printlogo


کد خبر: 189689تاریخ: 1396/12/14 00:00
اخبار

اعضای شورای شهر تهران تصویب کردند
افزایش قیمت بلیت مترو
اعضای شورای شهر تهران در جلسه روز گذشته خود تخفیف 25 درصدی برای کارت بلیت‌های مدت‌دار برای شهروندان را تصویب کردند. به گزارش ایسنا، اعضای شورای شهر تهران همزمان با بررسی لایحه قیمت بلیت مترو، پیشنهاد دادند برای افرادی که از کارت‌ بلیت مدت‌دار مترو استفاده می‌کنند تخفیف 25 درصدی در نظر گرفته شود. پیش از این تنها دانش‌آموزان، دانشجویان و برخی گروه‌ها از  بلیت مدت‌دار استفاده‌ می‌کردند و مردم عادی از بلیت مبلغ‌دار استفاده می‌کردند و با  این مصوبه مردم عادی نیز می‌توانند از بلیت مدت‌دار یک ساله استفاده کنند. اعضای شورای شهر تهران قیمت نهایی بلیت مترو را پس از بحث و بررسی برای سال 97 تصویب کردند. شورایی‌ها با اکثریت آرا افزایش قیمت بلیت تک‌سفره از 800 به 1000 تومان را تصویب کردند و قیمت بلیت حومه 1500 و قیمت بلیت متروی فرودگاه امام خمینی(ره) 7500 تومان شد. همچنین، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: افزایش قیمت بلیت مترو از اردیبهشت‌ماه اجرایی می‌شود. محسن پورسیدآقایی در حاشیه پنجاهمین جلسه علنی شورای شهر تهران، درباره افزایش قیمت بلیت مترو، اظهار داشت: در نهایت افزایش قیمت بلیت مترو به تصویب رسید و در مجموع پیشنهادات شهرداری مورد بررسی قرار گرفت و به فرمانداری تهران ارسال خواهد شد. وی افزود: بر اساس مصوبه شورای ترافیک و موافقت فرمانده انتظامی تهران پیشنهاد دادیم برای توزیع ترافیک آخر سال مراکز خرید تا ساعت یک بامداد باز باشد و همین‌طور مترو نیز از 15 اسفند تا ساعت 24 فعال است.

انتقاد رئیس شورای شهر تهران  از شهردار
 رئیس شورای شهر تهران از حضور نداشتن شهردار و معاونانش در صحن شورا برای بررسی طرح یک‌ فوریتی اصلاحیه بودجه مصوب سال ۹۶ انتقاد و گلایه کرد. به گزارش تسنیم، در ادامه پنجاهمین جلسه شورای شهر تهران، بررسی طرح یک‌فوریتی اصلاحیه بودجه مصوب سال 96 شهرداری تهران در دستور کار اعضا قرار گرفت، این در حالی است که این موضوع در دستور جلسه  شورا قرار نداشت و با توجه به درخواست شهرداری تهران این موضوع در دستور کار قرار گرفت. محسن هاشمی رفسنجانی نیز با توجه به‌حضور نداشتن شهردار و معاونانش برای بررسی طرح اصلاح بودجه مصوب سال 96 شهرداری تهران اظهار داشت: اگر جناب شهردار به‌دلیل مشغله حضور ندارند، معاونان شهردار باید حضور داشته باشند. وی با اشاره به انتقادات مطرح‌شده از سوی شورای شهر تهران در باره ‌حضور نداشتن معاون مربوطه در جلسه شورا  افزود: تماس گرفته شود تا معاونان نجفی در صحن شورا حضور پیدا کنند. گفتنی است با توجه به انتقادات مطرح‌شده قرار شد یک‌فوریت طرح اشاره‌شده در پایان جلسه و با حضور معاون مالی و اقتصادی یا معاون برنامه‌ریزی شهردار تهران بررسی شود.


در آستانه سال نو و به مناسبت روز درختکاری، 9 هزار اصله نهال مثمر در 3 بوستان منتخب سطح منطقه 10 تهران از به مدت یک هفته بین شهروندان توزیع می‌شود.
سیدرضامیرصادقی، مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران اعلام کرد: قرار است در طرح جدید نوسازی بافت فرسوده علاوه بر نوسازی خانه‌‌های کلنگی، با تغییر رویه‌‌های اجتماعی و ایجاد مراکز مدنی، فقرزدایی صورت گیرد.
کارگاه آموزشی مدیریت پسماند ویژه شهرداران نواحی یکصدوبیست‌وسه‌گانه شهرداری تهران توسط سازمان مدیریت پسماند در محل سالن آمفی‌تئاتر شهرداری منطقه 16 برگزار شد. در این کارگاه آموزشی که با حضور مجتبی یزدانی معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری تهران، رضا عبدلی مدیرعامل به همراه جمعی از کارشناسان سازمان برگزار شد، شهرداران نواحی یکصدوبیست‌وسه‌گانه تهران ضمن استماع رهنمود‌‌های سخنرانان حاضر در راستای پیشبرد اهداف مدیریت شهری با مسائل و مشکلات زیست‌محیطی ناشی از نبود مدیریت بهینه پسماند آشنا شدند.


Page Generated in 0/0499 sec