printlogo


کد خبر: 189909تاریخ: 1396/12/19 00:00
اخبار

 گودرزی: تشکیل «وزارت واردات» اقدام علیه اقتصاد مقاومتی است
نماینده مردم بروجرد در مجلس معتقد است، تشکیل وزارتخانه‌ای که به صورت تخصصی واردات را دنبال کند، اقدامی علیه اقتصاد مقاومتی و تضعیف تولید داخلی است. عباس گودرزی، نماینده مردم بروجرد با بیان اینکه دولت در چند ماه گذشته لایحه‌ای برای تفکیک چند وزارتخانه به مجلس ارائه کرده بود که در آن لایحه به طور نمونه تلاش داشت وزارت صنعت و معدن را تفکیک‌سازی کند، گفت: تشکیل وزارتخانه‌ای که به صورت تخصصی واردات را دنبال کند، اقدامی علیه اقتصاد مقاومتی و تضعیف تولید داخلی است. وی با بیان اینکه تفکیک وزارتخانه‌ها از دستور کار مجلس خارج شده است، ادامه داد: به نظر می‌رسد بحث تفکیک موضوعیتی ندارد. وی با تاکید بر اینکه با واردات بی‌رویه و ضربه زدن به تولید داخلی مخالف هستم، افزود: هنگامی که وزارت بازرگانی را بار دیگر احیا کنیم، به دنبال این هستیم که تولید داخلی را زمین بزنیم و وزارتخانه جدیدی درست کنیم که تخصص ویژه در واردات داشته باشد، یعنی دائم مجوز واردات صادر می‌کند زیرا کار دیگری ندارد که انجام بدهد.


بازار آجیل و خشکبار داغ شد
بررسی‌ها از بازار بزرگ تهران نشان می‌دهد آجیل و خشکبار در فاصله کمتر از 2 هفته به پایان سال از رونق زیادی برخوردار است و در میان انواع آجیل، آجیل‌های مخلوط و چند مغز طرفداران بیشتری دارد. به گزارش ایسنا، انواع آجیل بسته به کیفیت‌شان قیمت‌های مختلفی دارند. در بازار بزرگ آجیل چهارمغز مخصوص کیلویی ۵۶ هزار تومان و آجیل شیرین اعلا کیلویی ۴۲ هزار تومان قیمت دارد. آجیل‌های درهمی که 6 مغز هستند کیلویی ۷۰ هزار تومان فروخته می‌شود. همچنین آجیل چهارمغز بی‌نمک ۴۰ هزار تومان به فروش می‌رسد. به طور کلی آجیل‌ مخلوط نسبت به آجیل‌های تکی به دلیل به‌صرفه بودن‌شان از تقاضای بیشتری برخوردار است. در میان آجیل‌هایی که به صورت تکی به فروش می‌رسد، انواع پسته ۴۵ تا ۶۵ هزار تومان، انواع بادام کیلویی ۵۵ تا ۶۵ هزار تومان، بادام هندی کیلویی ۶۵ هزار تومان، مغز فندق کیلویی ۷۵ هزار تومان، کشمش کیلویی ۱۶ هزار تومان و نخودچی کیلویی ۱۴ هزار تومان قیمت دارد. در میان آجیل‌های اصلی، پسته و بادام بیشترین تنوع را دارد همچنین تخمه جابونی ۴۰ تا ۴۸ هزار تومان قیمت دارد. در میان دیگر اقلام آجیل که برخی برای عید استفاده می‌شود، میوه خشک کیلویی ۷۵ هزار تومان، توت خشک کیلویی ۷۵ هزار تومان، انجیر کیلویی ۷۰ هزارتومان و گردو ۵۵ تا ۷۰ هزار تومان فروخته می‌شود. در میان انواع خشکبار که در بازار بزرگ توجه بخشی از مردم را به خود جلب کرده است، ذرت کیلویی ۱۰ هزار تومان، عناب کیلویی ۱۷ هزار تومان، زردچوبه کیلویی 9 هزار تومان، هر کیلوگرم زیتون ۱۵ تا ۴۰ هزار تومان، زرشک کیلویی ۲۴ هزار تومان، زنجبیل کیلویی ۲۰ هزار تومان، کنجد کیلویی ۱۷ هزار تومان، کوکب سفید کیلویی ۱۲ هزار تومان، ترخینه ۱۲ هزار تومان و آلوی قرمز کیلویی ۱۵ هزار تومان به فروش می‌رسد.  


کاهش چند میلیون تومانی قیمت خودروهای خارجی در اسفندماه
کاهش تقاضا برای خرید خودروهای خارجی باعث شده قیمت این خودروها در بازار در برخی موارد به زیر نرخ نمایندگی برسد. به گزارش فارس، قیمت‌گذاری نجومی برای خودروهای خارجی و پیگیری موضوع کاهش تعرفه واردات خودرو در مجلس باعث کاهش تعداد خریداران این خودروها شد. در این زمینه، می‌توان به عرضه توسان با قیمت 257 میلیون تومان در بازار اشاره کرد در حالی که از سوی نمایندگی با قیمت 278 میلیون تومان یعنی 21 میلیون تومان بالاتر از نرخ بازار عرضه می‌شود. همچنین سانتافه در بازار با قیمت 293 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود در حالی که نرخ این خودرو در نمایندگی 335 میلیون تومان است که 42 میلیون تومان بالاتر از قیمت بازار است. النترا نیز با قیمت 185 میلیون تومان در بازار معامله می‌شود اما قیمت این محصول در نمایندگی 190 میلیون تومان است که شاهد اختلاف 5 میلیون تومانی قیمت نمایندگی و بازار این خودرو هستیم. درباره سراتو هم باید به قیمت 184 میلیون تومانی این خودرو در بازار اشاره کرد در حالی که نرخ آن در نمایندگی 190 میلیون تومان یعنی 6 میلیون تومان بالاتر از قیمت بازار است. همچنین رنو کلئوس 2018 با قیمت 303 میلیون تومان در بازار عرضه می‌شود در حالی که این خودرو توسط نگین خودرو با قیمت 312 میلیون تومان به فروش می‌رسد.


Page Generated in 0/0081 sec