printlogo


کد خبر: 189262تاریخ: 1396/12/6 00:00
اخبار

تصویب دستورالعمل حفاظت از داده‌ها در فضای مجازی
دبیر شورای‌عالی فضای مجازی از تصویب دستورالعمل حمایت و حفاظت از داده‌ها در حریم خصوصی مردم در شورای فضای عالی مجازی خبر داد. به گزارش فارس، ابوالحسن فیروزآبادی در این باره افزود: در حال حاضر موضوع حمایت و حفاظت از داده‌ها در اولویت شورای‌عالی فضای مجازی است و بزودی به تصویب این شورا خواهد رسید تا داده‌های مردم و حریم  خصوصی شهروندان حفظ شود و در مرحله بعد موضوع مالکیت معنوی را مطرح می‌کنیم. وی درباره وضعیت اجرای مصوبه این شورا برای حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی گفت: وزارت ارتباطات مجری وام 5 میلیارد تومانی به پیام‌رسان‌های داخلی است و اعطای این وام مراحل نهایی را می‌گذراند. هم‌اکنون پیام‌رسان‌های داخلی حدود 12 تا 13 میلیون کاربر دارند. فیروزآبادی با بیان اینکه در حدود ۳۰ سال اخیر توانسته‌ایم بانکداری واقعی را به بانکداری الکترونیک تغییر دهیم، گفت: تحولات زیاد دیگری پیش روی کشور است. به گفته فیروزآبادی، سازمان آیکن وابسته به وزارت صنعت آمریکا متولی حکمرانی در فضای مجازی در دنیاست که اقداماتی در مجراهای بین‌المللی در مخالفت با این موضوع شکل گرفته که نظام حکمرانی را از سیطره این سازمان خارج کنند. دبیر شورای‌عالی فضای مجازی تصریح کرد: حتماً باید تکلیف قانون مالکیت فکری و معنوی (کپی‌رایت) را حل کنیم. همچنان‌که ۵ کمپانی بزرگ دنیا مبتنی بر فناوری اطلاعات هستند و تنها حداکثر ۳۰ درصد دارایی‌های‌شان فیزیکی است و باقی دارایی‌های‌شان از جنس فکری است. وی ادامه داد: اکنون در بلاتکلیفی این قانون اقتصاد خودمان را در یک ابهام قرار داده‌ایم که در نتیجه نخواهیم توانست اشتغالزایی کنیم. فیروزآبادی یادآور شد: مقرر کرده‌ایم داده‌هایی که در کشور تولید می‌شود در محدوده سرزمین ملی باقی بماند.


تجمع دوباره کارکنان تعاونی‌های سهام‌عدالت
کارکنان تعاونی‌های سهام‌عدالت که نزدیک به 36 ماه مطالبات مزدی از سازمان خصوصی‌سازی دارند، برای چندمین بار برابر وزارت اقتصاد تجمع کردند. به گزارش فارس، این کارکنان خواستار پرداخت مطالبات 36 ماهه خود شده‌اند و نسبت به بی تفاوتی سازمان خصوصی‌سازی و وزارت اقتصاد معترضند. معترضان با در دست داشتن پلاکاردهایی از وزیر امور اقتصادی و دارایی خواستار پیگیری امور مربوط به مطالبات‌شان شدند. پیش‌ از این‌ نیز میرعلی‌اشرف‌عبدالله‌ پوری‌حسینی، رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفته بود کارکنان شرکت‌های تعاونی سهام‌عدالت در 10 سال گذشته برای به‌ثمر رسیدن این سهام‌ زحمت کشیدند و اکنون که موضوع سهام‌عدالت به سرانجام رسیده است، این افراد انتظار دارند از نظر امنیت شغلی مشکلی نداشته باشند.


وام رونق تولید به چند درصد تولیدکنندگان رسید؟
طبق آمار تا پایان آذر امسال فقط ۲۵ درصد از واحدهای تولیدی متقاضی موفق به دریافت تسهیلات رونق تولید شده‌اند. به گزارش تسنیم، جدیدترین آمار از میزان پرداخت تسهیلات به تولیدکنندگان در قالب تأمین مالی بنگاه‌های تولیدی کوچک، متوسط و طرح‌های نیمه‌تمام با پیشرفت بالای 60 درصد در راستای اقتصاد مقاومتی تا30 آذرماه امسال نشان می‌دهد از مجموع 41 هزار و 823 واحد تولیدی ثبت‌نامی در نهایت 10 هزار و 707 واحد تولیدی موفق به دریافت 82135 میلیارد ریال شده‌اند. این آمار نشان می‌دهد فقط 25 درصد از واحدهای تولیدی متقاضیان موفق به دریافت تسهیلات رونق تولید شده‌اند. بسیاری واحدهای تولیدی عدم همکاری سیستم بانکی و معوقات سنگین به همراه بهره‌‌های بالای بانکی را عامل اساسی عدم دریافت تسهیلات جدید دولت می‌دانند که همین امر باعث شده ارائه این تسهیلات گره‌ای را از کار تولیدکنندگان را باز نکند. در همین حال طبق آمار در ۹ ماهه امسال ۵۸ طرح به تصویب هیأت سرمایه‌‌گذاری رسیده که حجم کل سرمایه‌‌گذاری در این طرح‌ها با سیر منفی 7/2 میلیارد دلار است. این حجم سرمایه‌‌گذاری در حالی امسال در بخش صنعت انجام شده که میزان سرمایه‌‌گذاری خارجی در 9 ماهه سال گذشته با 52 طرح صنعتی 5 میلیارد دلار بوده است.


Page Generated in 0/0055 sec