printlogo


کد خبر: 189258تاریخ: 1396/12/6 00:00
اخبار

 حساب بانکی ۸۶ دلال ارز بسته شد
۱۲۲۵ حساب متعلق به ۸۶ قاچاقچی ارزی با مجوز مرجع قضایی، مسدود و ۱۰ نفر بازداشت شدند. به گزارش خبرگزاری صداوسیما، یک مقام آگاه در این‌باره گفت: در ادامه برخوردهای قانونی با سوداگران مخرب در بازار ارز، سربازان گمنام امام زمان(عج) با حکم مرجع قضایی، ۱۲۲۵ حساب متعلق به ۸۶ نفر از دلالان و قاچاقچیان ارزی را مسدود کردند و۱۰ نفر از قاچاقچیان و دلالان ارزی نیز از جانب سربازان گمنام امام زمان(عج) بازداشت و به مرجع قضایی تحویل داده شدند. وی افزود: مجموع گردش مالی این حساب‌ها بیش از ۵۳۰ هزار میلیارد ریال بوده است و بیش از ۳۳۰ میلیارد ریال نیز بلوکه شد. وی تصریح کرد: این اقدامات در آینده نیز به صورت جدی ادامه خواهد یافت و مجازات‌ سنگینی گریبان سوداگران و تخریبگران بازار ارز را خواهد گرفت. گفتنی است در پی تنش‌ها و التهابات اخیر بازار ارز‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، پیش از این ۷۵۵ حساب دلالان ارزی با مجموع گردش مالی ۲۰ هزار میلیارد تومانی مسدود شد. از سوی دیگر رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بر ضرورت ساماندهی صرافی‌ها در کشور تاکید کرد.  محمدرضا پورابراهیمی اظهار داشت: طبق قاعده دولت بویژه بانک مرکزی باید راهکارهای مشخصی برای مدیریت صحیح بر این بازار اتخاذ می‌کرد که متاسفانه مردم شاهد اقدامات شایسته‌ای در این زمینه نبودند. متاسفانه این بانک برای سر و سامان دادن به بازار آشفته ارز در کشور تنها به یکسری اقدامات مقطعی اکتفا کرد.


ایجاد 1250 فرصت شغلی در راور
رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) از ایجاد 1250 فرصت شغلی پایدار تا مهرماه سال 97 در شهرستان راور خبر داد. به گزارش روابط عمومی بنیاد برکت، محمد مخبر افزود: هدف ما ایجاد 3 هزار فرصت شغلی براساس سرفصل‌های توانمندسازی اقتصادی بنیاد برکت، از جمله طرح‌های اقتصادی اجتماع‌محور و بنگاه‌محور تا اسفندماه سال 98 است که از این تعداد تا 30 مهر سال آینده 1250 شغل پایدار در شهرستان راور با نام و مستندات ایجاد خواهد شد. مخبر ادامه داد: علاوه بر اعتبارات تعهدشده برای پیشرفت پایدار شهرستان راور، مبلغ 300 میلیون تومان برای بازسازی مراکز فرهنگی آسیب‌دیده، 500 میلیون تومان وام قرض‌الحسنه در قالب صندوق‌های خرد روستایی و 200 میلیون تومان نیز برای بازسازی اماکن ورزشی آسیب‌دیده از زلزله‌ این شهرستان توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در نظر گرفته ‌می‌شود. مدیرعامل بنیاد برکت اظهار داشت: از زمان امضای تفاهمنامه بین استانداری کرمان و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) به عنوان معین اقتصادی شهرستان راور، به دنبال آن بودیم که معضل بیکاری در شهرستان راور را به‌طور کامل ریشه‌کن کنیم. عارف نوروزی خاطرنشان کرد: طرح‌های اقتصادی اجتماع‌محور، بنگاه‌محور و تسهیلات‌محور توسط ستاد اجرایی در شهرستان راور در نظر گرفته شده است.


نرخ تورم بهمن 9/9 درصد شد
نرخ تورم در 12 ماه منتهی به بهمن‌ ۱۳۹۶ نسبت به 12 ماه منتهی به بهمن‌ ۱۳۹۵ معادل 9/9 درصد است. به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی در مناطق شهری ایران در بهمن‌ 96 به عدد 4/113 رسید که نسبت به دی‌ماه 9/0 درصد افزایش یافت. این شاخص نسبت به بهمن‌ماه پارسال معادل 4/9 درصد افزایش داشته است. گفتنی است، بر اساس گزارش بانک مرکزی، نرخ تورم در 12  ماه منتهی به دی‌ 1396 نسبت به 12 ماه منتهی به دی 1395 معادل 10 درصد شده بود. براین اساس شاخص کل گروه‌‌های اصلی خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها 3/1 درصد، دخانیات 6/0 درصد، مسکن، آب، برق و گاز و دیگر سوخت‌ها 6/0 درصد، اثاث، لوازم و خدمات مورد استفاده در خانه 1/1 درصد، بهداشت و درمان 6/0 درصد، حمل‌ونقل 9/0 درصد، ارتباطات 9/0 درصد، تفریح و امور فرهنگی 0/2 درصد، رستوران و هتل 5/0 درصد و کالاها و خدمات متفرقه 5/1 درصد در بهمن‌ماه نسبت به ماه قبل از آن رشد داشته‌‌‌ است. همچنین براساس این گزارش، شاخص گروه پوشاک و کفش 1/0 درصد در بهمن‌ماه کاهش یافت و گروه تحصیل ثابت مانده است. مرکز آمار ایران پیش از این نرخ تورم کالاها و خدمات مصرفی خانوار در 12 ماه منتهی به بهمن 1396 نسبت به دوره مشابه پارسال برای کل کشور را 3/8 درصد اعلام کرده بود.


Page Generated in 0/0054 sec