printlogo


کد خبر: 189491تاریخ: 1396/12/10 00:00
چهارگوشه

افزایش بی‌سابقه یهودی‌سیزی در آمریکا
یک سازمان یهودی آمریکا اعلام کرد، براساس آماری که جمع‌آوری کرده سال گذشته میلادی حوادث یهودی‌ستیزانه در آمریکا افزایش چشمگیری (۵۷ درصد) داشته است. براساس اعلام سازمان یهودی به نام «لیگ مبارزه با افترا»، در سال ۲۰۱۷، ۱۹۸۶ مورد از حوادث یهودی‌ستیزانه در آمریکا ثبت شده که نسبت به سال قبل از آن که شاهد ۱۲۶۷ مورد از این حوادث بود، افزایش چشمگیر نشان داده است. در این گزارش تصریح شد که اتفاقات ناشی از یهودی‌ستیزی در مدارس آمریکا نیز ۹۴ درصد افزایش یافته است.

صفحه «بن‌لادن بودایی» در فیسبوک حذف شد
شرکت فیسبوک در پی فشارهایی که برای حذف مطالب تنفرآمیز با آن روبه‌روست، صفحه یک راهب میانماری را که به او لقب «بن‌لادن بودایی» داده‌اند، به دلیل انتشار مطالب تحریک‌آمیز درباره مسلمانان حذف کرد. ویراتو، چهره معروف جنبش ناسیونالیست افراطی بودایی میانمار، در شبکه‌های اجتماعی صدها هزار دنبال‌کننده پیدا کرده و از صفحه خود برای حمله به مسلمانان و اقلیت روهینگیایی استفاده می‌کند. نزدیک به 700 هزار روهینگیایی از ماه آگوست و در پی درگیری‌ها در میانمار، به بنگلادش گریخته‌اند.

کاخ سفید: گاهی دروغ‌ می‌گوییم!
مدیر ارتباطات کاخ سفید به اعضای کمیته امور اطلاعاتی خانه نمایندگان ایالات متحده گفته است شغل او اقتضا می‌کند که گهگاه «دروغ‌های مصلحتی» بگوید. به گزارش نیویورک‌تایمز، «هپ هیکس» که در عین حال عضو کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ بوده است، اعتراف به دروغگویی را در جلسه استماع کمیته امور اطلاعاتی کنگره در رابطه با پرونده دخالت روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 و تبانی تیم ترامپ با مسکو انجام داد.

نزدیک 3 هزار حمله به پناهجویان در آلمان
یکی از نمایندگان دی‌لینک (حزب چپ پارلمان آلمان) وقوع بیش از 2 هزار حمله نژادپرستانه به پناهجویان را نشان‌دهنده رشد روحیه تهاجمی در میان آلمان‌ها و قدرت گرفتن افراط‌گرایان در این کشور دانست. به گزارش د‌پ‌آ، خبرگزاری رسمی آلمان، آمار دقیق این حملات 2 هزار و 219 مورد بوده که بیش از 300 تن در پی آن زخمی شده‌اند. این در حالی است که آمار وزارت کشور آلمان 700 مورد حمله بیشتر به پناهجویان و 313 مورد هم حمله به پناهگاه‌های آنان را نشان می‌دهد. مقامات امنیتی آلمان این موارد را به صورت آسیب به بدن، محل زندگی و تجاوز دسته‌بندی کرده‌اند. دولت آلمان در راستای سیاست اتحادیه اروپایی برای پذیرش پناهجویان، در میان کشورهای اروپایی بیشترین تعداد پناهجو را پذیرفته که جدا از واکنش‌های دیگر دولت‌های اروپایی، انتقادات شدیدی را از جانب احزاب راستگرا و افراطی از جمله حزب آلترناتیو برای آلمان به دنبال داشته است.

خسارات مالی یمن  از آغاز تجاوز سعودی
وزارت دارایی یمن روز گذشته آماری از وخامت اوضاع اقتصادی و مالی این کشور ارائه کرد. وزارت دارایی یمن از افزایش ۶۰ درصدی نرخ بیکاری و افزایش ۸۵ درصدی شمار افراد زیر خط فقر طی 3 سال تجاوز و محاصره ائتلاف عربی علیه یمن خبر داد. طبق این گزارش، درآمد عمومی کشور یمن طی 3 سال از آغاز جنگ و محاصره علیه یمن تا نوامبر ۲۰۱۷ کاهش ۸۶ درصدی را تجربه کرده که در مقایسه با درآمد سرانه سال ۲۰۱۴ که بالغ بر ۲۲۲۰۶ میلیارد بوده است. وزارت دارایی یمن تاکید کرد درآمد نفت در سال 2017  در مقایسه با درآمد سال ۲۰۱۴ به 9/99 درصد کاهش یافت آن هم به دلیل اینکه طی 3 سال از آغاز تجاوز ائتلاف عربی علیه یمن تولید و صادرات نفت و گاز خام در یمن متوقف شده است.  درآمدهای مالیاتی در معاملات تجاری و بین‌المللی (عوارض گمرکی) در ماه نوامبر 2017 یمن شاهد کاهش 64 درصدی نسبت به ارزش گمرکی قبل از تجاوز و محاصره یمنی‌ها بود. وزارت نفت یمن نیز تاکید کرد طی 3 سال جنگ و تحریم یمن خسارت بخش نفت بیش از یکصد میلیون بشکه نفت برآورده شده است.
 


Page Generated in 0/0059 sec