printlogo


کد خبر: 189743تاریخ: 1396/12/15 00:00
اخبار

فرمانده انتظامی تهران بزرگ خبر داد
دستگیری ۶ مأمورنما  در ۶ ماه گذشته
فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: در  6 ماه گذشته 5 نفر از کسانی که در قالب مامور راهنمایی اقدام به اخاذی کردند دستگیر شدند و روز دوشنبه هم یکی از این افراد دستگیر شد. به گزارش فارس، سردار حسین رحیمی، فرمانده انتظامی تهران بزرگ در نشست تشریح اقدامات پلیس در ایام پایان سال گفت: در 6 ماه گذشته 5 نفر از کسانی که در قالب مامور راهنمایی اقدام به اخاذی می‌کردند دستگیر شدند و امروز (دوشنبه) هم یکی از این افراد دستگیر شد. وی ادامه داد: با افرادی که در سه‌شنبه آخر سال در میادین، تقاطع‌ها و خیابان‌ها دست به اقدامات خارج عرف بزنند بشدت برخورد می‌شود. رحیمی گفت: خودروی این افراد تا پایان عید در پارکینگ پلیس می‌ماند و خودشان نیز به دستگاه قضایی تحویل داده می‌شوند.


مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) خبر داد
کاشت 2 هزار و 100 اصله درخت  به یاد شهیدان مدافع حرم
مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) از کاشت 2 هزار و 100 اصله درخت به یاد شهیدان مدافع حرم در صحن شمالی حرم مطهر امام خمینی(ره) و در زمینی به وسعت 5/5 هکتار خبر داد. سعید خال در تشریح مراسمی که همزمان با هفته منابع طبیعی در حرم مطهر امام خمینی (ره) برگزار می‌شود به ایسنا گفت: به مناسبت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری و در ادامه برنامه‌های شهرداری تهران در این ایام، سازمان بهشت زهرا(س) و شهرداری حرم مطهر امام خمینی(ره) در محوطه‌ای به وسعت 5/5 هکتار از اراضی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران درختکاری خواهد کرد. وی افزود: این زمین‌ها که در صحن شمالی حرم مطهر امام راحل قرار گرفته است میزبان کاشت 2 هزار و 100 اصله درخت خواهد بود که به یاد شهیدان مدافع حرم سراسر کشور کاشته می‌شود. وی ادامه داد: این مراسم با عنوان درخت ایثار عملیاتی خواهد شد تا به این ترتیب هم سرانه فضای سبز سازمان بهشت زهرا(س) و حرم مطهر امام راحل افزایش چشمگیری داشته باشد و هم یاد و خاطره شهیدان گرامی داشته شود.

برنامه عجیب نامگذاری شورای شهر
عضو سابق شورای شهر تهران از هماهنگی‌های رو به اقدام اعضای شورا برای نامگذاری ساختمان شماره 2 شورای شهر به نام سعید حجاریان، فعال سیاسی اصلاح‌طلب خبر داد و گفت: این اقدام پیامدهای خوبی برای شورای پنجم نخواهد داشت. مجتبی شاکری، عضو سابق شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه نامگذاری برای اشخاص در قید حیات فاقد استناد قانونی است به تسنیم گفت: از سوی دیگر شخصیت سعید حجاریان و داستان ترور رمزآلود وی که هنوز ابعاد آن برای افکار عمومی روشن نشده است، خود مانعی جدی در مسیر این اقدام است. وی با بیان اینکه سعید حجاریان با هیچ یک از تعاریف موجود، جانباز به حساب نمی‌آید، خاطرنشان کرد: وی  نه در ارتباط با پیروزی انقلاب اسلامی و نه در جریان 8 سال دفاع‌مقدس و نه توسط گروهک‌های ضد انقلابی و نه در جریان اردوهای آموزشی جنگی و پادگانی مجروح نشد. حجاریان قبل از ترور با ضارب خود رابطه دوستی داشته و بعد از ترور هم با او رفت و آمد می‌کند و از او شکایت حقوقی نکرد. شاکری با بیان اینکه همه جانبازان هم مشابه همگان متحیر هستند که چگونه بنیاد شهید و امور ایثارگران در اواخر دهه 70، حجاریان را به عنوان جانباز ثبت کرد، گفت: با وجود ترور مشکوک او که عملا با عدم شکایت از ضارب، پشت‌پرده‌های سیاسی ماجرا هیچ‌گاه افشا نشد اما بنیاد شهید تمام هزینه‌های درمانی و امکانات رفاهی و حقوقی ویژه جانبازان را به وی پرداخت کرده است. رئیس سابق کمیسیون نامگذاری شورای شهر تهران هشدار داد این نامگذاری پیامدهای خوبی برای شورای پنجم نداشته باشد.
 


Page Generated in 0/0071 sec