printlogo


کد خبر: 189551تاریخ: 1396/12/12 00:00
وزارت راه به دنبال کاهش حداکثر سرعت مجاز

 در حالی که معاون سابق وزیر راه‌وشهرسازی به دنبال کاهش حداکثر سرعت خودروها در آزادراه‌ها و جاده‌های اصلی و فرعی بود، با مخالفت یکی دیگر از معاونان آخوندی، این طرح منتفی شد. به گزارش مهر، داوود کشاورزیان، معاون سابق وزیر راه‌وشهرسازی و رئیس پیشین سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در همایشی در ابتدای آذرماه امسال اعلام کرد این سازمان به دنبال کاهش حداکثر سرعت خودروهای سواری در آزادراه‌ها، بزرگراه‌ها، راه‌های اصلی و راه‌های فرعی هر کدام به میزان ۱۰ کیلومتر بر ساعت است تا با اجرای این طرح، حداکثر سرعت در آزادراه‌ها از ۱۲۰ به ۱۱۰، در بزرگراه‌ها از ۱۱۰ به ۱۰۰، در راه‌های اصلی از ۹۰ به ۸۰ و در راه‌های فرعی از ۸۰ به ۷۰ کیلومتر بر ساعت کاهش یابد. وی از ارسال این طرح به کمیسیون ایمنی راه‌ها برای بررسی و تصویب احتمالی آن و اجرای طرح در نوروز ۹۷ خبر داده بود، این در حالی است که تاکنون پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا، هیچ‌گونه واکنشی در برابر این طرح نشان نداده است.  عبدالهاشم حسن‌نیا، رئیس جدید سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای که اخیرا و پس از برکناری کشاورزیان به معاونت وزارت راه‌وشهرسازی منصوب شد نیز در گفت‌وگو با مهر در این باره با بیان اینکه این طرح از نظر من به عنوان چالش پیش روی ایمنی راه‌ها و جاده‌ها مطرح نیست، گفت: من در جریان نظرات پلیس راهور ناجا نسبت به کاهش حداکثر سرعت خودروها در آزادراه‌ها، بزرگراه‌ها، راه‌های اصلی و راه‌های فرعی نیستم. وی با تأکید بر اینکه نباید به گونه‌ای تصمیم‌گیری کنیم که احساسی باشد، افزود: در مجموع مخاطبان ما و مردم نسبت به این طرح واکنش منفی داشته‌اند. حسن‌نیا ادامه داد: این طرح اگر فاقد نگاه‌های کارشناسی باشد، بازخورد منطقی در جامعه نخواهد داشت. در نتیجه نمی‌توانیم به هدف اصلی‌مان که همان حفظ و ارتقای ایمنی در رانندگی است دست یابیم.
 


Page Generated in 0/0057 sec