیان اینکه گزارش کمیسیون اقتصادی در این باره تا روز یکشنبه (6 اسفند) تدوین می‌شود، افزود: طبق آیین‌نامه داخلی مجلس، گزارش کمیسیون اقتصادی درباره طرح سوال نمایندگان از رئیس‌جمهور درباره مؤسسات مالی و اعتباری باید ظرف مدت یک هفته تدوین و تقدیم هیات رئیسه مجلس شود. رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه در صورتی که تا روز یکشنبه امضای طراحان سوال از حد نصاب قانونی (73 امضا) برخوردار باشد، طرح سوال از رئیس‌جمهور در همان روز از سوی هیات رئیسه اعلام وصول می‌شود، گفت: اگر تعداد نمایندگان سوال‌کننده از رئیس‌جمهور از حد نصاب قانونی برخوردار باشد باید هیات رئیسه پارلمان موضوع را در صحن علنی مطرح کند.


Page Generated in 0/0056 sec