printlogo


کد خبر: 189276تاریخ: 1396/12/6 00:00
اخبار

رونمایی از نخستین‌ رمان احمد عزیزی در سالگرد درگذشتش
مراسم سالگرد درگذشت زنده‌یاد احمد عزیزی در کرمانشاه برگزار می‌شود. در این مراسم از نخستین رمان او رونمایی خواهد شد. به گزارش تسنیم، زینب عزیزی، خواهر زنده‌یاد احمد عزیزی از برگزاری مراسم سالگرد این شاعر همزمان با سالروز درگذشت او خبر داد و گفت: قرار است این مراسم روز شانزدهم اسفندماه، به کوشش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه هنری برگزار شود. در این مراسم از 3 اثر تازه‌منتشر شده از زنده‌یاد احمد عزیزی رونمایی خواهد شد. «شون میلکان» از جمله این آثار است که نخستین‌مجموعه سروده‌های کردی احمد عزیزی محسوب می‌شود. «شون میلکان» به معنای بقایای خاکستر و... چادرنشینان است که هنگام کوچ از آنها باقی می‌ماند و نشان می‌دهد در این منطقه افرادی زندگی می‌کرده‌اند. خواندن این اثر به دلیل استفاده از واژگان اصیل کردی، برای کردزبان‌ها لذتبخش خواهد بود. زنده‌یاد احمد عزیزی از شاعران تأثیرگذار پس از انقلاب بود که بیشتر به ایجاد سبک جدید در مثنوی و شطحیات معروف است. از او آثار متعددی به یادگار مانده که از این جمله می‌توان به «کفش‌‌های مکاشفه»، «شرجی آواز»، «خوابنامه و باغ تناسخ»، «ترجمه زخم»، «باران پروانه» و «رودخانه رؤیا» اشاره کرد. عزیزی سال گذشته پس از تحمل 9 سال بیماری، در روز 16 اسفندماه سال 1395 دارفانی را وداع گفت.


تلویزیون ضعف خود را گردن فضای مجازی می‌اندازد!
کامیار اسماعیلی، مجری و برنامه‌ساز به نقد و تحلیل وضعیت برنامه‌سازی در تلویزیون پرداخت و تاکید کرد مدیران باید درباره وضعیت این رسانه پاسخ دهند. به گزارش مهر، کامیار اسماعیلی، مجری برنامه «نیمرخ» درباره وضعیت برنامه‌های تلویزیونی و کم شدن استقبال مردم گفت: وقتی مجموعه‌ای دچار ناکارآمدی می‌شود اول باید به دنبال مدیران آن مجموعه رفت و دید آنها چه سیاست‌هایی داشته‌اند که به این نتیجه منجر شده است. اینکه ما متر و معیار را از روی مدیران برداریم و سراغ دیگران برویم یک خطای استراتژیک است چون در اصل باید دید مدیر مجموعه چطور عمل کرده است. اسماعیلی با اشاره به اینکه فضای مجازی تبدیل به یک بهانه شده است، عنوان کرد: بسیاری از برنامه‌سازان و مدیران همه چیز را گردن فضای مجازی می‌اندازند و اینگونه مطرح می‌کنند که چون فضای مجازی رشد کرده است آنها دچار مشکل شده‌اند. ده‌ها و صدها برنامه‌ساز و هنرمند هستند که می‌توانند به ساخت برنامه‌ها و مجموعه‌های تلویزیونی کمک کنند اما تلویزیون در استفاده از این عزیزان ناکارآمد است. وقتی می‌بینیم بعد از سال‌ها مدیری در‌ سازمان در راس شبکه‌ای مشغول به کار می‌شود که تا به حال برنامه‌سازی نکرده، دیگر نمی‌توانیم از آن شبکه انتظار برنامه‌سازی داشته باشیم. برنامه‌سازی، هنر و تجربه است و باید هنرمند و مجرب باشید. وی درباره نبود برنامه‌های تخصصی برای نوجوانان بیان کرد: من وضعیت تلویزیون را در حوزه نوجوانان و کلا برنامه‌سازی خوب نمی‌بینم و تلویزیون در حوزه برنامه‌های ترکیبی نیز کارآمد نیست.


تازه‌ترین گزینه کارگردانی جیمز باند ۲۵
پس از آنکه کریستوفر نولان، کارگردان پرآوازه سینمای جهان از جمع گزینه‌های احتمالی کارگردانی جیمز باند ۲۵ کنار رفته، نام کارگردان فیلم ۱۲۷ ساعت به عنوان کارگردان جیمز باند بعدی مطرح شده است. به گزارش تسنیم، در حالی که قرار است در نوامبر 2019 بیست‌وپنجمین جیمز باند اکران شود، هنوز مشخص نیست کدام کارگردان جایگزین سم ‌مندز می‌شود. نام‌هایی چون کریستوفر نولان مطرح شده است که مدیریت پروژه بعدی دنیل کریگ را رد کرده است. ورایتی نام غافلگیرکننده‌ای برای این تریلر جاسوسی گزارش کرده است که همانا دنی بویل است. نشریات مدعی شده‌اند استودیو متروگلدوین‌مایر و ایون به عقد قرارداد با بویل برای پروژه باند مشتاق هستند. یان دمنج نیز از گزینه‌های مطرح برای این قسمت از باند بوده است. بویل اخیراً کارگردانی سریال Trust را به پایان رسانده است. باند بعدی را نیز دنیل کریگ بازی می‌کند.


Page Generated in 0/0073 sec