printlogo


کد خبر: 189941تاریخ: 1396/12/19 00:00
چهارگوشه

برخورداری حشدالشعبی از حقوق مساوی با ارتش
نخست‌وزیر عراق به منظور برخورداری نیروهای بسیج مردمی یا حشدالشعبی از حقوق نیروهای ارتش، دستور ادغام این گروه با نیروهای امنیتی را صادر کرد. بر اساس این حکم، نیروهای حشدالشعبی از حقوق و مزایایی برابر با نیروهای ارتشی برخوردار می‌شود و قوانین خدمت نظامی بر آنها اعمال خواهد شد و همچنین نیروهای آن نیز در دانشکده‌ها و موسسات نظامی پذیرفته می‌شوند. این حکم از چند وقت پیش امضا شده بود و اکنون 2 ماه قبل از انتخابات آتی مجلس عراق ارائه شده است.

انفجاری انتحاری  در مسجدی در کابل
در پی حمله‌ای انتحاری در نزدیکی مسجدی متعلق به شیعیان در غرب کابل دست‌کم ۹ نفر کشته و ۱۸ تن دیگر زخمی شدند. این سوءقصد در حین گردهمایی برای بزرگداشت سالمرگ عبدالعلی مزاری، رهبر حزب وحدت ملی روی داد. مقام‌های پلیس می‌گویند حمله زمانی رخ داد که محمد محقق، معاون دوم ریاست اجرایی و یکی از رهبران هزاره در حال سخنرانی بود. ظاهرا داعش افغانستان مسؤولیت این حمله انتحاری را بر عهده گرفته است. گروه تروریستی داعش سال گذشته میلادی در حملاتی متعدد به مساجد شیعیان و گردهمایی شیعه‌مذهبان در افغانستان اقدام به سوءقصد کرده بود.

25 خبرنگار در ترکیه  محکوم به حبس شدند
یک دادگاه ترکیه ۲۵ خبرنگار را به اتهام کمک به شبکه‌ای که ترکیه آن را متهم به طراحی کودتای نافرجام ۲۰۱۶ می‌کند، به حبس محکوم کرد. در میان این ۲۵ خبرنگار مراد آکسوی، روزنامه‌نگار برجسته به ۲۵ ماه زندان محکوم شده و همچنین آتیلا تاش، خواننده پاپ ترکیه و یکی از ستون‌نویس‌ها نیز به ۳۷ ماه حبس محکوم شده است. آنکارا، گولن و اعضای سازمانش را متهم به طراحی کودتای ۱۵ جولای ۲۰۱۶ می‌کند و خواستار استرداد وی از آمریکاست. با این حال گولن این اتهامات را رد می‌کند.

شرط قطر  برای پایان دادن به بحران
 وزیر دفاع قطر در گفت‌وگو با شبکه الجزیره، ازسرگیری روابط قطر با ائتلاف تحریم‌کننده این کشور را مشروط کرد. خالد بن‌محمد العطیه گفت که حل بحران اخیر با ائتلاف تحریم‌کننده (عربستان سعودی، بحرین، امارات و مصر) مشروط به این است که این کشورها شروط دوحه را پذیرفته و آنها را اجرا کنند. وی گفت که کشورهای تحریم‌کننده در گام نخست باید بابت هک کردن سایت خبرگزاری رسمی قطر (قنا) عذرخواهی کنند. خبرگزاری قطر در ماه مه ‌سال گذشته میلادی اظهاراتی از زبان «تمیم بن‌حمد آل‌ثانی» امیر قطر منتشر کرد که علیه عربستان و سیاست‌های آن موضع گرفته بود.

ستایش عبدالملک الحوثی  از فداکاری زنان یمنی
رهبر جنبش انصارالله یمن در پیامی میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و روز زن را به همه زنان مؤمن در سراسر دنیای اسلام تبریک گفت. به گزارش شبکه المسیره، سیدعبدالملک الحوثی شامگاه پنجشنبه در این پیام ویدئویی، اعلام چنین مناسبتی به عنوان روز جهانی زن مسلمان را خواستار شد. او ضمن تمجید از مقام  استثنایی دختر رسول خدا حضرت محمد(ص) گفت: «اسلام الگوی والا و منحصر به فرد خود برای زن مسلمان را معرفی کرده و ثابت شد اسلام راه پیمودن پله‌های کمال ایمانی و ترقی انسانی را به شکلی حقیقی و صحیح و مقدس، برای زن مسلمان ترسیم کرده است اما دشمنان بشریت و در رأس آنها اربابان فساد و رذایل به سرکردگی آمریکا و اسرائیل، برای فروپاشی زن و تبدیل آن به کالایی کم‌بها در راه تحقق اهداف سیاسی و  نابودی اخلاق و ارزش‌ها تلاش می‌کنند». سیدعبدالملک در ادامه از جامعه اسلامی و خواهران مسلمان خواست هوشیاری کاملی برابر همه نیرنگ‌های دشمنان و تلاش‌های شیطانی آنها که با هدف نابودی ارزش‌ها و اخلاق و در نتیجه نابودی جامعه اسلامی انجام می‌شود، داشته باشند. رهبر انصارالله همچنین استقامت و فداکاری‌های  زنان یمنی در اوضاع سخت این کشور به‌ دلیل حملات ائتلاف متجاوز آمریکایی- سعودی در طول 3 سال گذشته را ستود.


Page Generated in 0/0045 sec